forum speccy.pl

ZX Spectrum => SOFTWARE => Wątek zaczęty przez: trojacek w 2013.09.19, 13:33:19

Tytuł: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.19, 13:33:19
Hello Wiara,
Odkryłem zapomniany programik na jednej z dyskietek - Timex Studio (działający w monokolorze 512x192). Dosyć prymitywny, zgrzebny interfejs, choć możliwości ma całkiem, całkiem. Zna ktoś, używa(ł), przerobił ktoś na TOS?
Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę wrzucić zipa.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.09.19, 13:46:55
Ja zdaje się go miałem, kiedyś. Zapodaj, umieścimy w archiwum.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2013.09.19, 17:55:16
Wszystko co dziala w trybach Timexa zasluguje na uwage.
Pamietam, ze bylo troche softu napisanego w Polsce, ale niewiele sie uchowalo.
Np. rysunki CAD zrobione w 512x192. Byl tez jakis edytor, byc moze przerobiony Tassword.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.19, 21:27:38
W załączniku.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.19, 22:51:35
Wszystko co dziala w trybach Timexa zasluguje na uwage.
Pamietam, ze bylo troche softu napisanego w Polsce, ale niewiele sie uchowalo.
Np. rysunki CAD zrobione w 512x192. Byl tez jakis edytor, byc moze przerobiony Tassword.

Tassworda na 512x192 to nawet sam przerabiałem, powinienem gdzieś mieć ;)
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2013.09.20, 14:07:25
A czy normalny Spectrumowy Tasword działał ze zwężoną czcionką czy miał tylko 32 znaki w lini?
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.20, 14:09:25
Miał 64 znaki w wierszu. Była nawet spolszczona wersja - PolTasWord, z polskimi ogonkami :)
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: zenek w 2013.09.21, 18:49:39
Mógłby ktoś napisać, jak uruchomić Timex Studio, a jeszcze lepiej zrobić plik .tap z nim?
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.21, 19:19:51
W załączniku.
Ale nie sprawdzałem, czy działa.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: zenek w 2013.09.22, 14:41:34
Dzięki, uruchamia się.
Może ktoś wie, czy procedurka nagrywania, wczytywania jest kompatybilna z zwykłym SAVE, czy to jakiś inny format zapisu?
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.22, 14:52:05
Zgaduję, że idą dwa bloki po 6144 bajtów każdy :)

A jednak się myliłem. Znalazłem w kodzie customowe procedury SAVE/LOAD, więc prawie na pewno idzie to jako jeden blok, i to niekoniecznie standardowy, bo nie ma odwołań do procedur w ROM-ie. Jest tylko jedno - pewnie na potrzeby ładowania standardowego screena ZX, nie chce mi się wnikać.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.09.25, 03:12:27
W czym to odpalić? Pliki nie mają rozszerzeń.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2013.09.25, 13:06:35
TAP daje sie odpalic w Fuse, trzeba tylko wlaczyc Kepstona.
Na real nie sprawdzalem, ale wrzucilem sobie na karte do divIDE jak bedzie okazja.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.25, 15:49:56
Załączam wersję dla TOS (FDD3000) oraz dla +3DOS (+3 i divIDE).
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2013.09.25, 22:12:07
+3 z trybem Timexa ?  :)
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.25, 23:26:04
Przecież napisałem, że +3DOS dla divIDE :-P
Poza tym są tez Timexy rozszerzone do 128 KB. Ale fakt, że mało kto ma do tego stację w trybie +3.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2013.09.26, 10:21:19
No dobra, ale nie ma +3 z trybem 512x192 :-) Ten program dziala tylko na Timexach.
W sumie pomysl z rozdzielaniem atrybutow i punktow na ZX nie byl taki glupi - dzieki temu dalo sie latwo uzywac 16 kolorow na ekranie (a gdyby jeszcze z ULA+). Zrobienie klasycznego 256x192x16 kolorow, wymagaloby 24576, a to na Z80 byloby za duzo ( na co chyba cierpial SAM ).
Czyli Timex zrobil to, co mozna bylo osiagnac bez specjalnej ingerencji w architekture ZXa. W dodatku zapewnil odpowiednia rozdzielczosc do CP/M. Zadziwiajace, ze Sinclair nie skorzystal z gotowego rozwiazania w 128K.

Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.26, 18:16:57
Zrobienie klasycznego 256x192x16 kolorow, wymagaloby 24576, a to na Z80 byloby za duzo ( na co chyba cierpial SAM ).

W sumie to jest taki jeden projekt - emulator Spec256:

http://www.emulatronia.com/emusdaqui/spec256/index-eng.htm

Nawet pokolorowane gry już na to są :). Tylko że pewnie projekt pozostanie na zawsze w formie emulatora.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2013.12.30, 06:06:10
W Bajtku 11 z 93 na str 13 jest opis tego programu. Z wad wymieniają to że nie obsługuje stacji. A wygląda fajnie. :)
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.12.31, 02:45:01


W sumie to jest taki jeden projekt - emulator Spec256:

http://www.emulatronia.com/emusdaqui/spec256/index-eng.htm

Nawet pokolorowane gry już na to są :). Tylko że pewnie projekt pozostanie na zawsze w formie emulatora.
Spec256 (video (https://www.youtube.com/watch?v=xGN59bA1n3M)). Próba zrobienia jakości gier arcade przez dołożenie drugiego Z80 jako GPU. Raczej jako ciekawostka. Chciałbym mieć nowoczesny system oparty na ZX Spectrum z obslugą karty SD, Turbo Sound FM, ULAplus, tryby graficzne Timex i Pentagon 15 kolorów 1x1 - jak widzę, jeszcze nikt nie zrobił nawet emulatora, który obsługiwalby to wszystko.
Tytuł: Odp: Timex Studio
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2013.12.31, 08:15:46
Chciałbym mieć nowoczesny system oparty na ZX Spectrum z obslugą karty SD, Turbo Sound FM, ULAplus, tryby graficzne Timex i Pentagon 15 kolorów 1x1 - jak widzę, jeszcze nikt nie zrobił nawet emulatora, który obsługiwalby to wszystko.

No to najbliżej tego co byś chciał jest V6 - core'y Spectrum mają obsługę karty SD, dwa AYgreki (bez FM, ale to ciężko byłoby chyba wepchnąć w FPGA), ULAplus, tryby Timexa i - o ile dobrze zrozumiałem to, co kiedyś pisał Phil - testową wersję trybu 15c dla Pentagona, która prawdopodobnie będzie dostępna "za jakiś czas". A do tego masz jeszcze OSCA, które daje ci platformę do robienia softu w jakości arcade-8bit ;)