Różnica między Pentagonem a Spectrum 128 jest niewielka. Pentagon jest troszkę szybszy ale jest to wielkość może około 10%, nie więcej.
Najfajniejszą rzeczą jaką ma Pentagon jest to że przerwanie ma miejsce nie na samej górze ekranu tylko tam gdzie zaczyna się dolny border. Dzięki temu, gdy wykonamy instrukcję HALT mamy dwa razy więcej czasu na ścieranie i rysowanie grafiki bo komputer w tym czasie rysuje najpierw dolny border a potem górny a nie tylko górny jak w standardowych Spectrum.
Tak naprawdę to ludzie Clive'a Sinclaira powinni sami na to wpaść i zrobić tak już w 1982 roku
Nareszcie kolejna rozsądna wypowiedź, bardzo dziękuję.
Różnice są minimalne. Timing, slow-ram (tzn. jego brak, jak piszą), takty.
128K (czarniawy) - 70890 taktów (slow-ram pracujący z szybkościa 61680 taktów)
Pentagon - 71670 taktów (slow-ramu brak - cała pamięć idzie z wymienioną przed chwilą szybkością)
(Dla porównania - 48K: 69880 taktów).
Dyskusja, którą zostaliśmy tu szczodrze obdarowani, do niczego nie prowadzi (oprócz _nasilających_ się flame'ów, które upodobnią to forum do innej platformy, która z nich słynie), bo oni o tak nie mają powodu pisać na nasze platformy, a my nie mamy powodu pisać na ich platformy.
Pozostaje być wdzięcznym tym Rosjanom, którzy piszą czasami rzeczy timowane na czarnego (pod emulatorami z resztą) oraz tym, którzy czasami wypuszczają programy w dwóch wersjach.
Z resztą dla nich to właśnie nasze problemy są nie do zniesienia: maszyn mają wiele, ale standard jeden. I wypuszczanie osobnych wersji timowanych na 128+, na +3/+2A itp, nie wspominając o 48K, o Timexie itp, wydaje im się dziwaczne i bez sensu. Dla nich to MY mamy bałagan - bo i mamy.
Warto czasami spojrzeć z tej drugiej strony.
Jak również jestem bardzo wdzięczny gościowi, który sam jeden przeportował te 20Mb programów z pentagona - na 128+ i +3. I oby trwał w swym uporze.