Autor Wątek: ZX Asm Editor  (Przeczytany 9007 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
ZX Asm Editor
« dnia: 2014.03.15, 16:08:16 »


Od kilku dni testuje (dużo powiedziane)  i sugeruje rozwiązania w nowym edytorze dedykowanym dla asemblera Z80.
Edytor oferuje podpowiedź parametrów dla instrukcji asma, ich czasy itp. Do tego umożliwia kompilacje za pomocą pasmo oraz odpalanie programu
prosto w ZX Spinie. Dużo właściwości jeszcze będzie doimplementowane, ale program zaczyna być na prawdę użyteczny.

Program dostępny dla Windows, link: http://bitly.com/Z80AsmEditor-Public

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #1 dnia: 2014.03.16, 13:22:01 »
Powstało forum poświęcone edytorowi: http://thetapstore.zapto.org/index.php/forum/z80-asm-editor

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #2 dnia: 2014.03.23, 17:09:07 »
Projekt szybko się rozwija, co widać za zamieszczonych przez autora screenshotach:








Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #3 dnia: 2014.03.24, 19:41:11 »
Kolejny ficzer


sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #4 dnia: 2014.03.24, 20:37:49 »
Powoli zaczynam się gubić w tej mnogości funkcji i opcji. Oby autor zamieścił jakiś manual  ;)
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #5 dnia: 2014.05.13, 09:35:08 »
Nowa, chyba już na stałe, strona dla tegoż edytora: http://www.1808apps.eu/Z80AsmEditor.html

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #6 dnia: 2014.06.05, 17:01:19 »
Po lekkich modyfikacjach, edytor można odpalić pod wine:



Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #7 dnia: 2014.09.25, 13:48:50 »
Zatem, kiedy nowe dema od JM albo Łódź City Coders?

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #8 dnia: 2014.09.25, 13:53:07 »
A może jakieś warsztaty, jak się robi dema? :) Zwłaszcza zespołowo.

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #9 dnia: 2014.09.25, 18:00:46 »
Ja to bym był bardziej dumny jakby moja produkcja została doceniona przez 15 osób, niż tylko obejrzana i zapomniana przez 1.000.000
A jeśli już chodzi o pieniądze, to wydaje mi się, że są nagrody pieniężne za czołowe miejsca.
Zresztą co tu dużo gadać. Taka The Lyra 2 jest pamiętana przez tysiące, gdzie produkcje innych polskich grup przeszły bez większego echa...
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #10 dnia: 2014.09.25, 19:17:08 »
Jakbym przeliczał wszystko na pieniądze, licząc zyski i straty... to dawno speccy.pl by już nie było, bo finansowo generuje same straty.
O dziwo, wczoraj wygenerowało kolejną stratę, bo opłaciłem domenę na kolejny rok.

W demach i demoscenie na prawdę nie o to chodzi...

Uznanie ludzi na forum? Nawet nie wiem czy ktokolwiek z forum wyszedł poza obejrzenie dema na youtube, mimo że spodziewać się można było, iż na speccy.pl będzie najwięcej użytkowników Timexa. "Sorry, taki mamy klimat".

Timmy wywarł już wpływ na świat, jestem ciekaw czy ktokolwiek z .pl to zauważył.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #11 dnia: 2014.09.25, 19:44:16 »
Cytuj
Nawet nie wiem czy ktokolwiek z forum wyszedł poza obejrzenie dema na youtube, mimo że spodziewać się można było, iż na speccy.pl będzie najwięcej użytkowników Timexa.

Obejrzałem w emulatorze SpecEmu :)

A co do kwestii finansowych to nigdy dema nie były robione dla pieniędzy i nigdy nie będą robione dla pieniędzy, podobnie zresztą jak gry na retrokomputery.  Robisz to bo to lubisz, bo masz z tego osobistą przyjemność i nie są tego w stanie zepsuć nawet głupie teksty co poniektórych potencjalnych odbiorców.

Jak ktoś dostaje ostrego ślinotoku na widok hajsu niech może rzeczywiście idzie gonić za hajsem, bo na scenie retro z pewnością go nie znajdzie.

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #12 dnia: 2014.09.25, 20:59:58 »
Wiem, wiemy ile to kosztuje i pochłania czasu (jestem ojcem 2 dzieciaczków w wieku 2 i 7 lat)
Ale ja i tak nie wierze, że nie jesteśmy w stanie urwać nic z tygodniowego grafiku wieczornego. Ile można siedzieć przed telewizorem :)
A odnośnie mojego super demka, to na pewno coś wyskrobie, na razie jestem na etapie edukacji.
Wchłaniam wszystko co przeczytam. Głowa pełna pomysłów. Zapał do stworzenia czegoś zamiast maleć, z każdym dniem wzrasta.
Kolejne prace wydawane na ZX Spectrum, tylko motywują mnie do większego wysiłku.
Nie wiem, może jak już osiągnę jakiś poziom, to się wypale.
Najbardziej ubolewam nad brakiem dokumentacji w naszym ojczystym języku.
Z przekazywaniem wiedzy też u nas na forum krucho. Koledzy wiedzę posiadają, ale trzeba zarzucić temat, dopiero wtedy się otwierają.
Ja rozumiem, że się nie chce, dlatego też nie marudzę i nie naciskam na siłę, ale jak się czyta, że wszystko jest przeliczane na kasę, to się aż człowiekowi przykro robi.

To co nas bawiło w 1994, nie musi ruszać nas w 2014. Demoscena także ewoluowała, już coraz mniej byle jakich demek, każdy stara się dopieścić szczegóły, czasem nawet niezauważalne podczas (pierwszego) oglądania.
Kiedyś był scroll, screen i muzyczka z gier. Dzisiaj nie przeszłoby to nawet w kategorii intro (Nawet invitki są bardziej zaawansowane technicznie).

Bardzo cieszy, że są wśród nas osoby które podtrzymują Polską scenę spektrumową i godnie reprezentują nas także poza granicami kraju.
Mam nadzieję, że wkrótce będzie mi dane dołączyć do tego kręgu z jakąś własną produkcją.
Wiem, że dla dużej ilości osób niema to znaczenia, dla mnie jednak to co robią ci ludzie jest czymś wielkim.

Napewno spod moich skrzydeł wyjdzie jakaś gra, oraz coś na demoscene.
Sorry za offtopic i za błędy ortograficzne. (Może ktoś wyodrębnić te posty do innego tematu - proponuję "Przepraszam, czy tutaj płacą?")

Zapomniałem dodać, że jestem chory na spektrufilus-fanatikus  :o

Tak przy okazji, czy jest kotś w stanie pociągnąć cześć 3 oldskool demomaking ?
Chciałbym się dowiedzieć, jak robić scroll po sinusoidzie (to by mi wiele rozjaśniło w kwestiach matematyki na spektrumie),
oraz zagadnienie drugie - scroll z wektorów (fajnie jakby był po krzywej coś jak w części z butelką w The Lyra 2).
« Ostatnia zmiana: 2014.09.25, 21:38:51 wysłana przez sect0r »
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #13 dnia: 2014.09.26, 09:34:01 »
Tak przy okazji, czy jest kotś w stanie pociągnąć cześć 3 oldskool demomaking ?

Jest :)
Trzecia część czeka na napisanie - kod jest dawno zrobiony. I "tylko" muszę się za to zabrać.

Cytuj
Chciałbym się dowiedzieć, jak robić scroll po sinusoidzie (to by mi wiele rozjaśniło w kwestiach matematyki na spektrumie),

Eeee... Scrolle po sinusie czy inne boby nie wyjaśnią ci matematyki - tego sie nie liczy tylko tablicuje. Liczenie takich rzeczy jest absolutnie bez sensu czasowo - wszelkiego rodzaju operacje zmiennoprzecinkowe (a najczęściej również stałoprzecinkowe) są po prostu za wolne, żeby ich używać bez potrzeby. Matematyka zaczyna się jak chcesz zrobić jakieś 3D albo inną plazmę - tam zwykle co nieco trzeba policzyć bo nie wszystko da się stablicować (głównie z braku miejsca w pamięci).

Cytuj
oraz zagadnienie drugie - scroll z wektorów (fajnie jakby był po krzywej coś jak w części z butelką w The Lyra 2).

No to już nie ja, ale o ile pamiętam Kaz używał w miarę standardowego algorytmu Bresenhama (http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Bresenhama) do rysowania linii tylko porządnie go zoptymalizował.
A jak już masz szybkie rysowanie linii, to resztę takiego scrolla też można pewnie przetablicować ;)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: ZX Asm Editor
« Odpowiedź #14 dnia: 2014.09.26, 10:10:17 »
Sector, masz konkretny problem - zadaj pytanie na forum :) Będę wiedział to odpowiem.

A w związku z nędzną aktywnością ludzi na forum odechciewa się pisać jakieś artykuły i wygłaszać monologi bo i nie wiadomo czy komuś to w ogóle jest potrzebne.

A kończąc temat pieniędzy, to znam trochę ludzi coś tworzących na ZX i jakoś nikt spośród  to robiących nie jest bezrobotnym żulem który pół dnia stoi pod sklepem a drugie pół koduje na Spectrum ;) Wszyscy ci ludzie mają swoje prace, rodziny i mimo to dają radę coś tam po godzinach zrobić,