Autor Wątek: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)  (Przeczytany 56536 razy)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #60 dnia: 2017.08.29, 00:19:34 »
BTW: czy ten symulator obsługuje turbo?

W F/W jest zaszyta procedura szybszego wgrywania, ale ona polega na przyspieszeniu odtwarzania tylko. Nie zauważyłem nic, co by przypominało O.T.L.A z dedykowanym "loaderem".

Pozostaje wygenerowanie pliku WAV w O.T.L.A i jego wczytanie.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #61 dnia: 2017.08.29, 00:58:38 »
Jeśli ma zapisywać w turbo, to trzeba by sprawdzić układ wejściowy również dla wyższych częstotliwości, ~4kHz dla dwukrotnej prędkości.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #62 dnia: 2017.08.29, 08:27:41 »
Moim zdaniem zaczynamy dyskusję akademicką, ponieważ pasmo przenoszenia tego układu jest ponad pasmo akustyczne, ze sporym zapasem dla górnego zakresu. Przyjmując częstotliwość odcięcia na poziomie -3dB, dostaniemy pasmo od 200-300Hz na dole do ponad 300kHz na górze.

Symulacja dla sygnału wejściowego o częstotliwości 10kHz (turbo x4) poniżej.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #63 dnia: 2017.08.29, 11:08:08 »
No to gra :)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #64 dnia: 2017.08.29, 11:10:38 »
Masz jakiegoś TAPa w trybie turbo? Chętnie sprawdzę jak ten symulator zachowuje się z takimi plikami.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #65 dnia: 2017.08.29, 11:34:02 »
Chyba nie da się zrobić tapa w turbo. To musi być tzx.
Oryginalne gry można by wrzucić, jak poradzisz sobie z tzx, np. Fairlight z Alkatraz Protection :D http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001715
« Ostatnia zmiana: 2017.08.29, 11:40:09 wysłana przez Phonex »

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #66 dnia: 2017.08.29, 13:32:12 »
Szczerze, wsad do ATmegi nie jest moj i na dzien dzisiejszy nie wspiera TZXow, tylko TAP, BAW, WAV i 86RK. Zapis mozliwy jest w TAP i BAW. Na razie Autor symulatora nie planuje wsparcia dla formatu TZX.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #67 dnia: 2017.08.29, 13:52:16 »
Ach, to nie zrozumiałem. Myślałem że jest obsługa TZX, tylko nie działa.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #68 dnia: 2017.08.29, 14:01:22 »
Zawsze można 'nagrać'  .tzx do .wav. W razie czego - służę pomocą.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #69 dnia: 2017.08.29, 15:29:23 »
A no jasne! TZX2WAV.EXE ?
To proszę - Fairlight II w WAV, wersja na 128 i na 48 z Alkatrazem. Chciałem zrobić tą pierwotną na 48 z ekstremalnie krótkim pilotem (0,09sek, tylko 140 impulsów!), ale coś się źle konwertuje. Także tylko 128K jest z tym krótkim. Obie wersje mają przed głównym blokiem długą ciszę - 12 sekund. Sprawdziłem obie.
wavy mają po kilkanaście MB
128K https://drive.google.com/file/d/0B26F8HB6MqMKLXRsVEpMb1ctcWs/view?usp=sharing
48K https://drive.google.com/file/d/0B26F8HB6MqMKWndfd0xXbFdMb2M/view?usp=sharing

EDIT: Skróciłem pilota do długości pierwotnej:
48K z krótkim https://drive.google.com/file/d/0B26F8HB6MqMKRXZFeDVVREhFdkk/view?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: 2017.08.29, 15:48:55 wysłana przez Phonex »

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #70 dnia: 2017.08.30, 10:24:25 »
Dzięki za pliki. Sprawdzę jak symulator radzi sobie z ich odtwarzaniem.

Wygenerowalem też .wav z Manic Minerem przez O.T.L.A. Cały plik ma tylko 24 sekundy.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #71 dnia: 2017.08.30, 22:32:48 »
Odtwarzanie tych plików .wav działa jak powinno. Oba pliki (48K i 128K) wczytały się bez błędów, a gra odpala się. Testowałem z ZX48K (Iss2) i Chromem. Myślę, że na chwilę obecną, od strony sprzętowej, projekt nie wymaga dalszych poprawek, mogę nanieść zmiany na schemacie i płytce, a następnie zamówić 15-20szt.

Czas zająć się wsadem i nielogicznym zachowaniem blokady zapisu.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #72 dnia: 2017.09.03, 15:48:49 »
W oczekiwaniu na docelowe PCB, poskładałem do kupy prototyp, tak aby zaczął przypominać finalny magnetofonik. RTC podrutowany, potencjometr głośności bez dwóch otworów montażowych w PCB i jest lekko pod skosem, ekran ma dodatkowe piny, bo używałem go do testów. Na zdjęciu tego nie widać, ale w układzie wejściowym elementy SMD są piętrowo :D

Aha, całe urządzenie można będzie zasilić z 4 baterii R4 (AA) lub przez USB.

Dwie fotki poniżej:



« Ostatnia zmiana: 2017.09.03, 16:38:12 wysłana przez Klaud »
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6666
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #73 dnia: 2017.09.03, 15:53:34 »
Ładne cacko. Przy tym i przydatne :)
Gdyby zarówno wyświetlacz, jak i płytkę umieścić wzdłużnie, powstało by coś na kształt telefonu komórkowego :)
Może łatwiej wtedy było by wydrukować do całości obudowę na drukarce 3D.
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Symulator magnetofonu (ex. ZX Taper)
« Odpowiedź #74 dnia: 2017.09.03, 16:08:53 »
Wiesz. Przerobiłem chyba 4 różne wersje ułożenia ekranu i klawiatury. Do tego jestem praworęczny (choć mysz obsługuję lewą ręką) i ten układ jest dla mnie najwygodniejszy. Ekran po lewej, klawiatura po prawej.

 >:( Trzeba było marudzić wcześniej  :P Teraz już pozamiatane ;)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76