Autor Wątek: manic miner  (Przeczytany 8971 razy)

timex2048

  • *
  • Wiadomości: 20
  • Miejsce pobytu:
    Nowa Sól
manic miner
« dnia: 2013.05.12, 10:08:55 »
czym mam to skompilować na emulatorach assembler tego nie bierze
amstrad cpc464,commodore 64,atari 65xe,timex2048, a500, pc xt,286,386,486,p60

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: manic miner
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.05.12, 11:19:47 »
To jest kod asemblera.

Natomiast różne asemblery Z80 różnią się trochę składnią. Instrukcje są z reguły takie same, ale są różnice w makrach, instrukcjach dodatkowych itp np. jedne używają DEFB do wskazania że nastąpi ciąg bajtów a inne BYTE. Stąd mogą być problemy w kompilacji.

Jakiego asemblera używasz i jaki dostajesz błąd?


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: manic miner
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.05.14, 08:21:31 »
Przesłany kod źródłowy bez problemu skompilowałem za pomocą kompilatora 'pasmo'.
W ostatniej linijce musiałem dopisać 'END START', co pozwala pasmo na wygenerowanie właściwego loadera w basicu, który umożliwia automatyczny start programu. Sama kompilacja wyglądała tak: pasmo --tapbas manic.txt manic.tap

Kod źródłowy nie zawiera grafiki więc nie da się z niego zbudować pełnej gry, a sam listing ma charakter edukacyjny.

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: manic miner
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.05.14, 14:31:00 »
ale to jest Jet Set Willy a nie Manic Minner

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: manic miner
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.05.14, 17:47:08 »
Racja ;) Nie zmienia to jednak faktu, że kody są jakie są i pełnej gry z tego nie można zbudować.

timex2048

  • *
  • Wiadomości: 20
  • Miejsce pobytu:
    Nowa Sól
Odp: manic miner
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.05.19, 19:22:54 »
a gdzie można dorwać grafikę?
amstrad cpc464,commodore 64,atari 65xe,timex2048, a500, pc xt,286,386,486,p60

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: manic miner
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.05.20, 21:51:15 »
Pewnie trzeba samemu się o nią zatroszczyć.

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: manic miner
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.05.23, 09:31:25 »
Cytuj
a gdzie można dorwać grafikę?

Chcesz grafike dokladnie w formacie MM na ZXa, czy w bardziej uniwerslanym formacie np. PNG ?
To drugie to gdzies chyba mam.

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: manic miner
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.05.23, 09:51:29 »
jeszcze raz powtarzam to nie jest MM tylko JSW. ten kod (z poprawkami) byl podstawa JSW na atari http://xxl.atari.pl/?page_id=72

a grafike mozna "wyrypac" emulatorem emuZwin (dissasemble as data block). tak wlasnie zrobilem.

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: manic miner
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.05.23, 13:11:17 »
Wyrypac to zawsze mozna, ale po co jak czasem jest juz wyrypane :-)
Do JSW to chyba nie mam grafiki. Kiedys mialem tego duzo, jak bawilem sie grafika z ZX na VGA.
Ale teraz wlasnie mi sie przypomnialo, ze grafike jako pliki mozna przeciez wziac z map, np.:
http://maps.speccy.cz
Oczywiscie nie zalatwi do kompilacji zrodel w Z80.