Sam Coupe, w odróżnieniu od ZX Spectrum, nie ma wyróżnionego miejsca na pamięć ekranu. Ekran może się zaczynać na początku każdego parzystego banku (banki mają po 16 kB). Oznacza to, że w 512 kB RAMu można zmieścić maksymalnie 16 ekranów. Oczywiście przełącza się je pojedynczym OUTem.
Po resecie pamięć ekranu zajmuje 2 ostatnie banki, czyli jest w różnych miejscach pamięci w zależności od tego, czy mamy 256, czy 512 kB RAMu. Gdyby trzeba było fizycznie przenosić dane, interlace na Samie w 16-kolorowym trybie byłby ograniczony jedynie do ok. 1/3 - 1/4 eranu. Pamięć ekranu w tym trybie (jak również w 4-kolorowym 512x192) zajmuje 24 kB, zdecydowanie za dużo, żeby procesor mógł się wyrobić w jednej ramce.
Co do mieszania w ten sposób obrazków w różnych rozdzielczościach, to odpowiednie ich przygotowanie nie będzie pewnie takie proste. Choćby dlatego, że ten w większej rozdzielczości będzie miał tylko 4 kolory. Efekt może być jednak całkiem ciekawy, co ostatnio widziałem na CPC.