Na ZX ta gra jest juz dostepna od 30 lat. widzialem tez wersje z muzyka na AY i poprawionymi kolorami.
Ja z kolei coś slyszałem że na Spectrum wystarczy przenieść kod Deathchase w pamięć powyżej 32768 i gra zaczyna chodzić istotnie szybciej. Był jakiś wątek na WOSie o tym.
Gdyby ktoś nie wiedział - pamięć od 16384 do 32768 jest wykorzystywana zarówno przez procesor jak i układ ULA generujący obraz. Powoduje to różne opóźnienia - gdy ULA pracuje z pamięcią, to nie może tego jednocześnie robić procesor. Dlatego w tej pamięci zasadniczo nie należy umieszczać żadnego kodu który ma działać szybko albo z precyzyjnymi timingami jak muzyka czy multicolor.
Oczywiście Deathchase był pisany jako gra pod Spectrum 16kB i wtedy nie ma wyboru - trzeba umieścić cały program w tej pamięci bo innej po prostu nie ma,