Autor Wątek: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019  (Przeczytany 13586 razy)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #15 dnia: 2019.05.23, 12:32:27 »
To nad czym teraz pracuję (testuję) to wyeliminowanie konwersji w img2zxspec. Zresztą - jakbyś wpadł do nas na gamejam zobaczyłbyś co ten program potrafi namieszać - gubi klatki, części klatek nie konwertuje (co prawda nie zmienia numeracji klatek/plików) - robiłem to na 2.01. Teraz skompilowałem 2.0.2 i sprawdzę czy coś się zmieniło. W preferencjach ustawione do trybu monochrome czarny ink, białe tło - ja serio używam tego programu od wczesnych wersji 1.x po prostu tych artefaktów z inwersją ink/paper i odwróceniem tego atrybutami nie widać jeżeli nie zrobisz większej ilości klatek, na jednej tego nie ma.

Druga rzecz - staram się teraz wyeliminować krok po kroku czy ma wpływ na to podanie mu gotowca cz-b bitmapy czy jednak jest to błąd przede wszystkim konwertera png/bmp/jpeg na spectrumowy zapis obrazu. Jest sporo zmiennych, nie uśmiecha mi się przeklikiwać ponad 2k klatek ręcznie, więc szukam rozwiązania, które zadziała i będzie na przyszłość.

Wsady - gif, klatki w png, bmp - efekt jest niestety ten sam. W pewnych kombinacjach bitmapy konwerter głupieje i można mu tylko zawęzić ilość informacji z wiadra wody do szklanki - być może to zadziała (na małej ilości klatek na razie sukces, ale niestety mam i 250 w jednej sekwencji i musi "pyknąć" w 100% dobrze wszystko).

Tygrys jak to Tygrys zrobił wszystko co miał do poprawienia i czeka aż ja skończę, a u mnie z czasem teraz słabo, klikam dzisiaj, potem dopiero niedziela - natomiast efekt końcowy ma być w 100% tym co miało być, a kompromisem w trzech pokoleniach.
dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #16 dnia: 2019.05.23, 13:51:18 »
Ok. Jasne. Ja go karmię już gotowymi klatkami cz-b z imageMagick... o cholera, teraz widzę, że IM potrafi zapisywać screeny ZX Spectrum bezpośrednio. Muszę to przetestować.
Widzę też, że XnView też potrafi zapisać ten format.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #17 dnia: 2019.05.23, 14:29:02 »
Taki delikatny offtopic.
Pod tym adresem https://dailly.blogspot.com/2017/07/esxdos-file-access.html jest o EsxDos i czytaniu/zapisywaniu plików spod ASMa. Post jest z 2017 roku. Czy to zadziała na 0.85 i 0.86 wersji EsxDosa? Czy sobie kartę / fejs rozwalę?
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #18 dnia: 2019.05.23, 14:39:53 »
Zadziała. To podstawowe funkcje i zachowano kompatybilność wsteczną.
Trzeba tylko uważać,  kiedy używać HL, a kiedy IX. To zależy od tego,  czy aktywny jest Basic ROM, czy ESXDOS ROM.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #19 dnia: 2019.05.23, 14:44:29 »
Ok. Jasne. Ja go karmię już gotowymi klatkami cz-b z imageMagick... o cholera, teraz widzę, że IM potrafi zapisywać screeny ZX Spectrum bezpośrednio. Muszę to przetestować.
Widzę też, że XnView też potrafi zapisać ten format.

to czegoś nie rozumiem - z czego wnioskujesz, że ten program robi dobrze animację do formatu obrazu ZXa czyli pliki .scr?

img2zxspec potrafi zapisać gifa i ten gif wyświetla się prawidłowo, tylko - to nie jest obrazek do wyświetlania na ZXie. Seria klatek w .scr wali tymi błędami co wspomniałem - to są niestety błędy konwersji bitmapy korygowane atrybutami, czyli poprawianie tego to jest ręczna orka klatka po klatce i na bitmapie i na mapie artybutów - można próbować wyłapać to algorytmem oceniającym czy sądziadujące 8x8 są w odwrotnym ustawieniu bitmapy - ale to chyba nie obejmuje wszystkich kombinacji tego co dzieje się z obrazem i dalej będą jakieś problemy.

Jedyna szansa to konwerter 1:1 z raw'a bitmapy typu pbm na scr z pominięciem nagłówka pbm (bodajże 11 bajtów).
dużo sprzętu mało czasu.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #20 dnia: 2019.05.23, 15:08:57 »
ZX Freeq, na filmiku z Timmim masz esxDOS 0.8.5, na 0.8.6 z Omni też działa.
dużo sprzętu mało czasu.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #21 dnia: 2019.05.23, 15:13:00 »
... można próbować wyłapać to algorytmem oceniającym czy sądziadujące 8x8 są w odwrotnym ustawieniu bitmapy - ale to chyba nie obejmuje wszystkich kombinacji tego co dzieje się z obrazem i dalej będą jakieś problemy.

Chyba skuteczniej sprawdzać sąsiadujące atrybuty i ewentualnie odwracać pixele w całym 8x8.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #22 dnia: 2019.05.23, 15:15:44 »
Smoku a jak to się nazywa w XNView?
Bo widzę że potrafi konwertować do ponad 50 formatów, ale żaden z nich nie kojarzy mi się Spectrumowo.
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #23 dnia: 2019.05.23, 15:43:11 »
Chyba skuteczniej sprawdzać sąsiadujące atrybuty i ewentualnie odwracać pixele w całym 8x8.

Chyba najprościej jest zrobić "poprawiacz" atrybutów. Robimy tablicę [0..255] w pamięci, z zawartością 0 lub 1, zależnie od tego, czy korespondujący bajt atrybutów wymaga zrobienia inwersji na pikselach, czy nie. Oceny dokonujemy na oko, ale tylko raz (można też automatycznie załatwić przypadki, gdy INK lub PAPER jest biały lub czarny, a resztę na oko, najlepiej na monitorze monochromatycznym).
Potem LOAD, pętla od 0 do 767, SAVE. I na wyjściu mamy obrazek, który może bezpiecznie "zgubić" atrybuty.
Kilka linii w basicu...
« Ostatnia zmiana: 2019.05.23, 15:51:01 wysłana przez trojacek »

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #24 dnia: 2019.05.23, 16:35:43 »
Offtop się zrobił, ale to oznacza że doceniacie prace nad grą, tak mniemam.

Konwerter dla toolauda napisałem w pół godziny, zatem ten temat jest zamknięty ;)

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #25 dnia: 2019.05.23, 16:38:42 »
Dobra, kończąc offtop:
@ZbyniuR

https://www.xnview.com/en/xnview/#formats

Formaty o których mowa:
ZX Spectrum Snapshot.....................sna
ZX Spectrum standard screen..........scr

(EDIT: Dodałem info, że odpowiedź była do Zbynia)
« Ostatnia zmiana: 2019.05.23, 17:02:11 wysłana przez smok.wawelski »

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #26 dnia: 2019.05.23, 16:42:44 »
ale co ma .sna do obrazu ZXa?
dużo sprzętu mało czasu.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #27 dnia: 2019.05.23, 17:14:11 »
Konwerter dla toolauda napisałem w pół godziny ...

Jednak Maestro!
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #28 dnia: 2019.05.23, 18:58:25 »
Pięknie to chodzi - mam wrażenie, że jest płynniej, ale to być może efekt lepszej konwersji gfx, niepogubionych klatek, lepiej kontrolowalnego ditheringu i wreszcie - konwersji 1:1 stworzonej bitmapy każdej klatki.

To siadam ogarnąć pozostałe rzeczy z mojej listy i podejrzewam, że na dniach będziemy mogli pokazać wersję po poprawkach.
dużo sprzętu mało czasu.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #29 dnia: 2019.05.23, 21:10:43 »
Klaud, to prosty program był, pół godzinki to akurat.

Tooloud generuje poprawioną grafikę, pewnie jeszcze jakieś poprawki będą i będzie można pokazać 'odbugowaną' wersję z niedzieli ;-)