forum speccy.pl
ZX Spectrum => RÓŻNOŚCI => Wątek zaczęty przez: gorgh w 2018.08.03, 00:26:35
-
Czołem, na pewno macie większe rozeznanie...zastanawiam się, czy wydawanie gier na kasetach ma sens na scenie ZX Spectrum...chodzi mi o to, czy jest na coś takiego zbyt?
-
http://www.revival-studios.com - są ludzie, co to robią
-
Hiszpanie wydają sporo kaset na ZX, CPC i MSX.
-
Monuments wydaje też gry na ZXa
-
Dzięki, chodzi mi o to, że dotychczas dorabiałem jako koder stron www, ale dużo bardziej podoba mi się kodowanie na 8 bitach, więc jeśli by była taka możliwość, aby sobie trochę dorobić na boku pisząc gry to byłoby super
-
Przy obecnych cenach czystych kaset, kosztach produkcji etykietek, nalepek czasie poświęconym na ich nagrywanie i marketing, kokoswo na tym nie zrobisz. Nawet koszta nie zwrócą się Tobie. Grę na kasecie sprzedasz może za 30-40zl i to w pojedynczych sztukach.
Pisz gry, programy na 8-bitowce, bo to sprawia Ci frajdę. Ale żyj z czegoś innego, np. tworzenia oprogramowania pod Androida, bo rynek wiekszy.
-
tak sytuacja wygląda pewnie na scenie ZX, na C64 na przykład kartridż z grą Sam's Journey sprzedał się w liczbie 2000 kopii
-
Dzięki, chodzi mi o to, że dotychczas dorabiałem jako koder stron www, ale dużo bardziej podoba mi się kodowanie na 8 bitach, więc jeśli by była taka możliwość, aby sobie trochę dorobić na boku pisząc gry to byłoby super
Szczerze - raczej nie zarobisz na tym specjalnych pieniędzy. Jeśli masz chęć zrobić coś retro i zarobić choćby nieduży pieniądz, to pójdź w retro gry w HTML5 i sprzedaż ich / reklamy. To i tak będzie więcej niż wyciągniesz z gier na ZX-a.
-
tak sytuacja wygląda pewnie na scenie ZX, na C64 na przykład kartridż z grą Sam's Journey sprzedał się w liczbie 2000 kopii
Po ile była kopia? 10Euro? Zrób szybki biznes plan. Ile czasu potrzebujesz na zaprojektowanie i napisanie gry? Załóżmy, że 200h, jedna godzina wg stawek w PL to jakieś 50zl. Na starcie Twój koszt będzie wynosl ok 10tys zł. Aby wyjść na zero musiałbyś sprzedać właśnie te 2000 kopii. Aby pokryc koszty sprzętu, hardware'u, gadżetów, podatki, ZUS...
Wymyślisz i napiszesz grywalna grę w 200h?
-
macie rację panowie, dzięki za uwagi :)
-
chłop miał zapał a go na ziemię zrzuciliście :/ tak by przynajmniej nowa gra powstała :P
-
Cenię sobie szczerość :) człowiek może zweryfikować siebie, a gra powstanie i to niejedna :)
-
tak sytuacja wygląda pewnie na scenie ZX, na C64 na przykład kartridż z grą Sam's Journey sprzedał się w liczbie 2000 kopii
45 EUR plus wysyłka wersja w boxie (dyskietka), 55 EUR cart, 24 USD digital download. Kwestia tego jak to jest wydane, co oferuje gra, ile jest produkcji na rynku danego kompa, jakie portfele mają fani danego komputera...
-
Na wstępie chciałbym poprosić Ciebie, żebyś dopisywał w przyszłości obsługę klawiszy kursora od Elwro do swoich gier (tu jest jak: http://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=4301.0 (http://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=4301.0))
Co do sprzedaży gier - moim zdaniem - problem(z punktu widzenia twórcy) Spectrum polega chyba na tym, że co miesiąc wychodzi chyba więcej gier niż na PS4. Nie będzie chyba łatwo się wykazać i trzeba w wielu miejscach poumieszczać informacje o grze. Poza tym to nie tylko kasety - sporo osób używa różnych formatów dyskietek.
Samą kasetę najtańśzą można kupić za kilka złotych. Problem w tym, że chyba przy ilościach, takich żeby na tym porządnie zarobić, trzeba byłoby kupić jakiś kopier. O ile gdzieś widziałem nagrywanie płyt adapterowych to nie mam pojęcia czy ktoś nagrywa hurtowo kasety. Ale przy okazji szukania o płytach adapterowych widziałem współczesne wydania na kasetach magnetofonowych, tylko nie wiem gdzie zamówili nagrywanie.
Poza tym jest kwestia ceny - kiedyś gry na Spectrum były popularne bo były chyba relatywnie tańsze. Dzisiaj choć nie wiem czy tak można, mógłbyś próbować robić wyższe ceny na rynek UK, a dużo niższe na Polskę i kraje wschodnie.
-
Dzięki za uwagi pgru, będę to miał na uwadzę, doszedłem do wniosku, że swoje ewentualne gry będę sprzedawał cyfrowo po niskich cenach- na życie tym nie zarobię, ale mam inne źródło dochodu. Liczę, że grę dobrą kupi może z 30 osób, co przy cenie 4 E za grę jest satysfakcjonującym zarobkiem
-
Tak przy okazji - znalazłem nagrywanie na kasety, tylko, że cena jest trochę wysoka, bo 35 złotych za kasetę to chyba nie jest mało.https://studiokopiowania.pl/audio.php?lang=pl&id_strony=312 (https://studiokopiowania.pl/audio.php?lang=pl&id_strony=312) Co prawda cena dotyczy jednej sztuki i być może przy np. 2000 jest znacznie niższa.
Mógłbyś jeszcze spróbować np. wersja angielskojęzyczna droższa, wersja polskojęzyczna tańsza.
-
Niedawno pewien forumowicz na PPA uświadomił mi że pisanie gier na komputery sprzed tylu lat jest jak działalność scenowa, czyli że robi się to raczej aby zyskać szacun w tym wąskim gronie a nie dla kasy. Wcześniej nie wpadłem na takie porównanie, ale teraz w pełni się z tym zgadzam. :)
-
tak z ciekawości...kodujesz coś na 8 bit/16 bit?
-
Niedawne wydanie Metal Man Reloaded z Monument Micro Games. 2 płytki, kaseta, przypinka, instrukcja itp gadgety. Płaciłem chyba 10 funtów czyli niecałe 50 PLN. Nie wiem jak oni na tym zarabiają ? W Polsce chyba Nosty kiedyś próbował gry wydawać na Atari a teraz Jurek Dudek robił jakieś wznowienia tytułów?
-
Tak, nosty wydawal tytuly ale to bylo wieki temu, teraz duddie wydaje wznowienia na kasetach i dyskach plus czasem karty
-
@gorgh - Jeśli to pytanie było do mnie, to czasem popełniam pchełki w Basicu na CPC.
-
rozumiem, dlatego pewnie nie znasz realiów pisania gier na 8 bitów i generalnie pracy jaką trzeba w to włożyć...sprzęt dla 8 bitów jest tak samo ważny jak oprogramowanie, jednak za sprzęt się płaci a ludzie, którzy nie kodują nie mają po prostu informacji, że praca nad programem to również ciężka praca, przyjemna, ale ciężka :)
-
Zawsze to miło spotkać kogoś kto wie o tym czego ja nie wiem.
Wiem że czasem parę linijek pisze się parę godzin, zanim uznamy że aktualna wersja jest zadowalająca.
-
@gorgh:
Wiem że są konkursy na napisanie gry na ZX w Rosji. Nie wiem jak teraz, ale pamiętam że swego czasu główna nagroda to było chyba z 1000 USD. Zajżyj na ich stronę:
http://zx-dev-conversions.proboards.com/thread/210/winners-results-ganadores-todos-resultados
A także tu:
https://www.vintageisthenewold.com/zx-dev-mia-remakes-competition-has-launched/
Na ostatnim Seccy.pl party też był konkurs na grę, ale tam były nagrody rzeczowe.
-
O! Dzięki za trop, na Atari też są takie konkursy, tylko tutaj na ZX poziom jest wyższy bez porównania. No ale do Marca sporo czasu, może coś pokombinuję, chociaż nie mam startu w ogóle do czołówki :)
-
A czy można zapytać, jakiego rodzaju piszesz te gry, logiczne, platformówki, strzelanki, labiryntówki, coś innego ?
Może jakiegoś screena pokażesz? :)
-
Hej galaxian, dotychczas pisałem gry tylko na Atari, głównie platformówki i zręcznościówki, w tym roku na jesieni wyjdą 2 moje gry. W zeszłym roku też zrobiłem dwie- platformówkę Hot and Cold Adventure i zręcznościówkę New Atari Game w któreh jeździ się deskorolką. Niektóre moje gry (oprócz tegorocznych) można znaleźć tutaj: https://m.youtube.com/user/kamiltrzaska/videos
-
Gierki moim zdaniem całkiem fajne :)
Zrób jakaś przygodówkę-labityntówkę, takie gry chyba najbardziej cieszą się uznaniem wśród graczy retro (Montezuma, Zorro, Ghost Chaser). Trochę zręczności, trochę logiki i główkowania, aby jakieś tajemnice odkryć :) Ja taką gierkę bym kupił :)
Druga fajna kategoria to dobra strzelanka, typu R-Type, Swiv, River Raid :)
-
Dzięki!
Przygodówek nie lubię, ale strzelanki...owszem, owszem, pomyślę, dzięki za sugestie
-
A może coś w 16KB w hi-res na ZX81? Ot, takie małe wyzwanie dla programisty.
Nie musi to być klasy Beamriderera czy H.E.R.O. czy Starfight. :)
-
Dzięki za sugestię Klaud, wezmę pod uwagę. Generalnie to prace nad The Rescue Expedition na Atari prawie skończone, czekam tylko na jedną muzyczkę od kolegi i najbliższy tydzień planuję poświęcić w wolnych chwilach na kodowanie na ZX. Jak już poczuję grunt pod nogami to wypytam się na forum jaką grę sugerowalibyście zrobić.