Autor Wątek: Paralactika - hack?  (Przeczytany 22136 razy)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Paralactika - hack?
« dnia: 2011.11.23, 21:54:47 »
OK, pytanie jest takie, czy da się hackować to demo:
http://chatkubani.ru/upload/files/paralactika_by_demarche.zip
tak aby nie wgrywało się przez ramkę/menu 128K, tylko, żeby wgrywało się przez "usr 0", bo tylko tak pójdzie z divIDE (teraz po prostu nie działa).
Pzdr.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #1 dnia: 2011.11.23, 21:59:54 »
Wszystko się da... Pytanie tylko dlaczego autorzy postawili na wgrywanie z menu 128, skoro 99% produkcji wymaga raczej USR0? Całkiem możliwe, że zmiana banków odbywa się poprzez zmienną systemową 23388 (chyba tyle to było i tylko w Basic128) zamiast OUT'ami 32765. Innego pomysłu nie mam.
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #2 dnia: 2011.11.23, 23:02:51 »
A samo demo to majstersztyk!

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #3 dnia: 2011.11.23, 23:05:32 »
A samo demo to majstersztyk!

No widzisz, niby na engine'nie od poprzedniego, ale tamto wchodzi przez "usr 0", a to przez Menu. Głupota.
A byłoby fajnie zobaczyć na Brytyjczyku (zawsze mogę wgrać na Evę, ale jednak wolałbym też rzucić okiem na 128+ ).

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #4 dnia: 2011.11.24, 00:07:22 »
yep... ładuje bloki kodu przełączając strony przez zmienną systemową. Dajcie mi 10 minut ;)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #5 dnia: 2011.11.24, 00:22:40 »
Proszę bardzo:

http://www.esi.com.pl/files/para_usr0.zip

To oczywiście w trybie 128 basic się nie załaduje - musiałby robić przełączanie podwójnie. W usr 0 chodzi bez problemów.

Jean 1

  • ****
  • Wiadomości: 389
  • Miejsce pobytu:
    Gorlice
    • Moja www
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #6 dnia: 2011.11.24, 14:14:31 »
Lamerskie pytańko ... Co to znaczy wgrywać przez USR 0 ??
ZX Spectrum, ZX Spectrum + 80KB + AY,ZX Spectrum 128 +2 , FDD3000, Atari 800, 130, Amiga 500, CDTV, CPC464, CPC6128, VIC20, C64  TI99/4A ... Mini Muzeum ...

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #7 dnia: 2011.11.24, 14:41:09 »
Hyhy ;) Spectrum 128 -> spectrum basic -> randomize usr 0 -> load ""

Chodzi o to, żeby wyłączyć systemowe mechanizmy bankowania pamięci ale samo bankowanie pozostawić aktywne.

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #8 dnia: 2011.11.24, 15:25:33 »
A samo demo to majstersztyk!

a ja mam mieszane uczucia. Niby wszystko ładnie śmiga, niby efekty  zaawansowane-nowoczesne :) (dla mnie), ale nie podoba mi się, gdy wszystkie efekty w demie są na "powiększanych" pixelach. Już na amidze mnie to wku...rzało. Brakuje mi tutaj zwykłego scrolla i jednego-dwóch efektów na pixelach 1x1.

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #9 dnia: 2011.11.24, 15:37:59 »
Na Amidze pixele np. 2x2 były dla szybkości (żeby na A1200+Fast demko płynnie chodziło), a na ZX duże pixele są dla koloru (efekty 1x1 są raczej monochromatyczne).
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #10 dnia: 2011.11.24, 15:59:41 »
wiem, po co są pixele 2x2 czy też 4x4 (bo tak to wygląda w Paralactice) - i na obie platformy pixele powiększało się dla prędkości - a właściwie po to, żeby efekt nie był wielkości znaczka pocztowego. Pisałem tylko, że nie podoba mi się, jeśli w demie zastosuje się tylko powiększane pixele - demo choć nie monochromatyczne jest mono...tonne :)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #11 dnia: 2011.11.24, 21:05:53 »
yep... ładuje bloki kodu przełączając strony przez zmienną systemową. Dajcie mi 10 minut ;)

*WOW*, that was quick.
Wielkie wielkie dzięki, nareszcie można to zobaczyć na realnym sprzęcie. :) Zaraz odpalam 128+. :)
Thx!!!!!!!!

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #12 dnia: 2011.11.24, 21:11:34 »
Sabe:
popocop tylko niesie pomoc. :)


YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #13 dnia: 2011.11.24, 21:38:17 »
MAT, dotrzegam poważne uchybienie. :) Nie wpisałeś "Cracker by MAT of ESI". :) :) :) :) :) :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Paralactika - hack?
« Odpowiedź #14 dnia: 2011.11.24, 21:41:09 »
Chyba 'normalny loader by MAT' ;)