Autor Wątek: PCW 8256 nic nie wyświetla  (Przeczytany 3754 razy)

m0b

  • *****
  • Wiadomości: 805
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
PCW 8256 nic nie wyświetla
« dnia: 2021.09.01, 15:55:33 »
Cześć

Czy PCW 8256 powinien mnie po włączeniu powitać jakimś napisem/komunikatem/powitaniem, czy on od razu próbuje czytać coś ze stacji i dopiero po bootowaniu coś wyświetli? Niestety jestem zielony w temacie Amstradów/Schneiderów, a egzemplarz którym się obecnie bawię wyświetla mi tylko zielony obraz i kręci stacją. Podpowiedzcie co ja w nim mogę sprawdzić. Napięcie (5V) na płytę dochodzi.
« Ostatnia zmiana: 2021.09.01, 16:02:04 wysłana przez maciekb »

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2434
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Odp: PCW 8256 nic nie wyświetla
« Odpowiedź #1 dnia: 2021.09.01, 16:24:45 »
Z tego co pamiętam tak będzie (brak obrazu) jeśli nie ma dyskietki systemowej lub bootowalnej gry do tego komputerka.
Wszystkiego po trochu: Schwarz, mydło i powidło... konsole, stare i nieco nowsze komputery oraz akcesoria i duperele.

SAJ

  • *****
  • Wiadomości: 1484
  • Miejsce pobytu:
    Terra Prime
Odp: PCW 8256 nic nie wyświetla
« Odpowiedź #2 dnia: 2021.09.01, 16:36:05 »
Tak, dokladnie jak Damik mowi.

W momecie gdy komputer zacznie ladowac cokolwiek z dyskietki pojawia sie poziome paski na ekarnie.


m0b

  • *****
  • Wiadomości: 805
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: PCW 8256 nic nie wyświetla
« Odpowiedź #3 dnia: 2021.09.01, 16:53:14 »
Dzięki, czyli jest szansa, że to działa. A podpowie ktoś jak zrobić przejściówkę z tej 26-żyłowej taśmy na 34-żyłową, żebym mógł podłączyć goteka? Wydaje mi się, że z tym będzie łatwiej, niż ze znalezieniem dyskietki 3" z systemem ...

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: PCW 8256 nic nie wyświetla
« Odpowiedź #4 dnia: 2021.09.01, 16:56:48 »