ZX Spectrum > PROGRAMOWANIE
Asembler Z80 od zera do kodera
Ilyad:
Dalthon: Super ! Czekamy
trojacek:
--- Cytat: LaPi w 2019.06.05, 10:47:09 ---jak zapalić piksel na ekranie, jak narysować odcinek, jak wyświetlić tekst w określonym miejscu, itp, itd.
--- Koniec cytatu ---
To akurat jest pięknie i krótko opisane w "Tajnikach ZX Spectrum" (leży na ftp-ie).
KWF:
--- Cytat: Dalthon w 2019.06.05, 13:31:41 ---
LD A, %10101010 - załaduj liczbę 170 do rejestru A
LD HL, 16384 - załaduj 16384 do pary rejestrów HL (64 do H i 0 do L)
LD (HL), A - zapisz wartość rejestru A do pamięci pod adresem zapisanym w HL (czyli 170 w pamięci pod adresem 16384)
Proste! :D
--- Koniec cytatu ---
No dla mnie bardzo dobre wytlumaczenie i na moj prosty rozumek jest to przydlugawy zapis komendy:
--- Kod: ---POKE 16384, 170
--- Koniec kodu ---
;)
Dalthon:
--- Cytat: Klaud w 2019.06.05, 17:44:07 ---No dla mnie bardzo dobre wytlumaczenie i na moj prosty rozumek jest to przydlugawy zapis komendy:
--- Kod: ---POKE 16384, 170
--- Koniec kodu ---
;)
--- Koniec cytatu ---
Ha! Miałem tak napisać na końcu wywodu ale gdzieś mi to uciekło :D
Tylko jak się spojrzy jakie procedury w ROM 'robią' to POKE, to te 3 rozkazy nie są przydługawe ;)
LaPi:
Postanowiłem coś ruszyć z asemblerem i napisałem korzystając ze strony http://clrhome.org/asm/ taki oto programik
--- Kod: ---.org 23762
ld hl,22528
ld (hl),0
inc hl
ld (hl),127
inc hl
ld (hl),0
ret
--- Koniec kodu ---
Wszystko działa bez problemu, nawet wiem co i jak. Ale zainstalowałem ZdeVStudio - Z80 i jest problem.
--- Kod: ---org 23762
ld hl,22528
ld (hl),0
inc hl
ld (hl),127
inc hl
ld (hl),0
ret
--- Koniec kodu ---
Kompiluje to do tap lub do tzx i dostaje komunikat na ekranie "M RAMTOP no good, 10:1.
Są jakieś inne programy do pisania w asemblerze? Z jakich korzystacie najczęściej?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej