Autor Wątek: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)  (Przeczytany 20001 razy)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« dnia: 2012.03.09, 09:47:25 »
Rozmawiałem z JADem i poleca on takie oto urządzenie:
CGA/EGA/YUV to VGA Arcade HD-Converter PCB

http://www.jammaboards.com/store/cga-ega-yuv-to-vga-arcade-hd-converter-pcb-gbs-8220-gbs-8220.html
http://www.ebay.ie/itm/250899698913?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649



Polecają to również amigowcy, którzy też używają 'mrugających' trybów graficznych. Ponoć na tym - NIE MRUGA.

Zakładamy z Jadem, że po podłączeniu do tego ZX Spectrum 128 / Timex, nie tylko otrzymamy porządny obraz VGA, ale w dodatku efekty/obrazki w GigaScreen będą statyczne.

Rozważam.




PS: Tylko Duddie musiałby nam zrobić do tego kable z wyjściami chinch, jak rozumiem. Za kwotę.



.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #2 dnia: 2012.03.09, 10:20:57 »
A ja jak zwykle zadam głupie pytanie... ale po co??? Kupicie sobie takie konwertery, podłączycie i... będziecie jedynymi dwoma userami Spectrumów na świecie, którym gigascreen nie będzie mrugał ;)

Ale co tam... każdemu jego porno :P ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #3 dnia: 2012.03.09, 11:20:47 »
U mnie nie mruga, ja mam Evę.



Do rzeczy.
Nie ogarniasz całokształtu problemu, który sami tu przedstawiacie, od pewnego czasu.

1) Telewizory CRT się kończą.
2) Monitory RGB CRT się kończą.
3) Pozostają tylko monitory VGA - i to praktycznie wszystkie są LCD.
4) Wciąż tu słyszę zgrzytanie zębów, że na LCD to napewno gigascreen mruga.
5) Więc teraz wszystkie te problemy znikają, bo komu się ostatni TV pojara, ten ma ciekawą możliwość wyjścia z trudnej sytuacji.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #4 dnia: 2012.03.09, 12:43:57 »
Eeee... Ja nie mówię tylko, że "na LCD to napewno gigascreen mruga". Gigascreen ze swojej natury (i mówię o prawdziwym gigascreenie a nie wynalazkach typu EVO wspomagany hardware'owo) nie ma prawa nie mrugać. Mruga wszędzie - na CRT również tylko tam jest to odrobinę mniej irytujące.

Dla mnie cała konstrukcja gigascreena jest chora i uważam, że jak się już robi hardware, który powoduje, że taki tryb nie mruga, to należało po prostu pójść krok dalej i przerobić to na jakiś normalny tryb graficzny z większą liczbą kolorów nie wymagający specjalnego konwertowania grafiki i wspomagania sprzętowego, żeby przyzwoicie wyglądała ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #6 dnia: 2012.03.09, 21:53:42 »
Chciałbym takie coś podłączyć do mojego klona "Bajt" ale prawdopodobnie nie zadziała. Temat poruszałem na forum Jarka A. http://yarek.com/forum/index.php?topic=194.0
Jeśli chodzi o Amigę i Atari to działa:
GBS-8220 działa z:
Atari ST - http://www.youtube.com/watch?v=X6v89LahLc8
Amiga 3000 - http://www.youtube.com/watch?v=ARh1zfiKvGw
A na tej stronie są inne podobne konwertery: http://www.euromatic.com.pl/index.php?section=sell&categoryId=3
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Jean 1

  • ****
  • Wiadomości: 389
  • Miejsce pobytu:
    Gorlice
    • Moja www
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #7 dnia: 2012.03.09, 22:32:53 »
O wiele prostszym i tańszym rozwiązaniem tak na szybkiego jest zastosowanie zwykłego grabbera video ---> USB, jakość obrazu zadowalająca , jedyną wadą jest to że do tego potrzebny jest komputer PC ... ale jak to mówią od biedy będzie jak TV padnie ...

ZX Spectrum, ZX Spectrum + 80KB + AY,ZX Spectrum 128 +2 , FDD3000, Atari 800, 130, Amiga 500, CDTV, CPC464, CPC6128, VIC20, C64  TI99/4A ... Mini Muzeum ...

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #8 dnia: 2012.03.09, 23:01:45 »
Nic nie zastapi CRT 100Hz  8)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #9 dnia: 2012.03.10, 00:59:10 »
Chciałbym takie coś podłączyć do mojego klona "Bajt" ale prawdopodobnie nie zadziała.

Osobiście nie widzę możliwości, by nie zadziałało ze sprzętem, który ma monitorowe wyjście RGB, takie czy inne.
No chyba, że tam jest tylko antena - wiem, że przeróbki antena=>monitor RGB były czynione, sam mam takiego Spectrum 16K, ale tu się nie wypowiadam, bo się nie znam.

rafamiga

  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #10 dnia: 2012.03.29, 23:11:10 »
A ja jak zwykle zadam głupie pytanie... ale po co???

No jak to po co? Żeby na stole, pod monitorem 15", który od lat się kurzy, stał ZX z joystickiem i można było nawalać w Jumping Jacka!
--
rafamiga

wieczor

  • *
  • Wiadomości: 31
  • Miejsce pobytu:
    Dublin / Gdańsk
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #11 dnia: 2012.06.16, 14:40:19 »
Ktoś z was przetestował to urządzenie? Pytam bo mam. Ja je próbowałem z małym atari (z VBXE więc pełne RGB dostępne) i były problemy z sync. Chętnie bym wykorzystał bo się kurzy - jak to podłączyć do 48?

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #12 dnia: 2012.06.16, 18:39:50 »
Ktoś z was przetestował to urządzenie? Pytam bo mam. Ja je próbowałem z małym atari (z VBXE więc pełne RGB dostępne) i były problemy z sync. Chętnie bym wykorzystał bo się kurzy - jak to podłączyć do 48?

E no nie, jak do 48k, to musiałoby mieć modyfikację polegającą na wyprowadzeniu również monitora.
Gumiak i Plus miały tylko telewizor/antenę.

Malanow

  • *
  • Wiadomości: 35
  • Miejsce pobytu:
    Łooo Panie! Dziura po prostu.
  • Good to be ugly!
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #13 dnia: 2017.03.07, 10:36:18 »
Odgrzebuję temat, ale czy ktoś z szanownego grona forumowiczów mógłby się podzielić schematem podłączenia Spectrum +3 do GBS 8220? Czy może po prostu łącze w ten oto sposób:
                    Spectrum -  GBS 8220 złącze RGBS
                 Pin 7 (Red) -> Pin R
             Pin 6 (Green) -> Pin G
               Pin 8  (Blue) -> Pin B
Pin 4 Composite Sync -> Pin S
                  Pin 2 GND -> Pin GND

Armageddon was yesterday, today we have a serious problem.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1835
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX => VGA (gigascreen NIE mruga)
« Odpowiedź #14 dnia: 2017.03.07, 10:59:25 »
O ile dobrze pamiętam trzeba jeszcze w GBS podłączyć piny od HSYNC i VSYNC, oraz doregulować pokrętłami, aby wyświetlać prawidłowo sygnał BRIGHT.

ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128