Autor Wątek: Magnet Kapral  (Przeczytany 1331 razy)

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2134
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Magnet Kapral
« dnia: 2019.10.27, 14:27:05 »
Trafił w me łapki egzemplarz i próbuję go postawić na nogi. Miał wybite/wyłamane potencjometry te na przodzie i jeden udało mi się załatać i działa, drugi niestety za bardzo jest połamany. Pytanko takie - czy da się takie gdzieś kupić? I drugie pytanko/prośba - pasek nawet jest cały ale zleciał z prowadnic i kurna nie wiem jak go założyć, tyle tam jakichś kółeczek, że widzę zdecydowanie za dużo możliwości ułożenia go :) Czy ktoś ma fotkę bebechów z prawidłowo założonym paskiem? No i przydałby mi się też wymiar paska, żeby zakupić nowy, bo temu staremu nie ufam. I jeszcze jedno ostatnie pytanie - do czego jest przycisk z trójkątem po prawej stronie pod klapką?

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Magnet Kapral
« Odpowiedź #1 dnia: 2019.10.27, 14:32:50 »
Kapral Phonex do tablicy!

A tak poza tym: https://unitraklub.pl/node/18599

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2134
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Magnet Kapral
« Odpowiedź #2 dnia: 2019.10.27, 14:36:52 »
Oooo, dzięki dobry człowieku. Czyli pasek ogarnięty :)
« Ostatnia zmiana: 2019.10.27, 14:46:44 wysłana przez Rzeznik »

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Magnet Kapral
« Odpowiedź #3 dnia: 2019.10.27, 15:39:32 »
Kapral to udana konstrukcja.
Nie ma rozpadających się trybików jak MK-235/232 i pochodne (Finezja, Hania, MK-433) i MK-250/450.
Nie widziałem egzemplarza, w którym mechanika padła :)

Klawisz z trójkątem to pauza. Powinien odsuwać rolkę gumową od ośki. Jak tego nie robi to często jest źle złożona obudowa, trzeba odkręcić trzy śruby trzymające mechanikę (tą przy silniku wystarczy chyba poluzować), lekko podnieść mechanikę i jak wysunie się z tego klawisza - można przesunąć go na właściwe miejsce.