Autor Wątek: Konkurs na grę - Snake  (Przeczytany 36874 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #45 dnia: 2015.01.02, 20:59:04 »
Jest pełna zgoda autorów na przesunięcie terminu. Nieprzekraczalnym, nieprzesuwalnym terminem jest 11 stycznia 2015, godzina 23:59.
Powodzenia zx81!

zx81

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    krakow
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #46 dnia: 2015.01.03, 14:48:03 »
Swietnie :)
Dziekuje wszystkim no i zwlaszcza Tygrysowi.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #47 dnia: 2015.01.12, 10:34:14 »
Są 4 zgłoszone gry. Niebawem szczegóły oraz rozpoczęcie głosowania na najlepszą ;-)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #48 dnia: 2015.01.12, 14:37:07 »
Gry w kolejności nadsyłania


1. Snake 2068
Autor: zenek


http://speccy.pl/archive/prod.php?id=287

Gra dla dwóch graczy wykorzystująca HiRes 512x192 w Timexach.
Sterowanie: joye Timexowe, Sinclair 1,2, kempston, klawiatura.



2. Uroboros
Autor: RafalM


http://speccy.pl/archive/prod.php?id=289

Cytuj
Gdzieś na krańcach naszego wszechświata żyje starożytny wąż Uroboros - strażnik czasu. Aby czas nigdy się
nie skończył Uroboros musi powtarzać nigdy niekończący się rytuał - umierać, odradzać się i połykać własny ogon
by zamknąć pętlę czasu.

W grze sterujemy wężem Uroborosem. W każdym z etapów gry Uroboros musi połknąć własny ogon ale wpierw by
urosnąć musi zjeść 15 magicznych klejnotów. Ilość klejnotów pozostałych do zjedzenia pokazuje stan klepsydry
po prawej stronie ekranu. Gdy zjemy ich wystarczającą ilość klepsydra zacznie migać i wtedy można połknąć
ogon.

Sterowanie:

- Klawiatura QAOP Space
- Kempston joystick
- Sinclair joystick

Klawisz H działa jak pauza gry.

Zderzenie z elementami tła, ramką gry i samym sobą oznacza utratę życia.

Do ukończenia jest 10 poziomów. Na wyższych poziomach po zjedzeniu klejnotu Uroboros będzie bardziej rósł
co stanowi większe wyzwanie. Również po zjedzeniu 15 klejnotów tempo wzrostu węża rośnie - ale dzięki temu
łatwiej jest trafić w ogon :)


3. Simple Silent Snake
Autor: matofesi


http://speccy.pl/archive/prod.php?id=288

To wąż, którzy działa równiez na ZX Spectrum z 16kb RAM (dedykowana wersja).
Sterowanie: klawiatura, kempston i sinclair.



4. Snake And Tits
Autor: zx81



http://speccy.pl/archive/prod.php?id=290

Gra napisana w BASICu. Wątek, w którym autor informował o postępach w pracy znajduje się tutaj




Głosujemy do przez tydzień, do niedzieli 18 stycznia 2015.  Głosy można oddawać a tym wątku lub poprzez PW do mnie.
Obwieszczenie wyników nastąpi w poniedziałek, 19 stycznia 2015.
Formularz głosowania:
Cytuj
# punktacja od 1 do 10. (im więcej punktów tym lepiej)
1 ....
2 ....
3 ....
4 ....

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #49 dnia: 2015.01.12, 15:19:16 »
To ja zacznę tutaj:

1. 2 pkt. - głównie za to, że jest hi-res, bo poza tym poważne problemy z grywalnością - albo za szybko albo nie reaguje na klawisze. Dwóch graczy nie testowałem, bo nie mam z kim ;)
2. 10 pkt. - jak zwykle od Rafała - śliczne, sprawne i grywalne :)
3. 0 pkt. - siebie nie będę oceniał ;)
4. 1 pkt. - za chęci - tak jak się obawiałem gra tego stopnia skomplikowania jaki autor sobie wymyślił zrobiona w BASICu jest w zasadzie w 100% niegrywalna. Ale koncepcja całkiem niezła i jakby ją przepisać w asmie to kto wie ;)

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #50 dnia: 2015.01.12, 17:25:43 »
Rafal powienien startowac w innej kategorii wagowej ;-)
Ale brawa dla wszystkich !

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #51 dnia: 2015.01.12, 17:50:24 »
@Gryzor - gdzie punktacja ???

1. 5 pkt. - za tryb Timex'owy i 2 graczy, tylko 5 bo to zwykły snake
2. 10 pkt. - Nokaut!
3. 4 pkt. - Mata stać na więcej niż "Simple Silent Snake"
4. 5 pkt. - Za urozmaicenie i pomysł. Z drugiej strony wolno, wolno i jeszcze raz wolno. Próbowałem zagrać, ale kompletnie nie rozumiem tej gry...

Debiutanci powinni startować w innej grupie niż Mat i Rafał  ::)
A tymczasem wracam grać w Uroboros'a  ;)
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #52 dnia: 2015.01.12, 22:14:32 »
Ocenię wg kryteriów: media (grafika+dźwięk) / user interface / grywalność

6/4/6, ogólna 5.5. Startując nie wiesz gdzie jesteś, czasem trzeba się rozbić aby dojść do tego. Przydałby się wybór schematu kolorów na początku.

10/9/10, ogólna 9.99. Gra ma tytuł, nie jest to Snake version $F432A67C. Maleńki minusik za brak info o autorze muzyki. Jeśli muzykę napisał RafalM, pełne 10.

5/9/10, ogólna 8. Tytuł mówi za siebie - szybko i na temat. Estetyczna, choć kolorystyka mało zachęcająca.

7/4/0, ogólna 3. Niby dobrze mi idzie, a nie wiem co robię, dlaczego wąż nagle znika i pojawia się angielski napis "any key".
AY Music, ULA plus.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #53 dnia: 2015.01.12, 22:42:27 »
1:   3 pkt za to że jest i jakoś działa. Niestety kiepska reakcja na klawisze psuje zabawę kompletnie.
2: 10 pkt
3:   6 pkt bez fajerwerków ale działa bardzo płynnie.
4:   4 pkt za pomysł. Niestety szybkość niedziałania jest ogromna, nawet jak na program w basicu :)
Machines should work. People should think.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #54 dnia: 2015.01.13, 10:19:29 »
Dzięki że podoba wam się Uroboros. Jakby ktoś wcześniej tej nazwy nie słyszał to tutaj można poczytać o moich inspiracjach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Uroboros

Co do muzyki - uczciwie przyznaję że nie jest moja tylko zapożyczona z rosyjskich archiwów, wzięta ze strony Siergieja Bulby. Zgłaszałem to Tygrysowi i nawet zasugerowałem by może napisał żeby grę oceniać z wyłączonym dźwiękiem :) ale widać uznał że to nie problem.

Postaram się teraz napisać "oficjalną" instrukcję po polsku i angielsku w której podam autorów muzyki (jak ich znajdę, bo ściągnąłem kiedyś jakieś moduły i teraz nie pamiętam czyje ;) )



Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #55 dnia: 2015.01.13, 22:53:31 »
Warto odnotować w Wikipedii, jest tam akapit o grach.

Identycznych plików muzycznych nie ma ani w Bulba archive ani w innym źródle. Oryginał mógł być w innym formacie np. stc przerobiony na pt3 lub wystarczyła zmiana danych w nagłówku pt3. AllDup nie daje żadnej tolerancji, sprawdza co do bitu.
Jeśli masz oryginały, prześlij jako załącznik, poszukamy.

BTW: Miałem w planie tattoo z tym motywem, taki lub Aurin z Neverending Story. Do dziś decyzja nie zapadła  :)



AY Music, ULA plus.

Ziutek

  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
  • Ziutek/ESI
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #56 dnia: 2015.01.17, 12:25:51 »
1. 4 pkt. - timex/hires
2. 10 pkt. - bezsprzeczny lider :)
3. 6 pkt. - płynnie działa, po prostu ok.
4. 4 pkt. - tutaj 1 pkt za sam program a pozostałe 3 za dokumentację :)
Skype: swengi (nie zawsze online znaczy że jestem przy kompie)

zx81

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    krakow
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #57 dnia: 2015.01.17, 23:48:12 »
Niestety szybkość niedziałania jest ogromna, nawet jak na program w basicu :)
No niestety to jednak basic ;)
Wszystkie dane ( lacznie z losowaniami ) gra przeprowadza bezposrednio przed rozgrywka.
...
Dziekuje wszystkim za punkty ;)
...
W grze chodzilo o to by zablokowac weza, zeby nie wpadlo do wody ;)
...
Moja punktacja:
10 punktow dla za gre Simple Silent Snake
Autor: matofesi
10 punktow za gre Snake 2068
Autor: zenek
9 punktow za gre Uroboros
Autor: RafalM
.....
Moim zdaniem wszystkie gry sa bardzo fajne, a kazda ukonczona gra to powod do przyznania 10 punktow...
wyjatkiem jest RafalM ktoremu przyznaje 9 punktow, a to z powodu zeby za bardzo nie zadzieral nosa ^^
Konkurs byl ciekawy, a zabawa z nauka zx basica byla jak podroz do dziecinstwa.
Dziekuje i nastepnym razem na konkurs tez postaram sie napisac gre w basicu... i wygrac !!!!
Acha, moja pierwsza gra na zx spectrum i ... od razu na glownej stronie :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #58 dnia: 2015.01.18, 09:48:19 »
Dziś jest ostatnim dniem, w którym można zagłosować na prace. Zachęcam do tego!

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Konkurs na grę - Snake
« Odpowiedź #59 dnia: 2015.01.18, 10:02:03 »
To i może ja ocenię:

Snake2068 - 5 pkt. Praca w asemblerze (zawsze plus), wykorzystuje mało znany tryb Timexa hires co też plus ale grywalność i grafika taka sobie

Uroboros - nie oceniam sam siebie :)

Simple Silent Snake - 7 pkt. Gra chodzi bardzo płynnie i gra się dobrze. Wąż inaczej wygląda gdy np idzie w górę a inaczej  w bok. Uwierzcie mi, to jest trochę więcej dodatkowej pracy niż zbudowanie węża ze stykających się jednakowych kulek - trzeba pilnować jaki bloczek grafiki idzie na ogon, jaki na zgięcie węża itp

Zabrakło mi trochę "wodotrysków", bajerów urozmaicających rozgrywkę aby nie był to simple snake. Mat jako scener na pewno dobrze umie i czuje takie rzeczy więc nie ma wymówki :)

Snake and Tits - 4 pkt. Wyszło niegrywalne, a co do tits to nigdy bym się nie domyślił ;)
Grafika początkowo miała być znacznie ładniejsza ale została zredukowana do znaków ASCII aby działały kolizje. Należy jednak docenić zapał, całkiem złożony kod i prowadzenie wątku na forum. Czekamy na nowe produkcje :)