Cała sztuczka (?) polega na wykorzystywaniu procedur z ROM i tworzeniu danych graficznych by jak najmniej zajmowały w pamięci
I tak dino wraz z procedurą która go rysuje zajmuje 352 bajtów, logo zaś to zwektoryzowany obrys (i potem wypełniony) w kolejnych 289. Resztę zajmuje modyfikowana (oszukane RND to wartość rejestru R pomniejszona o zawartość pamięci (23672)) procedura, która raz rysuje w kolorach (tło albo grafika) a raz jako dithering (samo wygenerowanie poszczególnych wartości to kolejne 65 bajtów).
Ot i całe 1024
Udało mi się skrócić to do 1023 ale porzuciłem taką wersję bo potrzebowałem 3 bajtów na dodanie dźwięków w czasie "efektu" - a że ich nie znalazłem (bo już mi się nie chciało
) to sobie odpuściłem...
Tutaj jest zajefajna strona z rozpykanym całym ROMem:
https://skoolkid.github.io/rom/Większość potrzebnej wiedzy zawarte jest w specjalnym dodatku do magazynu "
Komputer" -
Tajniki ZX Spectrum.
Faust dokonał
podrasowaniu tego wydawnictwa, więc można sobie podglądać na ekranie:
https://www.t2e.pl/Reduksy/reduksy-okazjonalne/komputer-wydanie-specjalne---a.kadlof---tajniki-zx-spectrum-.8517,449