Autor Wątek: Kolejny mod - Mr Heli  (Przeczytany 20783 razy)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1835
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #15 dnia: 2015.11.09, 16:00:13 »
Gry nigdy nie znałem. A chętnie pogram w wersję poprawioną. A można spytać jakich narzędzi używałeś? na PC czy na ZX?
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #16 dnia: 2015.11.09, 16:46:36 »
No chyba nie sądzisz że to robiłem na Zx? ;D    A wersje robocze zapisywałem na kasetę magnetofonową ;D

Moje "spektrumowanie" polega na tym że 99% czasu siedzę przy pececie z odpalonym emulatorem. Gumiak jest fajny i nostalgiczny jak chcemy coś odpalić jako końcowy użytkownik ale jak ktoś chce stworzyć cokolwiek własnego to bardzo szybko wybierze wygodę pracy na współczesnym komputerze.

A narzędzia jakie używam? Tak w skrócie to z emulatorów Spectaculator i Spin, Sjasm jako crossassembler a poza tym Paint Shop Pro do tworzenia grafiki, Sevenup do konwertowania grafiki na format Spectrum i język C# do pisania różnych własnych jednorazowych "toolsów"

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #17 dnia: 2015.11.09, 20:54:10 »
Podrzucam ponownie Mr Heli:

https://www.sendspace.com/file/ti4t4f

W porównaniu z oryginałem:

- poprawiona grafika
- dodane 2 loading screeny,  bardzo ładne chociaż niestety nie moje ;)
- obecna muzyka ( pierwotnie była tylko w wersji dyskietkowej )
- dostępny cheat

Klikać niebieski przycisk Download, gdyby ktoś miał kłopoty :)

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #18 dnia: 2015.11.09, 20:59:04 »
Bardzo dziękuję!  8)
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1835
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #19 dnia: 2015.11.09, 21:03:01 »
Dzięki!
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4544
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #20 dnia: 2015.11.10, 11:02:09 »
Dzięki. (Dołączam jako załącznik).

Loader do gry pracuje działa poprawnie dla 128K, a poprawność mają zapewnić te POKE z numerem banku.

Co masz na myśli pisząc 'wersja dyskietkowa'?


RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #21 dnia: 2015.11.10, 11:39:11 »
Wersja dyskietkowa - komercyjnie wydana wersja na dyskietce dla Spectrum +3:

http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/m/Mr.Heli.dsk.zip


ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #22 dnia: 2015.11.10, 12:22:51 »
Zrobiłem testy chyba na wszystkich dostępnych dla Windows 32Bit emulatorach.

Na realnym sprzęcie na razie nie mam możliwości testować ponieważ z powodu przeprowadzki mam wszystkie
moje zabawki skrupulatnie zapakowane, wyowijane bąbelkami itd itp.

Na wszystkich dostępnych mi emulatorach testowałem w trybie 128 (Toastrack) oraz 128+3 i gra się uruchamiała bez problemów.
Jedynie w emulatorze SpecEmu na ekranie pojawiał się przesuwający od góry do dołu pasek, niejednolity, taki jakby skłądał się
z kropek lub raczej kresek.
Zarówno do 128+ jak i do 128+3 wgrywałem przez podstawowy "loader" w menu głównym.
Oczywiście odpalałem plik TAP podesłany przez Raf'a.

Później postanowiłem przerobić plik TAP na wersję dyskietkową +3DOS dla 128+3 i tutaj pojawia się problem.
Po załadowaniu gry z dyskietki, zaraz po przejściu menu wyboru nieśmiertelności następuje korupcja ekranu i następnie reset.
Sprawdzałem na różnych emulatorach.
Czyli procedury dyskowe 128+3 muszą gdzieś powodować konflikt - zaznaczam, że przy wgrywaniu z pliku TAP wszystko działa.

Następnie wziąłem się za przeróbkę TAP do formatu PlusD  czyli MGT.
Plik dyskowy MGT ładuje się do ZX128+  poprawnie i gra działa OK. Jedynie na SpecEmu występują te dziwne zakłócenia.

W załączniku ZIP a w nim  pliki DSK (nie działający dla kogoś kto chciałby sprawdzić co się dzieje) oraz MGT a także screen ze SpecEmu


 
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #23 dnia: 2015.11.10, 16:20:10 »
Rafal, nie zaglądałem jeszcze "od środka", ale jestem pozytywnie zaskoczony, że w tej grze jest muzyka. Podpowiesz na szybko, z jakiego banku i adresu startuje?
AY Music, ULA plus.

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2138
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #24 dnia: 2015.11.10, 17:13:46 »
Dzięki śliczne Panie Rafale, świetnie się w to gra przy tej muzyczce. Informacyjnie - na +2 szarym z divide można grać, ale są na ekranie dość liczne poziome różnokolorowe kreski, przybywa ich przy przewijaniu ekranu, ale nie mają wpływu na samą rozgrywkę. Trochę widać w załącznikach.
« Ostatnia zmiana: 2015.11.10, 17:34:50 wysłana przez rzeznik666 »

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #25 dnia: 2015.11.10, 17:36:55 »
Nie wiem skąd startuje muzyka, musiałbym sprawdzić. Tak naprawdę mod jest pracą zbiorową, ja podmieniłem grafikę w zwykłej wersji na taśmę a potem plik przejeli spektrumowcy z Rosji którzy dodali muzykę z wersji dyskietkowej.

Co do kresek w wersji +2 to jest to ten znany, sprzętowy bug - ULA snow. Jest to wina oryginalnego kodera że się przed tym nie zabezpieczył, nie moja ;)

Właśnie znalazłem filmik w sieci na którym ktoś to nagrał:

https://www.youtube.com/watch?v=TjF-ZidNz_I

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #26 dnia: 2015.11.10, 18:34:00 »
To już teraz wiem czemu w SpecEmu miałem właśnie takie zakłócenia - bo tam miałem włączoną opcję
Display ULA snow effect  ;)
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #27 dnia: 2015.11.11, 01:33:42 »
Nie wiem skąd startuje muzyka, musiałbym sprawdzić. Tak naprawdę mod jest pracą zbiorową, ja podmieniłem grafikę w zwykłej wersji na taśmę a potem plik przejeli spektrumowcy z Rosji którzy dodali muzykę z wersji dyskietkowej.

Zastanawia mnie czy to może być oryginalna muzyka, skomponowana przez autorów. Rosjanie zwykle wstawiają Soundtracker i późniejsze, a to wygląda na znacznie starszy player.
AY Music, ULA plus.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Kolejny mod - Mr Heli
« Odpowiedź #28 dnia: 2015.11.11, 09:44:02 »
To jest oryginalna muzyka która była obecna tylko w wersji dla Spectrum +3.

Jeszcze raz dam linka:
http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/m/Mr.Heli.dsk.zip

Odpowiada ona muzyke z początku 1-go etapu w wersji arcade:

https://www.youtube.com/watch?v=-aYGzvbbhOw

Później w wersji arcade muzyka się zmienia co etap natomiast w wersji na Spectrum i Amstrada (bo wersja Spectrum to port z CPC) musiała wystarczyć ta jedna.