forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRAFIKA => Wątek zaczęty przez: Remi w 2017.09.08, 08:02:08
-
Cześć,
znalazłem w internecie na stronie gyron.pl wpis o nazwie Gyron Game - Interview zawiera on bardzo ciekawy wywiad z Twórcami Gyrona. Wynika z niego, że gra zawiera w swoim kodzie procedury graficzne znacznie przyśpieszające rysowanie. Może ktoś zajmował się tą grą od strony jej deasemblacji. Jest tam także dostępny Remake z kodem źródlowym działający pod Dos i WinDos zrobiony przez czeskiego matematyka.
na stronie gyron.pl w menu po prawej stronie ekranu znajduje się opcja GYRON można w niej znależć kilka wpisów o grach trylogii GYRON (Gyron Atrium Gyron Necropolis Gyron Arena). Są tam dostępne mapy oraz sposoby przejścia - walkthrough oraz wywiad z autorami gry oraz pierwszy remake tej gry działający pod systemem operacyjnym DOS lub WinDos na PC autorstwa czeskiego matematyka.
Miłej Zabawy
REMI
-
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.
https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/ (https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/)
-
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.
https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/ (https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/)
Na You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU
-
Okazuje się, że autor gry Tau Ceti Pete Cooke skorzystał z pomysłu zastosowanego w Grze Gyron polegającego na szybkim wypełnianiu wnętrza koła za pomocą tablic z długościami linii - https://gyron.wordpress.com/2016/06/03/superb-games-from-old-times
-
ja nie zapomniałem - jedna z pierwszych upolowanych w bigboxie gier :)
https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/ (https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/)
dzięki Remi za linka, poczytam sobie, dla mnie gra-legenda, bo "na ATARI nie było" :)
-
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.
https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/ (https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/)
Na You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU
Blog http://icereijo.com/a-circle-algorithm-for-zx-spectrum/ - przydatne informacje o algorytmie rysowania okręgu, blog opisuje także procedurę rysowania punktu.
-
https://github.com/ibancg/zxcircle/blob/master/zxcircle.asm - tutaj znajdziemy procedurę rysowania punktu - Point (x,y) routine
-
W Grze Gyron podczas gry stałe miga ekran radaru, było to spowodowane zapewne koniecznością wyświetlania 3 kolorów w kwadracie 8 na 8. Czy przy obecnych technikach programowania z zastosowaniem silników lub innych rozwiązań możliwe byłoby ominięcie tego ograniczenia ?