ZX Spectrum > GRAFIKA
GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Remi:
Cześć,
znalazłem w internecie na stronie gyron.pl wpis o nazwie Gyron Game - Interview zawiera on bardzo ciekawy wywiad z Twórcami Gyrona. Wynika z niego, że gra zawiera w swoim kodzie procedury graficzne znacznie przyśpieszające rysowanie. Może ktoś zajmował się tą grą od strony jej deasemblacji. Jest tam także dostępny Remake z kodem źródlowym działający pod Dos i WinDos zrobiony przez czeskiego matematyka.
na stronie gyron.pl w menu po prawej stronie ekranu znajduje się opcja GYRON można w niej znależć kilka wpisów o grach trylogii GYRON (Gyron Atrium Gyron Necropolis Gyron Arena). Są tam dostępne mapy oraz sposoby przejścia - walkthrough oraz wywiad z autorami gry oraz pierwszy remake tej gry działający pod systemem operacyjnym DOS lub WinDos na PC autorstwa czeskiego matematyka.
Miłej Zabawy
REMI
ZX Freeq:
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.
https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/
Remi:
--- Cytat: ZX Freeq w 2017.09.08, 08:22:28 ---A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.
https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/
--- Koniec cytatu ---
Na You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU
Remi:
Okazuje się, że autor gry Tau Ceti Pete Cooke skorzystał z pomysłu zastosowanego w Grze Gyron polegającego na szybkim wypełnianiu wnętrza koła za pomocą tablic z długościami linii - https://gyron.wordpress.com/2016/06/03/superb-games-from-old-times
tooloud:
ja nie zapomniałem - jedna z pierwszych upolowanych w bigboxie gier :)
https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/
dzięki Remi za linka, poczytam sobie, dla mnie gra-legenda, bo "na ATARI nie było" :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej