Autor Wątek: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)  (Przeczytany 20239 razy)

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2134
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #30 dnia: 2019.09.07, 16:48:19 »
Tu dużo zależy widać od samego telefonu i co z niego wychodzi, u mnie na ZX nie wczytuje się nic, próbowałem 2 huaweie i 1 samsunga i jak to tutaj mówią "rzić".

tasooshi

  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #31 dnia: 2019.11.01, 17:27:21 »
Dla zainteresowanych skutecznością wczytywania z telefonu: działa. Kluczowe to kabelek mono, ustawienie na 100% głośności telefonu i 75% w aplikacji (oraz nie korzystanie z ładowania turbo x2). Na 30 prób załadowania z publicznego katalogu 29 udanych (problem z obrazem, nie techniką).

misiek2

  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Miejsce pobytu:
    lubelskie
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #32 dnia: 2019.11.03, 17:00:54 »
To Cię zaskoczę. U mnie wgrywa na 100% głośności telefonu i 100% głośności w aplikacji. Poniżej nie ma szans. Kabel oczywiście mono. Prawie wszystko zależy od telefonu, a nie techniki.
Odkrywcą nie jesteś. Dodam, że wgrywa mi się na justspeccy, ale na 128+ jest już za cicho.

ZX Spectrum 128+ (toastrack), Timex 2048, Just Speccy 128, Sizif 512, N-GO, Masakrator FM, Divide 5.7c, Divide 2k14, ZX-UNO 2mb, Amstrad CPC 464 + DDI3 z 512 kb ram

czeci

  • *
  • Wiadomości: 16
  • Miejsce pobytu:
    Stavanger [NO]
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #33 dnia: 2019.11.18, 19:15:06 »
Taka ciekawostka odnośnie telefonów Huawei oraz Honor i odtwarzania z apki (u mnie PlayZX).. żadna maksymalna głośność, ani kabel mono nie pomagał. Na wyjściu sygnał był bardzo dobry i głośny, ale widocznie telefon wycinał jakąś istotną częstotliwość. Okazało się, że po podłączeniu kabla do telefonu odpala się opcja "Efekty dźwiękowe Huawei Histen" to takie badziewie do poprawy dźwięku, którego nie można wyłączyć, ale zacząłem kombinować i okazało się że wczytuje się bardzo dobrze z opcją "Audio 3D" i dalej można wybrać -->  "Blisko ucha"
Co ciekawe są tam opcje które nazywają się "Naturalny" czy też "Standardowy"  ale przy tych ustawieniach komp w ogóle nie rozpoznawał sygnału.


lasero

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Łódź
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #34 dnia: 2019.11.20, 17:00:38 »
Czy ktoś próbował jakiegoś wzmacniacza słuchawkowego np:  AVT1782 do wgrywanie programów z telefonu , magnetofonu ? Dzisiaj odebrałem zamówiony magnetofon ELTA 5001 i udało mi się wgrać programy tylko z oryginalnych kaset  "nauka jazdy" , "grafika" wydawnictwa komputer. Reszta kaset jakie posiadam wydaję się za "cicha" dla mojego Timex 2048. Zamówiłem taki wzmacniacz opiszę jak działa z telefonem oraz z magnetofonem...
« Ostatnia zmiana: 2019.11.20, 17:22:46 wysłana przez lasero »
Timex 2048 + Just Nano SD + Simple AY IF + TZX Duino

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #35 dnia: 2019.11.20, 19:45:31 »
Moze i dziala, ale ZX to nie sluchawki, a jesli juz to raczej high-impedance. I warto miec prawidlowy kabel mono-stereo i dobrze ustawiona glowice. Elta to smiec - moja wyladowala w koszu po zjedzeniu kilku tasm.

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #36 dnia: 2019.11.20, 20:41:39 »
W czasach ZX-a wykorzystywano typowe wzmacniacze głośnikowe zasilane najczęściej z 6-9 z 220-470µF na wyjściu. W magnetofonach były głośniki 4-8 omów, w polskich końcówki były na UL1482 czy UL1497. Nawet mała płytka na LM386 czy coś w tym stylu powinna coś pomóc. Zwłaszcza, że nawet są polutowane gotowce za grosze.
Np.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

lasero

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Łódź
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #37 dnia: 2019.11.21, 05:38:29 »
Moze i dziala, ale ZX to nie sluchawki, a jesli juz to raczej high-impedance. I warto miec prawidlowy kabel mono-stereo i dobrze ustawiona glowice. Elta to smiec - moja wyladowala w koszu po zjedzeniu kilku tasm.
Etla napewno śmieć. Kilka lat temu próbowałem reanimować kilka MK250 Unitry wszystkie miały po pewnym czasie problem z jedną zębatką która się kruszyła. Wróciłem do prób wgrania czegoś ze starych kaset i tylko a takie coś jak ta Eta trafiłem na Alledrogo.
Timex 2048 + Just Nano SD + Simple AY IF + TZX Duino

lasero

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Łódź
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #38 dnia: 2019.11.21, 05:48:37 »
W czasach ZX-a wykorzystywano typowe wzmacniacze głośnikowe zasilane najczęściej z 6-9 z 220-470µF na wyjściu. W magnetofonach były głośniki 4-8 omów, w polskich końcówki były na UL1482 czy UL1497. Nawet mała płytka na LM386 czy coś w tym stylu powinna coś pomóc. Zwłaszcza, że nawet są polutowane gotowce za grosze.
Zamówiłem sobie ten wzmacniacz dzięki za pomoc :) Dam znać czy działa.
Timex 2048 + Just Nano SD + Simple AY IF + TZX Duino

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #39 dnia: 2019.11.21, 11:25:10 »
Komplet zębatek do MK 250/450 jest dostępny na "jedynym słusznym portalu aukcyjnym" oraz tu http://www.sklep.fotoelektronik.pl/rozne/3337-kolo-zebate-unitra-mk250-mk450-rm350.html

Mam swojego MK 450 reanimowanego na w/w zębatkach i działa bardzo ładnie.
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

lasero

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Łódź
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #40 dnia: 2019.11.21, 11:41:28 »
Wszystko fajnie tylko ja próbowałem mk250 reanimowac 10 lat temu. Niebyły wtedy dostępne zamienniki zębatek i magnetofony poszły do kosza.
Timex 2048 + Just Nano SD + Simple AY IF + TZX Duino

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #41 dnia: 2019.11.21, 12:14:35 »
Czasem warto poszukac 'dyktafon kasetowy'. Byly jakis czas temu Panasy, Philipsy i Sony. Ale fakt, wszystko sie konczy.
O ile pamietam, ja robilem tez tak, ze bralem adapter mp3 i wkladalem do MK450, a ten wali juz tak sygnalem, ze mozna spalic ZXa  :D
Dzis magnet to raczej to odzyskiwania z tasm - sa przeciez wygodne wgrywadelka. Moj Thinkpad T30 daje rade na zwyklym kablu mono, sygnal na maks i wchodzi.

Skinner

  • ****
  • Wiadomości: 367
  • Miejsce pobytu:
    Wlkp PL
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #42 dnia: 2019.11.21, 13:51:49 »
Z powodzeniem używam kilku dyktafonów kasetowych - zajmują mało miejsca i posiadają liczniki co jest dość przydatne w przypadku "oryginalnych" nośników :)
Ponadto przynajmniej jeden z nich (innych nie sprawdzałem) funkcjonuje w taki sposób, że podczas nagrywania przenosi nieco wzmocniony sygnał z wejścia mikrofonu do wyjścia słuchawkowego, więc być może można by użyć takiego urządzenia jako prowizorycznego wzmacniacza.
2x 48k+, +2, HQ48 (under construction)

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 765
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #43 dnia: 2019.11.21, 14:23:11 »
Ja używam kabla Stereo -> Mono tzn. mini-jack stereo -> DIN5 mono. Wtyczkę mini-jack stereo wkładam do karty dźwiękowej Line Out, złącza słuchawkowego smartfona lub odtwarzacza mp3 bo tam są złącza stereo z sygnałem lewy + prawy a nie mono.
We wtyczce mini-jack mam mostek pomiędzy sygnałem lewym a prawym i tak leci do komputera - klona ZX ze złączem DIN5 i wchodzi jako mono. Oczywiście muszę dostosować głośność - najlepiej jakieś 2/3 głośności lub 70-80% i działa.

Nie można używać zwykłego kabla mono bo wtedy z odtwarzacza leci tylko sygnał lewy co jednocześnie sprawia iż jest słaby. Trzeba zmiksować sygnały L+R i podłączyć do wejścia mono w komputerze.

W ZX Spectrum 48 jest złącze mini-jack mono więc jeśli użyjemy zwykłego kabla mono lub stereo to zawsze dotrze do komputera tylko kanał lewy.
« Ostatnia zmiana: 2019.11.21, 14:29:52 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 765
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Wczytywanie gier kasetowych z telefonu (Android)
« Odpowiedź #44 dnia: 2019.11.21, 14:33:33 »
Dla ZX 48 poprawny kabel to: mini-jack stereo (smartfon) z mostkiem L+R we wtyczce <> mini-jack mono (ZX)
Oczywiście po stronie odtwarzacza, nie może być włączonych żadnych efektów poprawiających dźwięk, dostosowujemy tylko metodą prób i błędów głośność odtwarzania i musi działać bez względu na to czy to jest komputer czy smartfon czy inny odtwarzacz.

Taki kabel trzeba polutować samemu bo raczej gotowego się nie kupi - i stąd wasze problemy ze słabym sygnałem.
Najprościej kupić wtyk mini-jack mono oraz kabel, który ma z obu stron wtyczkę mini-jack stereo, obciąć z jednej strony wtyczkę mini-jack stereo i w jej miejsce przylutować wtyczkę mono miksując kanały lewy + prawy.

Aha. W komputerze mamy głośność Wave i głośność ogólną Master. Wave zawsze na maksa a dostosowujemy głośność ogólną.

Odtwarzacz Winamp w Windows domyślnie steruje głośnością Wave więc w tym programie robimy głośność na 100% a manipulujemy w mikserze Windows głośnością Master.

P.S. Najlepiej wyłączyć kontrolę głośności w Winamp i zrestartować program.
« Ostatnia zmiana: 2019.11.21, 15:04:30 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники