forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Nowy w 2017.11.11, 21:40:18
-
Witam
Może komuś się przyda do kolekcji.
Albo przypomnienia sobie z dawnych lat.
Mózgprocesora
Pozdrawiam
Nowy
-
cdn...
-
Wielkie dzięki! Mam oryginalną kasetę z Mózgprocesorem, ale instrukcję zgubiłem gdzieś na przestrzeni lat.
-
Dzisiaj zmontowałem kolejny film tym razem o Mózgprocesorze właśnie. Przypadek? Nie sądzę;)
Zapraszam na kanał:
https://youtu.be/xJ00K8I2P-A
Albo fanpejdża:
fanpejdż: https://www.facebook.com/RetroSfetro-1114334021999891/
albo bloga:
blog: http://retrosfetro.blogspot.com/2009/02/by-sobie-bajtek.html
EdiMan
-
Czy ktoś z szanownej forumowej ekipy posiada Mózgprocesora w wersji dsk na Timex FDD3000. Poproszę o wrzucenie go tutaj jako załącznik. Z góry dziękuję!
-
gralem w to na atari dawno temu. gdzie znajde wersje na zx ?
-
Póki co, można ściągnąć z http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0006622
Ale jakby komuś zechciało się (Nowy ?) i zrobił upload do archiwum (http://speccy.pl/archive), byłoby świetnie.
-
Upload zrobiony, mam nadzieję że poprawnie.
-
Dzięki! Jak na pierwszy raz to jest dobrze ;-)
-
o, na Quillu zrobione!
-
Wspólnymi siłami udało się dodać tą grę. Dzięki Nowy za skany instrukcji oraz okładek.
Całość znajduje się tu: http://speccy.pl/archive/prod.php?id=419
-
Raczej podziękowania się należą panom:
Piotr Kucharski, Krzysztof Piwowarczyk, Wiesław Florek
za to ,że stworzyli fajną (w sumie pierwszą) profesjonalną polską grę.
Ps. Czy grę w formacie .dsk dla FDD3000 ktoś ma?
Bo całe życie wgrywać z kasety to porażka :(
Fajnie gdyby ktoś dodał do archiwum w takim formacie.
-
Na emulatorze działa.
Jeśli ktoś potwierdzi, że zadziałało też na fizycznym sprzęcie, wrzucę też do archiwum :)
(słowa kluczowego nie zmieniałem, zapis i odczyt tak jak poprzednio znajduje się pod poleceniem 'taśma')
-
Mógłbyś napisać jak to zrobiłeś?
Układ plików jest zupełnie inny niż w oryginale,
jaką role spełnia plik MP_GAME,
nie jest z Basica wywoływany.
Ja zrobiłem jedno podejscie, chciałem wykorzystać do tego
wykonany w emulatorze zrzut .Z80 lub .SNA.
Ale na więcej już nie miałem czasu.
ps.na oryginalnej stacji jeszcze nie sprawdzałem
-
To znaczy, że save gra zapisuje na dyskietce ?
-
@tdu układ plików jest inny, bo to zrzut pamięci po załadowaniu gry z taśmy (fuse -> debugger -> break event tape:stop)
Wykorzystałem gotowe rozwiązanie z mojej wersji dyskowej, i tylko podłożyłem binarkę gry z WOS/archiwum :)
MP_GAME to zapisany stan gry, możliwy jest tylko jeden.
@mariansss Tak.
-
Wyglada na to że z zrzutu pamieci wyciąłeś obrazek (6912) i obszar od adresu 24500 do konca
oraz bufor drukarki 23296/256.
Uruchomienie od adresu 47780 a tam wylączenie przerwan i skok pod 47694, i dalsze uruchomienie gry.
Czy to wszystko jest jak w oryginale czy coś tu modyfikowałeś ?
Zapisanie stanu gry w TOS musiało być zrobione dodatkowo.
SNA też jest zrzutem pamieci i mozna by tak samo zrobić.
Pociąć na kawałki i odpowiednio wczytać.
Problemem jest tylko znalezienie punktu wejścia, uruchomienia kodu.
Można by też odtworzyć rejestry procesora, stos, i program mógłby zacząć pracę
od punktu w którym została ona przerwana (Moment zrzucenia SNA lub Z80).
Można by się pokusić o zrobienie automatu przerabiającego zrzut z emulatora (Z80 lub SNA)
na wersję dyskową, odtworzenie rejestrów dla dowolnej gry powinno być jednakowe.
Mogłoby pozostać ręczne wykonanie loadera w Basic.
-
Jedyne modyfikacje to dodanie procedur TOS i podmienienie adresów skoku do procedur zapisu i odczytu.
W przeróbce własnej kopii zmieniłem jeszcze słowo kluczowe wywołujące opcję zapisu i odczytu.
Automat możesz zrobić do ładowania snapa, ładowanie poziomów czy obsługę zapisu/ odczytu stanu gry trzeba już robić ręcznie, pod konkretną grę.
-
wszystko jasne.
A moze Twój program tap2tos rozszerzyć o taką funkcjonalność,
byłoby fajnie.
-
A moze Twój program tap2tos rozszerzyć o taką funkcjonalność,
byłoby fajnie.
Ale jaką funkcjonalność... przerabiania snapa?
IMHO lepiej po prostu napisać program startowy który będzie ładował i odpalał wybranego snapshota...
-
Wystarczyłoby żeby plik SNA, został pocięty na odpowiednie kawałki
i znalazł się na dyskietce.
Loader to faktycznie można później dorobić.
podzial np. 6912,1704, 20000,20536
dodatkowo 27 bajtów zawierających stan rejestrów procesora
-
W zasadzie problem rozwiązuje program SnapToTap (http://arda.kisafilm.org/blog/?p=1188)
przyjmuje snap i z80, a nastepnie Tap2Tos i mamy działający program na dyskietce.
Prosto i skutecznie.
Tracimy na tym niestety przyjemność z własnoręcznego przygotowania gry.
Przygotowanie loadera to praca z asemblerem, basicem i końcowa satysfakcja.
-
Przygotowanie loadera to praca z asemblerem, basicem i końcowa satysfakcja.
Końcowa satysfakcja wygląda tak.
Standard disclaimer: u mnie działa, ale na emulatorze :)
Optymistycznie zakładam, że na fizycznej maszynie też się poprawnie odpali...