Autor Wątek: Ładne i Zaskakujące...  (Przeczytany 127037 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #75 dnia: 2015.01.16, 05:01:04 »
Dawno nic dźwiękowego nie było. To może perkusja z DAC. Amdrum for Amstrad CPC. :)
https://www.youtube.com/watch?v=0z-jGDOzwGQ
http://www.cpcwiki.eu/index.php/Amdrum
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #76 dnia: 2015.01.26, 21:39:07 »
Batmanowcy wypuścili interko, ot scrolak z muzyczką. :)
http://www.pouet.net/prod.php?which=64959
W zipie jest cdt i dsk. Jest też link do YT. ;)

A tu lista gier na CPC wykorzystujących 2 tryby graficzne na raz, lub więcej niż 4 kolory w Mode 1. :)
http://www.cpc-power.com/index.php?page=database&lemot=Multi-Mode
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #77 dnia: 2015.02.15, 04:48:57 »
Na poprzedniej stronie wspominałem i dawałem linki na nowy kombinowany sposób przedstawiania obrazków Overpixel. Twórca tego tricku DevilMarkus (ten sam co napisał emulator JavaCPC) twierdził że korzystają tylko z 4 kolorów, w co trudno mi było uwierzyć tak kolorowo wyglądały. Przyjrzałem się temu bliżej i popytałem go o szczegóły. I stwierdzam że się myliłem, tam nie ma żadnych dodatkowych kolorów które zmieniają się na przerwaniach, czy też jakby powiedzieli Comodorowcy "używają rasta". Tam rzeczywiście są tylko 4 kolory (0,7,20 i 24), czyli czarny, amarant, lazur i żółty. I to bez żadnych czarów we wyświetlaniu. Trik polega na nowym sposobie roztrząsania pikseli w sposób podobny jak drukuje się kolorowe fotki na papierze. A no właśnie skąd my to znamy?  To przecież CMYK. I to roztrząsanie tłumaczy czemu te obrazki są tak chropowate. Bo np biały tą metodą to w obszarze 3x2 piksele po 2 piksele żółte, błękitne i liliowe. Szary to w każdym 2x2 po jednym pikselku w tych kolorach plus czarny. Czerwień to mieszanka amarantu i żółtego, Zieleń to miks żółtego i błękitu... itd itd. Genialne. Nie przestaje mnie zdumiewać jak kolorowo to wygląda. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #78 dnia: 2015.02.15, 18:04:44 »
Klikałem z kolesiem który zrobił takie bajerki jak na 2óch pierwszych obrazkach. Czyli kombinowanie z przerwaniami by w 4-ro-kolorowym trybie uzyskać więcej. Powiedział że troszkę poprawi narzędzie Extra Coloured Maker którym to robił i upubliczni, niech się ludzie cieszą. :)

A niżej dwa obrazki z gry Fugitif, która w prawie każdym screenie używa więcej kolorów. Prawda że fajne?

No tak, Spectrumowcy wzruszają ramionami - wielkie mi rzeczy parę kolorów na raz w kwadratowych pikselkach. :D
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #79 dnia: 2015.02.16, 09:20:13 »
Zbyniu, ty masz fizycznie jakiś sprzęt, czy działasz na emulatorach ?
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #80 dnia: 2015.02.16, 16:48:14 »
Mój 6128 został w Polsce gdzie nie byłem od paru lat. Jadę na emulatorze.
To i tak nie jest ten sam egzemplarz sprzed lat którego sprzedałem wraz z całym softem i dodatkami. A ten jest goły. Mam tam tylko dwie dyskietki z Basicami. Kabel RGB i przejściówkę by karmił się z wtyku jak do starych twardzieli.
Słowo skauta że jak kupie auto to będę jeździł po carbudach by tutaj sobie jakiegoś upolować. Co raczej szybciej nastąpi niż moja wizyta w PL. ;)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #81 dnia: 2015.03.11, 07:52:43 »
Kto chce zobaczyć, anim dysk z Amigi na CPC?

run"a600

- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #82 dnia: 2015.03.12, 00:26:32 »
2.0 DOM ... Copyrigbt, Omiga, Oll Night Neserped.... 2x5 to już jest zgadywanka. Tutaj mixed mode znalazłby zastosowanie.

Art Studio - przyznaję się bez bicia, nie wiedziałem że jest na CPC. Teraz z kolei nie wiem jak wybrać inny INK, np w MODE 1 zielony zamiast niebieskiego, czy w MODE 0 któryś z kolorów powyżej 15. Zdecydowanie najbardziej dopracowany soft na 8-bitowy hard. Pewne problemy przy sterowaniu myszą, ale to i tak przewaga nad ZX, gdzie steruje się ALBO klawiaturą ALBO joystickiem.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #83 dnia: 2015.03.12, 03:56:44 »
To nawet nie font tylko obrazek który ma nabierać ludzi którzy nie patrzą z bliska. ;)  Wersja w MODE 1 ma czytelne literki za to żałosną tęczę. Zapomniałem że mam programik z Bajtka do mieszania trybów. ;)

Miałem przed laty okazję narysować samochodzik w Art-Studio na C64, i przeglądałem instrukcję obsługi do wersji na Spectrum. Pamiętam że stwierdziłem wtedy, że w obu nie ma z połowy opcji jakie są w Amstradoskiej. Ale za to ta działa tylko na 128 i posiadacze tańszych CPC muszą się męczyć z jakimiś dziadoskimi programami graficznymi. ;)   A dwa screeny z Art Studia wklejałem w tym temacie na wcześniejszych stronach. ;)

Myszka AMX i Dżoj korzystają z tych samych sygnałów, ale są różnie interpretowane zależnie co wybierzemy w opcjach. Domyślne jest Joy. Który im dłużej trzymasz skierowany w jakimś kierunku tym szybciej przesuwa się wskaźnik. Z takim ustawieniem myszka zachowuje się dziwnie. Zmień to w opcjach   "Misc./Imput devices".  Ustawiając jako AMX wskaźnik przesuwa się tak szybko jak myszka, lub jeśli używamy joya ze stałą prędkością i trudniej wtedy precyzyjnie o pikselek przesunąć. :)  Zdaje się że do obu kompów ludzie równie rzadko sobie myszki podłączali. ;)

Paletę się zmienia wchodząc w Palette, a tam wybierasz sobie kwadracik z kolorem (w mode 1 widać zmiany tylko w 4ech z lewej). Potem pionowym z lewej ustawiasz kolor wybierasz od 0 do 26 jak ma ten kolor z kwadrata wyglądać. Kolejne suwaki na prawo to jakby kolejne 11 klatek animacji kolorami. Każdy kolor może mieć sekwencję 12 kolorów w jakie się będzie zmieniał. Cycle włącza czy mają się zmieniać czy stać. Oryginalny program zajmuje całą dyskietkę, bo ma pełno pędzli, fontów i kilka obrazków które demonstrują jego możliwości. :D
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #84 dnia: 2015.05.28, 05:11:15 »

Trochę już wody upłynęło odkąd ostatnio namawiałem was na zachwycanie się Amstradowymi pikselami. Ale co się odwlecze... ;)

Poszperałem w necie i pobawiłem się konwerterem. Ponad 40 nowych obrazków. Parę z nich widać niżej. W sam raz do zapuszczenia na jakiejś prezentacji, zwłaszcza jeśli podpięte do kolorowego. A jeśli ktoś potrzebuje wersję na dysku 3.5' lub z kasety, niech da znać, na pewno ktoś pomoże.

Start przez  run"0   Na początku sam zmienia obrazki co 8 sekund, dowolny klawisz sprawia że trzeba klikać samemu, a klawisz {S} przywraca slideshow. Dajcie znać które się podobają, albo jak reagowali fani innych maszyn. :) 

Jak mi się kiedyś zachce to zrobię by można było cofać obrazki, albo by sam rozpoznawał je z dowolnego dysku zamiast nazw wpisanych w DATA. ;)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #85 dnia: 2015.05.29, 02:10:40 »
Te miasta w nocy są bardzo realne. Poziome proste linie super wychodzą w trybie z szerokimi pixelami. Kiedyś wrzuciłem coś takiego do konwertera obrazków dla C64, myślę że na CPC wyszłoby równie dobrze.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #86 dnia: 2015.06.01, 08:40:02 »
Wklejam pierwszy dysk z Overscanami. Póki nie wykombinuję jak je kompresować, mieści się na dysku tylko 5 sztuk. A myślę że dałoby radę z 10.

run"0      <- Uruchamia MENU. :)
-FUTURE  i  -RESET    <- To obrazki scenowe w palecie na Plusa, ale stąd wyświetlą się i na Plusie i na starym CPC, z taką paletą z jaką dany komp daje radę. :)
 -OVERPIX   <- to 3 Fullscreenowe obrazki w pętli, 2 już tu były w PNG, ale teraz w postaci do odpalenia na CPC. :)
« Ostatnia zmiana: 2015.06.01, 08:51:28 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #87 dnia: 2015.06.01, 16:38:25 »
Na dyskach Obrazki Widoki jest kod pod #6000, co on robi? Da się do takiego slideshow dodać muzykę?
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #88 dnia: 2015.06.01, 18:55:41 »
Jakoś można. Do popularnych trackerów są dodawane playerki o mniejszej objętości niż program główny, zwykle zrobione w binarce, a jakby się wczytać w instrukcje albo popytać na zagranicznym forum, to można poznać adresy pod które to wczytywać i wywoływać z Basica. Ale nigdy się tym nie interesowałem. Wolę normalną muzykę. :)

To &6000 to domyślny adres pod który ładują się obrazki CSI, a na początku mają procedurę którą jak wywołasz to rozkompresuje wczytany tam obrazek do pamięci ekranu &C000, oraz ustawi kolory i tryb. A to jest bardzo wygodne, trzeba tylko przed wczytaniem pierwszego obrazka obniżyć HIMEM za pomocą komendy MEMORY. Poniżej jest miejsce na Basic a binarki można wczytywać tylko powyżej HIMEM.

Podobnie wczytuje się Overscanowe FullScreeny (SCR po 32K). Tyle że te wczytują się pod &200 a wywołuje się spod &811. Tak niski adres sprawia że na Basic zostaje dosłownie tylko 144 bajty, a to nawet nie jest pełna linijka. OPENOUT sprawia że pewne rzeczy które zwykle są między Basiciem a HIMEM, zostają powyżej co pozwala obniżyć HIMEM tak ekstremalnie nisko.

ConvImgCPC niby zapisuje też spakowane Overscany ale nie wiem jak je wyświetlać. I mam taki pomysł by podzielić je na dwa pliki i skompresować tak jak CSI. A linijka Basica poprzerzuca je potem gdzie trzeba. To powinno sprawić że na dysku się zmieści przynajmniej z 10 overscanów. A przy okazji zrobię by je wyświetlał spod wyższego adresu tak by zostało na Basic przynajmniej ze 4 KB. Wiem że się da bo już robiłem takie eksperymenty ale musiałbym to dopracować. ;)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #89 dnia: 2015.06.01, 20:21:11 »
Myślę o zwykłych obrazkach.  Muzyka z trackera zajmuje średnio 3-8 kB, skompilowana pod określony adres. Myślę o już gotowej muzyce z demo, załadowanej pod określony adres. Wywołania są 2-3, jeden CALL to uruchomienie, inny (lub ten sam) to zatrzymanie. Trzeci CALL gra muzykę co 1/50 s, uruchomiany w pętli w Basic.
AY Music, ULA plus.