Autor Wątek: Mod Target Renegade.  (Przeczytany 11541 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Mod Target Renegade.
« dnia: 2015.04.26, 18:19:22 »
 

Rafał wydał swoją modyfikację gry - tym razem Target Renegade. Mam nadzieję, że nie obrazi się za to że dodałem news i info tutaj.
W razie czego - wybacz ;-)


ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #1 dnia: 2015.04.26, 18:40:30 »
Noooo SUPER to teraz wygląda! Bravo Rafał ! Muszę w to troszkę pociupać bo zaczęło być wciągające :-)
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #2 dnia: 2015.04.26, 19:31:11 »
A w jaki sposób został zmieniony poziom trudności gry? (od strony kodu)
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #3 dnia: 2015.04.26, 21:49:24 »
No cóż, znalezienie w sieci informacji o modzie miało być dodatkowym wyzwaniem dla potencjalnych graczy  ;) Ale w porządku :)

Tytułem wytłumaczenia - niestety nie widzę na speccy.pl ludzi którzy aktywnie interesowaliby się grami na Spectrum  i mieli entuzjazm coś w tym temacie zrobić, choćby rozkręcić jakąś ciekawą dyskusję na ten temat.   Nie mam tu z kim gadać więc z aktywnością i zapowiadaniem moich projektów generalnie ograniczę się do forów angielskich i rosyjskich.

Stwierdziłem że kto interesuje się aktualnościami z obszaru gier na Spectrum ten znajdzie, a reszta niech sobie gra w Bomb Jacka raz na pół roku do końca świata, nie będę zabiegał o dotarcie do takich ludzi z moimi projektami.

Ale skoro Tygrys już zapowiedział to przyjemnego grania :)

Ssr86 - poza podmianą grafiki zrobiłem hacka który sprawia że gry gramy jednym graczem to gra momentami "myśli" że gramy w trybie dwóch graczy i nasyła na nas więcej przeciwników. Oznacza to trudniejszą rozgrywkę - więcej przeciwników na poziom i 4 naraz na ekranie zamiast trzech ale też większą intensywność doznań ;)


jack_świdnik

  • *****
  • Wiadomości: 1641
  • Miejsce pobytu:
    Świdnik / Lublin
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #4 dnia: 2015.04.26, 21:56:08 »
eee, nie tak szybko
są ludzie którzy się interesują grami na speccy, jednym z nich jestem też i ja
Taget Renegade to moja z jednych najlepszych i najfajniejszych gier jakie wyszły na spectrum
podziwiam ludzi co w tym temacie coś robią i chcą się podzielić
dzięki
moje marzenie: Timex 2048 128K

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2134
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #5 dnia: 2015.04.26, 23:18:59 »
Rafale dzięki wielkie za kolejną dobrą robotę. Nowe tła są bardzo ładne. Byłem swego czasu maniakiem tej giery, przechodziłem ją z kilkadziesiąt razy pewnie :). Niestety dzisiaj poległem z kretesem na czwartym poziomie i nie wygląda mi, żeby to było tak łatwe do przejścia jak oryginał, ale to imo dobrze, jest konkretne wyzwanie przynajmniej.

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #6 dnia: 2015.04.27, 09:44:22 »
Ssr86 - poza podmianą grafiki zrobiłem hacka który sprawia że gry gramy jednym graczem to gra momentami "myśli" że gramy w trybie dwóch graczy i nasyła na nas więcej przeciwników. Oznacza to trudniejszą rozgrywkę - więcej przeciwników na poziom i 4 naraz na ekranie zamiast trzech ale też większą intensywność doznań ;)

Ciężko było znaleźć kod odpowiedzialny za to?... Pewnie sporo czasu trzeba było poświęcić na zrozumienie kodu...

Jak kogoś interesuje, to pamiętałem, że czytałem kiedyś artykuł programisty w sinclair user o niektórych decyzjach podjętych przy pisaniu renegade. Znalazłem i dodałem w załączniku, może kogoś zainteresuje...

PS: czy kogoś jeszcze bawi sposób w jaki biją pięściami w target renegade?

« Ostatnia zmiana: 2015.04.27, 09:55:07 wysłana przez ssr86 »
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #7 dnia: 2015.04.27, 10:16:56 »
Cytuj
Ciężko było znaleźć kod odpowiedzialny za to?... Pewnie sporo czasu trzeba było poświęcić na zrozumienie kodu...

W moim przypadku kilka godzin, z tym że mam już doświadczenie w takich rzeczach.

W projektach takich jak ten nie robię dezasemblacji całego kodu z opisaniem i zrozumieniem każdej funkcji tylko szukam krytycznych miejsc w kodzie (są różne sztuczki jak to robić, czasem działają czasem nie) podmieniam  wartości i patrzę co się stanie.

Ale tak, zrozumienie cudzego kodu w asemblerze jest sporym wyzwaniem, ogólnie często łatwiej jest napisać własny ;)

No i samo włączenie dwóch graczy to nie wszystko. Musaiłem zrozumieć w jakim formacie jest przechowywana mapa lokacji, moje własne lokacje stworzyć również w tym formacie. Potem okazało się że jak postawiłem budynek w miejscu gdzie wzcześniej było pusto to wrogowie wychodzą prosto ze ścian ;) tak więc trzeba było poprzesuwać początkowe położenia wrogów... Trochę pracy było.

milton

  • **
  • Wiadomości: 77
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • POKE 47196, 201
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #8 dnia: 2017.11.21, 19:25:15 »
Target Renegade Rulez! Zasysam, wczytuję i nawalam.

Z tą grą mam taką historię, że oprócz nieustannego nawalania w nią z moim kumplem z podstawówki, to wczytywała się ona tylko w obecności mojej siostry. Ni cholery nie dało się jej wczytać, jak siostra była gdziekolwiek poza domem. Do dzisiaj nie wyjaśniliśmy tego zjawiska :D
ZX Spectrum+ (4B) | ZX Spectrum+ 128 (6U) | ZX Spectrum +2 128k (1) | RAM Turbo Interface Reset | Seikosha GP-50 | Quickshot II | Quickshot II Turbo | DivSD Nano Zaxon | RGB SCART Power mono/stereo martin381 :-) | Samsung SyncMaster 710MP

milton

  • **
  • Wiadomości: 77
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • POKE 47196, 201
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #9 dnia: 2017.11.21, 19:31:58 »
 :D
ZX Spectrum+ (4B) | ZX Spectrum+ 128 (6U) | ZX Spectrum +2 128k (1) | RAM Turbo Interface Reset | Seikosha GP-50 | Quickshot II | Quickshot II Turbo | DivSD Nano Zaxon | RGB SCART Power mono/stereo martin381 :-) | Samsung SyncMaster 710MP

Damianx

  • *****
  • Wiadomości: 657
  • Miejsce pobytu:
    Pruszków
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #10 dnia: 2017.11.22, 09:17:37 »
To jedna z moich ulubionych gier na ZX`a.
Był moment że przechodziłem ją z zamkniętymi oczami.
Spectrum512k - Spectrum+128k - +2A - +3 Pear Ay - TC2048 S-VIDEO - Didaktik Gama80k\192k- A4000\060 - A1200\030 - A600\9tails - CD32 - A500 GVP Impact II - C64\SD2IEC\DualSID - Atari130XE\SIO2SD\Stereo - CA2001 - CPC6128\HXC - Atari Mega Ste UltraSatan.

galaxian

  • ***
  • Wiadomości: 178
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #11 dnia: 2018.04.05, 14:53:51 »
Szkoda tylko, że Renegade 3 to już kompletny kwas.
Renegade oraz Target wymiatają :)
ZX Spectrum 48kB / ZX Spectrum+ / ZX Spectrum 128 +2 / Timex 2048 / Atari 800XL / Atari 65XE / Atari 130XE / Atari 800XE / Atari 1040 STF / Commodore 64C / Commodore 64G / Amiga 500 / Amiga 500+ / Amiga 600 / Amiga 1200 / Amiga 1200 Magic

milton

  • **
  • Wiadomości: 77
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • POKE 47196, 201
Odp: Mod Target Renegade.
« Odpowiedź #12 dnia: 2019.02.03, 00:20:56 »
Renegade 3 to najgorsza gra na ZX Spectrum dla mnie.... :(
ZX Spectrum+ (4B) | ZX Spectrum+ 128 (6U) | ZX Spectrum +2 128k (1) | RAM Turbo Interface Reset | Seikosha GP-50 | Quickshot II | Quickshot II Turbo | DivSD Nano Zaxon | RGB SCART Power mono/stereo martin381 :-) | Samsung SyncMaster 710MP