Autor Wątek: Timex Studio  (Przeczytany 10798 razy)

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Timex Studio
« Odpowiedź #15 dnia: 2013.09.25, 23:26:04 »
Przecież napisałem, że +3DOS dla divIDE :-P
Poza tym są tez Timexy rozszerzone do 128 KB. Ale fakt, że mało kto ma do tego stację w trybie +3.
« Ostatnia zmiana: 2013.09.25, 23:33:23 wysłana przez trojacek »

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Timex Studio
« Odpowiedź #16 dnia: 2013.09.26, 10:21:19 »
No dobra, ale nie ma +3 z trybem 512x192 :-) Ten program dziala tylko na Timexach.
W sumie pomysl z rozdzielaniem atrybutow i punktow na ZX nie byl taki glupi - dzieki temu dalo sie latwo uzywac 16 kolorow na ekranie (a gdyby jeszcze z ULA+). Zrobienie klasycznego 256x192x16 kolorow, wymagaloby 24576, a to na Z80 byloby za duzo ( na co chyba cierpial SAM ).
Czyli Timex zrobil to, co mozna bylo osiagnac bez specjalnej ingerencji w architekture ZXa. W dodatku zapewnil odpowiednia rozdzielczosc do CP/M. Zadziwiajace, ze Sinclair nie skorzystal z gotowego rozwiazania w 128K.


trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Timex Studio
« Odpowiedź #17 dnia: 2013.09.26, 18:16:57 »
Zrobienie klasycznego 256x192x16 kolorow, wymagaloby 24576, a to na Z80 byloby za duzo ( na co chyba cierpial SAM ).

W sumie to jest taki jeden projekt - emulator Spec256:

http://www.emulatronia.com/emusdaqui/spec256/index-eng.htm

Nawet pokolorowane gry już na to są :). Tylko że pewnie projekt pozostanie na zawsze w formie emulatora.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Timex Studio
« Odpowiedź #18 dnia: 2013.12.30, 06:06:10 »
W Bajtku 11 z 93 na str 13 jest opis tego programu. Z wad wymieniają to że nie obsługuje stacji. A wygląda fajnie. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Timex Studio
« Odpowiedź #19 dnia: 2013.12.31, 02:45:01 »


W sumie to jest taki jeden projekt - emulator Spec256:

http://www.emulatronia.com/emusdaqui/spec256/index-eng.htm

Nawet pokolorowane gry już na to są :). Tylko że pewnie projekt pozostanie na zawsze w formie emulatora.
Spec256 (video). Próba zrobienia jakości gier arcade przez dołożenie drugiego Z80 jako GPU. Raczej jako ciekawostka. Chciałbym mieć nowoczesny system oparty na ZX Spectrum z obslugą karty SD, Turbo Sound FM, ULAplus, tryby graficzne Timex i Pentagon 15 kolorów 1x1 - jak widzę, jeszcze nikt nie zrobił nawet emulatora, który obsługiwalby to wszystko.
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Timex Studio
« Odpowiedź #20 dnia: 2013.12.31, 08:15:46 »
Chciałbym mieć nowoczesny system oparty na ZX Spectrum z obslugą karty SD, Turbo Sound FM, ULAplus, tryby graficzne Timex i Pentagon 15 kolorów 1x1 - jak widzę, jeszcze nikt nie zrobił nawet emulatora, który obsługiwalby to wszystko.

No to najbliżej tego co byś chciał jest V6 - core'y Spectrum mają obsługę karty SD, dwa AYgreki (bez FM, ale to ciężko byłoby chyba wepchnąć w FPGA), ULAplus, tryby Timexa i - o ile dobrze zrozumiałem to, co kiedyś pisał Phil - testową wersję trybu 15c dla Pentagona, która prawdopodobnie będzie dostępna "za jakiś czas". A do tego masz jeszcze OSCA, które daje ci platformę do robienia softu w jakości arcade-8bit ;)