Autor Wątek: ZX Max 48 ISSUE 2  (Przeczytany 89380 razy)

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #45 dnia: 2017.12.23, 13:56:34 »
Ciekawostką jest fakt, ze przełożyłem wszystkie elementy z generatora w issue 1- który działał - do issue 2.
Całość różni się tylko jednym kondensatorem C24, którego nie ma w issue 1.
No i całość nie ruszyła w issue 2.
"Fixum dyrdum" - jak to mawiał Nikodem D. :)
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

Skinner

  • ****
  • Wiadomości: 367
  • Miejsce pobytu:
    Wlkp PL
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #46 dnia: 2017.12.23, 13:59:20 »
Dół 8 godzin ale zrobiłem pare zmian, dopasowałem pod klawiaturke na mikroswitchach i jest wyższa wiec za to góra sie bedzie drukować dużo krócej.

Udostępnisz zcode lub stl?
2x 48k+, +2, HQ48 (under construction)

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #47 dnia: 2017.12.23, 14:15:42 »
Pewnie ze udostepnie, jak juz sie bedzie nadawało dla ludzi.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #48 dnia: 2017.12.23, 18:13:16 »
Odpaliłem, na demkach sie toto nie wyrabia, zwalnia ;) Ay zaczyna fałszować.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #49 dnia: 2017.12.23, 20:34:39 »
Ok, jest pieknie ;)
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #50 dnia: 2017.12.23, 20:55:02 »
To jak to, na demkach nie działa poprawnie, ale jest pięknie? ;)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #51 dnia: 2017.12.23, 20:56:55 »
Zaxon, może szybsza Altera pomogłaby? Zapewne masz standardową 15ns.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #52 dnia: 2017.12.23, 20:57:54 »
Pieknie jest bo w koncu buda pasuje, 3 razy drukowałem ;) Co ciekawe z demkami, jedne działają inne cudują , głownie Yerzmyeya. Shock działa ok,

https://www.youtube.com/watch?v=DNVzX2mdUjI&feature=youtu.be
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #53 dnia: 2017.12.23, 21:31:59 »
Motyla noga, no fajne to pudełko :)
Próbuję dostosować folię od ZX 81. Wszystkie sygnały odwrotnie, jest wiele "radości"  :P
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #54 dnia: 2017.12.23, 21:48:29 »
Hmmm, mi wychodzi, że aż dwa sygnały są zamienione.

KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #55 dnia: 2017.12.23, 21:59:19 »
No tak już próbowałem i mi cuda z klawiszy wypisywało.
Muszę zrobić to "na Janusza" wtedy będzie działać :)

« Ostatnia zmiana: 2017.12.23, 22:41:54 wysłana przez mariansss »
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #56 dnia: 2017.12.24, 01:57:26 »
No dobra, wiem w czym rzecz. Dla klawiatury od ZX81 jest potrzebnych kilka zmian. Trzeba zamienić linie KB0 z KB4, KB1 z KB3 oraz dwie diody na krzyż (A9 i A12). Jutro sprawdzę, czy zmiana w Alterze załatwi pierwszą część z liniami danych.
« Ostatnia zmiana: 2017.12.24, 02:07:36 wysłana przez Klaud »
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #57 dnia: 2017.12.24, 11:07:51 »
To by dobre było. Zamiast lutowania, na krzyż (co jest nie koszerne), zmiany we wsadzie Altera :)

Z tym zwalnianiem, to Zaxon ma rację. Chciałem zagrać w Panama Joe i gra zwalnia podczas naciskania klawiszy.
« Ostatnia zmiana: 2017.12.24, 11:58:11 wysłana przez mariansss »
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #58 dnia: 2017.12.24, 12:09:34 »
W załączniku poprawiony wsad do Altery z mapowaniem klawiszy pod klawiaturę z ZX81. Na płytce trzeba przelutować dwie diody na krzyż: D5 i D6. Sprawdzone i działa. Wsad jest to wydania 2 ale działa też w wydaniu 1. Co do timingów ... z tym może być bardziej złożony problem.

Jak ogarnę Święta, zrobię porządek z wersjami wsadów, bo jest ich parę sztuk i zaczynam gubić się, który jest najnowszy i jakie w nim są zmiany.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #59 dnia: 2017.12.24, 12:24:00 »
Dziękujemy pięknie  :D
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma