forum speccy.pl
ZX Spectrum => HARDWARE => Wątek zaczęty przez: zaxon w 2016.09.06, 18:02:46
-
Ot wczorajszy test taniego adapterka z Ebaya. Jest troche oszukany bo mimo ze ma zlacze scart to nie ma RGB, z SCART wykorzystuje tylko dzwiek i composite.
(http://images77.fotosik.pl/872/0fde61f6db8a8418med.jpg) (http://images77.fotosik.pl/872/0fde61f6db8a8418.jpg)
Z gumiakiem sobie radzi.
(http://images75.fotosik.pl/871/93ef1e3a500541fbmed.jpg) (http://images75.fotosik.pl/871/93ef1e3a500541fb.jpg)
-
Ja zamówiłem taki. Podobno ma RGB. Czekam na dostawę.
(http://i.ebayimg.com/images/g/5vwAAOSw14xWIHTe/s-l500.jpg)
-
No ja go jutro bede mial w domu , tez zamowilem bo ponoc ma full RGB. Zobaczymy....
-
to dajcie znać - miałem kupować na ali.
-
No i przyszedl, podlaczylem do +2 szaraka, podzialal 5-10 minut i zdechl.............
-
Ups, niedobrze >:(
A chociaż ma to RGB ? Znaczy miał ?
-
Pisalem przeciez, ze to szmelc. U mnie na kilku 128 w ogole nie bylo sygnalu HDMI ( z DVD - ok ).
Chyba nawet rozbieralem, ale z tego co pamietam, nie bylo tam zadnych regulatorow.
Ciekawe jak Wam pojdzie, moze trzeba cos podkrecic na wyjsciu z ZXa.
Ja sie poddalem i uzywam po prostu SCARTa w TV.
Moze napiecia z ZXa go ubily ? ::)
-
Obraz byl z RGB, nawet niezly, lekkie "odbicia " kolo liter bylo widac ale zanim zdazylem aparat zlapac to zdechlo. CO ciekawe, zostawilem go na godzine, podlaczylem i zaskoczyl na pare sekund i znowu zdechl. No nic, zamowilem drugi, w piatek przyjdzie to zobacze .
Gryzor, podlaczalem przez orginalny kabel z diodami, rezystorami itp...
Ogolnie to dosyc zaawansowany sprzet a przynajmniej sporo ma w srodku ;)
(http://images75.fotosik.pl/874/449e5002cc89f9bagen.jpg) (http://images75.fotosik.pl/874/449e5002cc89f9ba.jpg)
-
Znalazlem wczoraj swoj - rozkrece i zrobie fotke. Oznaczenie FPGA jest pewno usuniete, zreszta co to daje.
Pewno gdyby unormowac porzadnie sygnaly ZXa do standardu PAL RGB efekty byloby lepsze.
Kiedy polecano mi ten konwerter do VGA, ale cena i wysylka z USA mnie zniechecily:
http://www.ebay.com/itm/15Khz-RGB-RGsB-RGBS-to-VGA-Scan-Line-Doubler-Converter-/310413209763?hash=item484611b0a3:g:NDoAAOxyHE5RvkKO
-
Przyszedl drugi. Ten przynajmniej uczciwie od razu nie dzialal ;) Co za tandeta.... Nic, pasta, hotair ,przelutowalem scalaka na plycie i ruszyly oba.
(http://images78.fotosik.pl/880/ba2e033988486a5bmed.jpg) (http://images78.fotosik.pl/880/ba2e033988486a5b.jpg)
-
Dobrze wiedzieć. Tak podejrzewałem, że się w transporcie obluzowały :D
-
Chinska metoda lutowania bezcynowego, przeciez plytka jest pocynowana i to wystarczy ....
-
Obraz całkiem ładny, tylko te przebicia wokół czarnych liter. To efekt wyostrzania obrazu w tv/monitorze?
Trzymam kciuki, aby popracował dłużej niż 5 minut :)
-
Ustawienie "obraz dynamiczny", hehe ;)
-
Na ppa dzisiaj ktoś wrzucił ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=P34ClgTlECs (https://www.youtube.com/watch?v=P34ClgTlECs) , a ja aktualnie czekam na dostawę tego https://pl.aliexpress.com/item/NI5L-Scart-HDMI-to-HDMI-720P-1080P-HD-Video-Converter-Box-for-HDTV-DVD-STB-Free/32615306395.html (https://pl.aliexpress.com/item/NI5L-Scart-HDMI-to-HDMI-720P-1080P-HD-Video-Converter-Box-for-HDTV-DVD-STB-Free/32615306395.html), niby piszą, że ma pełne RGB.
-
To to samo, co kupił Zaxon.
Jestem ciekaw, czy będzie to działało przez przejściówkę - wyjście HDMI na DVI.
-
Dowiem się, pewnie już za jakieś 3-4 tygodnie ;) , ostatnio na kartridż "uniwersalny" do SNES'a czekałem prawie dwa miesiące bo był strajk celników w PL.
-
Miejmy nadzieję, tego Twojego nie trzeba będzie "wygrzewać".
Te chińskie wersje to jakieś half-KIT z serii "dolutuj se sam".
-
Czyli w pakiecie lutowanie, no dobrze. Czekam na swój :P
-
A to flaki z mojego. Jednak zmieniam zdanie, ze tam jest FPGA, to wyglada na maly komputerek.
Byc moze to ARM + DRAM. Od spodu jest jeszcze dekoder PAL z auto SECAM/PAL. Nie mam za to wejscia HDMI.
-
Co myślicie o tych konwerterach? Da radę podłączyć Timex'a przez wyjscie composite do TV/monitor HDMI?
https://delta.poznan.pl/konwertery-hdmi_l1_c591.html
-
Dlaczego nie. Konwerter w pierwszym poście wykorzystuje Composite Video. Co prawda na zdjęciu jest gumiak. Jednak jeśli działa z gumiakiem, to tym bardziej będzie działało z Timexem.
Do Timexa jest jeszcze opcja RGB http://speccy.pl/forum/index.php/topic,1614.0.html (http://speccy.pl/forum/index.php/topic,1614.0.html)
-
I jak się sprawdził ten konwerter? zadowolony jesteś z jakości?
Ja zamówiłem taki. Podobno ma RGB. Czekam na dostawę.
(http://i.ebayimg.com/images/g/5vwAAOSw14xWIHTe/s-l500.jpg)
-
Jeszcze nie wiem. Konwerter dojechał, ale cały weekend naprawiałem ZX-y i jeszcze nie zdążyłem go sprawdzić.
-
Przepraszam za lekki offtop, ale mam mały techniczny problem i chciałbym go elegancko rozwiązać. Interesuje mnie konwerter RGB do S-video, lub composite, ewentualnie vga, uwaga: wersja do wbudowania wewnątrz komputera. Czy używa ktoś z Was czegoś takiego?
-
Coś takiego jest w Harlequinie. Schematy są dostępne w sieci. Układ AD724JR.
Zrobiłem coś takiego, ale tylko w wersji zewnętrznej http://speccy.pl/forum/index.php/topic,2395.0.html (http://speccy.pl/forum/index.php/topic,2395.0.html).
Chociaż jeden Hiszpan uparł się, że zamontuje płytkę wewnątrz. Muszę zapytać co mu z tego wyszło.
-
U Amstradowcow tez cos maja ;) http://www.cpcwiki.eu/index.php/RGB_SVideo
-
Dziękuję za podpowiedzi. "POMÓGŁ" poszło dwa razy.
PS. Szukam modulatora do Amigi :P
-
Dziękuję za podpowiedzi. "POMÓGŁ" poszło dwa razy.
PS. Szukam modulatora do Amigi :P
Mam. Kupiłem dawno temu z podobnym zamiarem - zrobienia konwertera z RGB na CVBSa. Nie zrobiłem i leży w szufladzie a ja kupiłem konwerter od peara. Jeśli ci się bardzo nie spieszy to pisz na PW - popchnę ci po kosztach przesyłki :)
-
OK. PW pooooszło.
-
I jak się sprawdził ten konwerter? zadowolony jesteś z jakości?
do mnie to też dojechało, odpaliłem na 3 minuty i działa, dalsze ruchy zrobię po działaniach z lutownicą.
-
A propo konwertera. Podłączyłem i sprawdziłem. Działa.
Minus za duże opóźnienie. Na tyle że manicminer-a nie dało się grac. Timex wydawał dźwięk podskoczenia a za chwilkę widziałem to na TV :/
Są jeszcze uwagi do obrazu. Ale nie wiem czego to wina czy kompa, kabla czy konwertera. nie to żebym się czepiał :)
Obraz jest szary a nie biały, litery mają lekki podcień jak i cały obraz.
jak myślicie co może by tu przyczyną?
-
masz na myśli ten konwerter, którego zdjęcie wrzucił pear?
-
tak dokładnie ten.
(http://i.ebayimg.com/images/g/5vwAAOSw14xWIHTe/s-l500.jpg)
-
Jeśli podłączyłeś Timex'a, to zakładam, że skorzystałeś z sygnału Composite.
Ten sygnał już sam w sobie ma zakłócenia. Potem jest konwertowany na sygnał cyfrowy, ze skończoną dokładnością, co dodatkowo uwydatnia szumy.
Poza tym przetwornik może mieć ustawiony na stałe inny poziom bieli niż ten, który jest na wyjściu z komputera.
To wszystko razem się sumuje, dochodzi do tego wkurzające opóźnienie i wychodzi co wychodzi. Ale przez HDMI !
Dlatego ja mam do testów 14" telewizor CRT :) Konwerter kupiłem jako ciekawostkę. Od biedy dema można na tym oglądać. Zwłaszcza jak komuś muzyka w tle nie przeszkadza ;D
-
Hmm, ja na moim pogralem troche w castvanie i wygladalo ze jest ok, trzeba bedzie siasc na dluzej i sprawdzic. Podlaczalem JS128 przez rgb.
-
Jeśli podłączyłeś Timex'a, to zakładam, że skorzystałeś z sygnału Composite.
Tak, przez Composite.
Ale na przyszłość to będę szukać innego rozwiązania bo z tym opóźnieniem to masakra:)
-
mam identyczny - podłączyłem plusaka przez composite, jest bez opóźnień widocznych dla mnie.
-
mam identyczny - podłączyłem plusaka przez composite, jest bez opóźnień widocznych dla mnie.
U mnie to jest prawie 1/2 sekundy. Myślisz ze to konwerter lipny? Dziś spróbuje z innym TV albo minitorem.
-
no ale w tej puszce jest wejście albo Scart/Euro albo HDMI, więc siłą rzeczy z composite to musisz jakoś przejść na Scart/Euro - i może tutaj jest jeszcze jeden problem. Kiedyś - tylko nie pamiętam co podłączałem - miałem tak z przejściówką mającą z jednej strony gniazdka cinch (composite i LRaudio) i Scart po drugiej stronie - i miałem właśnie jakiś mega lag, bo przejściówka padała. Na drugiej było ok. Telewizor tutaj nic nie zmieni, podlącz do tej samej przejściówki inny sygnał video/composite, zmień po prostu tylko źródło sygnału - jeżeli jest to samo -> idziesz krok dalej (przejściówka) aż do konwertera. Jeżeli inne źródło daje po composite dobry sygnał bez lagu to masz coś walnięte w kompie.
-
A może to kwestia odbiornika? Nie masz w telewizorze mechanizmu typu LipSync?
-
Ja też stawiam na telewizor. Obraz jest coraz bardziej przetwarzany. W moim jest nawet regulacja opóźnienia audio - można inaczej ustawić gdy dźwięk idzie przez np. amplituner kino-domowy. Jak wchodziło HDTV to czytałem recenzje telewizorów również pod kątem gier i okazuje się że różne firmy/modele mają różne lagi. Niektóre tak wielkie, że uniemożliwiające grę, a dla oglądania TV to rybka.
Przy okazji lagów: jest śmiesznie jak się ogląda ważny mecz latem przy otwartych oknach. Ja mam kablówkę (więc jest opóźnienie) i słyszę zza okna wrzask po bramce sekundę wcześniej niż ją zobaczę! To już nie te czasy, kiedy całe osiedle ryczało jednym głosem...
-
Sprawdzę w takim razie w pierwszej kolejności przejściówkę scart, a później inne żródlo.
-
Dobra, jest o.k. Ale zacznę od początku.
Wymieniłem końcówki SCART - bez rezultatu pozytywnego.
Podłączyłem pod monitor ale pod port DVI - działa idealnie bez zauważalnych opóźnień.
Następnie podłączyłem znowu pod tv - hdmi jest lipa - opóźnienie.
Zmiana rozdzielczość z 1080pi na 1024x768@60Hz i jest idealnie. bez zauważalnych opóźnień
Wniosek - FULL HD można wsadzić sobie (|) :P
-
Najlepszej jakości obraz jaki można uzyskać z ZX Spectrum lub jego klonów to RGB. Zamiast kupować konwerter to już lepiej kupić coś co potrafi odebrać sygnał RGB bez żadnej konwersji. Tym czymś będzie TV lub monitor z wejściem SCART RGB. Na dzień dzisiejszy najlepiej monitor/TV LCD/LED - są takie modele i przeważnie jest to monitor z tunerem DVB-T.
zaxon: na drugim zdjęciu widać iż masz monitor LG - czy ten monitor nie ma przypadkiem wejścia SCART?
-
odgrzebię temat bo walczę i chyba nie z demonami tego adaptera tylko nadal z kablem od cool-novelties:
http://www.ebay.com/itm/320491831560?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (http://www.ebay.com/itm/320491831560?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)
tak wygląda obraz z 128K +2A (czarny) i +3 - nie ma różnicy - więc obstawiam, że nie mam walniętych dwóch czarnych 128k. Duchy i demony:
https://drive.google.com/drive/folders/0BydTF0ote5MIVTI2X3VRb2I3akk (https://drive.google.com/drive/folders/0BydTF0ote5MIVTI2X3VRb2I3akk)
...a tak wygląda na kablu RGB (z przelotką wymuszającą tryb RGB na SCART) na szarym 128k+2.
https://drive.google.com/file/d/0BydTF0ote5MIcFFtY1hQbGFqMmM/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0BydTF0ote5MIcFFtY1hQbGFqMmM/view?usp=sharing)
https://drive.google.com/file/d/0BydTF0ote5MIQ3EtT3F1dUdxdk0/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0BydTF0ote5MIQ3EtT3F1dUdxdk0/view?usp=sharing)
-
Masz może schemat tego kabla? I tej przelotki?
Szary +2 ma inny rozkład sygnałów niż +2A/B/+3, ta przelotka to koryguje?
-
Jacek: dwa kable, dwa komputery, jeden HDMI konwerter, jeden monitor.
Kabel do szaraka mam od martin381 z tego forum, kabel do czarnego mam z cool-novelties - brakowało mu masy na dzień dobry i miałem obraz z trzema poziomami szarości :)
-
To które zdjęcie jest z konwerterem, a które bez? Szarak bez konwertera?
-
Jacek - wszystkie zdjęcia są przez konwerter.
komp > kabel -> konwerter -> LCD
zmienia się tylko komp i kabel. Te zdjęcie z duszkami to czarne 128+2a z kablem od cool-novelties. Zdjęcie bez duszków to szarak = z loadera gry też szarak.
Coś jest jednak z tym kablem.
-
Z punktu widzenia logiki i teorii zbiorów, bardzo słuszny wniosek :)
Masz jego schemat?
-
nie.
kabel do +2A/3 wygląda na dość prosty wg http://mts.speccy.cz/doc/128_rgb.pdf
ale może to moje złudzenie.
-
Ekhm, że tak głupio zapytam, czy masa jest połączona z ekranem w kablu ?
W ogóle czy ten kabel ma ekran (oplot) ?
-
A czy wymieniłeś w +2A i +3 rezystor R44 na 680 omów? Nie wiem, czy przy konwerterze ma on znaczenie, ale przy podłączeniu bezpośrednim po SCART jest to dość istotne.
-
pear, kabel jakiś oplot ma - jest dość cienki jak na kable SCART jakie mam. We wtyku EURO są jakieś rezystory (domniemuję po kształcie).
Masę od strony 128k mam na 2ce (dolny centralny pin), połączona z oplotem. Na EURO masa z oplotu wchodzi na 17tkę i 4kę. Tylko.
obraz - serio, ale na composite mod mam lepszy z plusa.
Jacek, nic nie wymieniałem, R44 jest oryginalnie 1K?
-
Tak, oryginalnie jest 1k i należy go wymienić (albo wlutować na nim równolegle drugi). Chodzi o poziom napięcia sterującego przełączaniem trybów TV, przy rezystorze 1k (i wewnętrznym rezystorze 75 omów w TV) wychodzą jakieś śmieszne miliwolty i to za mało do zadziałania.
Przy okazji chciałem sprawdzić schemat +3 w kwestii tego odwróconego tranzystora, ale widzę, że na WoS już się nie da bez loginu i hasła. Powariowali?
-
A nie ma znaczenia, że +2 grey ma poziomy wyjściowe RGB w TTL, zaś +2A/B i +3 - analog ?.
-
Ma znaczenie, dlatego są różne kable (kabel do +2 grey musi mieć diody "dodające" bright do kolorów bazowych).
-
serio trzeba przerabiać +2A i +3 żeby mieć RGB na SCART?
-
Zależnie od TV.
Jest to wyjaśnione w podlinkowanym wcześniej PDF-ie na stronie 14.
-
nie ma to nic wspólnego z tym, że jednak nie mam masy na wszystkich pinach wtyku EURO? Na innych schematach jakie widziałem masy RGB etc. są jednak połączone.
-
Powinny być! Także masy sygnałów sterujących. Nigdy nie wiadomo, co tam w TV schrzanili ;)
-
pomasuję je i zobaczymy :D
-
Oglądając fotkę IMG4480.jpg z linku http://drive.google.com/drive/folders/0BydTF0ote5MIVTI2X3VRb2I3akk
widzę , że kabel jest dziwny. Pin 16(RGB switch) euro połączony do pin20(video_in).
To połączenie nie musi dawać pewnego i odpowiedniego napięcia z zakresu 1 v do 3v aby wymusić pracę w trybie RGB.
Może to gdzieś działa ale nigdy nie testowałem takiego rozwiązania.
Z moich doświadczeń wiem ,że wystarczy pin 16 wtyku euro połączyć z pin 1 lub 5 gniazda din8 spectrum 2A,B,+3.
Występuję tam napięcie (12v przez wewnętrzny rezystor R44 1kohm) wystarczy do przełączenia w tryb RGB.
Na wejściu euro mamy ta 75ohm do masy i przy podłączeniu mam tam około 0,95v to wystarcza i działa stabilnie. :D
W przypadku tego kabla +3, +2A, +2B trzeba przełączyć np telewizor ręcznie (z pilota) w tryb AV.
-
Z moich doświadczeń wiem ,że wystarczy pin 16 wtyku euro połączyć z pin 1 lub 5 gniazda din8 spectrum 2A,B,+3.
Występuję tam napięcie (12v przez wewnętrzny rezystor R44 1kohm) wystarczy do przełączenia w tryb RGB.
Na wejściu euro mamy ta 75ohm do masy i przy podłączeniu mam tam około 0,95v to wystarcza i działa stabilnie. :D
Niekoniecznie.
Nie 0,95V, tylko 75*12/(1000+75) = 0,8372 wolta. To mniej niż 1V i telewizor wcale nie musi zareagować, dlatego właśnie należy wymienić R44 z 1k na 680 omów. Przy 680 omów dostajemy 75*12/(680+75) = 1,192V. Jak się na R44 nalutuje drugi rezystor 1k, to napięcie wzrasta do bezpiecznego poziomu 1,565V.
-
Podane napięcie sprawdziłem empirycznie przed napisaniem tamtego posta na +2A i +3.
Mają podobną wartość i wynoszą jak pisałem 0,95V.
Trochę tych kabli sprzedałem od dawna z takim rozwiązaniem i nie miałem żadnych
reklamacji co do działania od nikogo czyli domniemam ,że motyw jest dobry ;)
chociaż obliczenia pokazują mniejszy zakres.
Może to wpływ tolerancji rezystorów.
Przy czasie sprawdzę od jakiego napięcia TV przechodzi w stabilny tryb RGB.
Mogę sprawdzić to na pięciu odbiornikach i porównać wyniki.
-
Ja nawet przez chwilę nie podważam tego, że Twój motyw jest dobry :D
Po prostu wyznaję zasadę, że jak jest problem do rozwiązania, to należy stosować rozwiązanie maksymalnie poprawne, a nie na zasadzie "jakoś to działa"/"ale u mnie to działa".
Na facebookowej grupie Spectrum4Ever dość często użytkownicy wrzucają zdjęcia kiepskiej jakości obrazu z +2A/B/+3 i najczęściej wymiana R44 rozwiązuje problem. Czasami dochodzi konieczność wymiany kabla na "active" (z doprowadzonym napięciem 12V do pinu 8 SCART), choć to rzadkość (choć akurat ja mam model, który tego absolutnie wymaga).
Mając w domu nawet 5 odbiorników TV/monitorów, nie sposób przetestować wszystkich możliwych problemów. Dlatego, moim zdaniem, lepiej już w założeniach trzymać się standardów.
-
Co do zmiany opornika R44 zgadzam się na maxa w całej rozciągłości
bo zwiększa to napięcie i nie jest ono wtedy na krawędzi zakresu.
Ale w przypadku kabla kolegi tooloudtoowide zmiana tego rezystora przy
kablu jaki zakupił nic nie da , bo nie korzysta on z tego napięcia :(
-
Aha.
Zbyt leniwy i padnięty jestem, by wnioskować coś na temat kabla na podstawie tych fotek ;)
Ale tak jak napisałeś, zwarcie pinu 16 z 20 to jakiś bieda-środek, który może, ale nie musi zadziałać. Może zadziała, jak się doda elektrolit do masy ;)
-
Sprawdzałem na razie na dwóch TV kineskopowych 14" z poprzedniego stulecia.
Napięcie na pin 16 euro (RGBswitch)
0v-0,45v ciemny obraz
0,45v-0,65 zakłócenia pod koniec słaby obraz
od 0,65v do książkowego 3V nie ma już różnicy.
Obraz jest stabilny ,wyraźny ostry i nie zmienia się w całym zakresie tego napięcia.
-
suma sumarum - już nie chce mi się dochodzić co z tym kablem w tym momencie - zlutuję mu masy po całości jak być powinno, dzięki za różne tropy - napisałem do cool-novelties na Ebayu już jakiś czas temu i trwa niezmiennie cisza, więc za jakiś tydzień zrobię im gównoburzę na grupach Sinclair na FB. Generalnie - jestem rozczarowany tym kablem w sensie - jest to cieniutki kabelek, z cieniutkim oplotem i działający no tak średnio (dla przypomnienia jedną masę to ja już w nim lutowałem).
Nowy kabel do +2A/3 zamówiłem od martin381 bo kabel od szaraka jaki mam od niego daje mi super obraz na dowolnej kombinacji podłączania (nagrywarka DVD samsunga z upscalingiem do HDMI, telewizor LCD sprzed 4 lat, czy konwerter HDMI/SCART z tego wątku) czyli... działa jak trzeba i nie wymaga przelutowania połowy komputera.
-
I bardzo słusznie :) Lepiej mieć od razu dobry kabel, niż poprawiać jakąś kichę ;)
Ale jak jednak chcesz pogrzebać w tym Twoim kablu, to oprócz mas popraw też pin 16. Odczep go od pinu 20 i doprowadź napięcie z pinu 1 wtyczki RGB. O ile masz w kablu wolną żyłkę...
-
właśnie nie mam tam już wolnych żył i to jest m.in. składowa sumy bezsensowności naprawiania tego kabla.
Czas jaki już poświęciłem - nie wspominając już o tym, że na ten jeden durny kabel poświęcają czas już przynajmniej 3 inne osoby doradzając i szukając zdalnie dziury - prawda jest prosta - cool-novelties sprzedało mi kabel do dupy i milczy (to drugie wkurza bardziej niż sam fakt kupienia kabla z wadą), ja byłem na tyle głupi, że wystawilem im opinię na ebayu nie sprawdzając dokładnie czy kabel działa jak powinien - (a wprost - nie mając dobrego punktu odniesienia w postaci takiego kabla jak od martin381).
Tak czy siak, dziękuję Panowie!
-
Bo zamiast wziąć sprawdzone, zachciało Ci się novalijek ;D
-
kurna, Zaxon ich chwalił w jakimś wątku, przeczytałem, że do jego JS128 był kabel od nich (w jakiejś recce) plus jak zamawiałem to ofert ani na Allegro ani na forum nie było, martin381 się do mnie odezwał przy okazji zgłoszonego problemu z kablem już na forum. Może to jednorazowy "wypadek" jakościowy ale co to zmienia jak się sprzedawca nie odzywa.
-
Chwalilem bo mi robia kable do JS128 jak mi sie samemu nie chce i na jakies 40 sztuk nie mialem zadnego problemu. Widac mieli zly dzien z tym twoim kablem ;)
-
Ja od coolnovelties mam kabel RGB właśnie do JS128. Wszystko z nim ok. Ale kupiłem jedną sztukę i to jedyny mój zakup u nich. Więc również trudno mi generalizować.
-
Panowie, wszystko spoko, każdy miewa jakieś wpadki, ale zero odzewu na ebayu średnio mnie nastawia do nich.
Też macie to zrobione na tak cienkich kablach?
-
Do środka kabelka nie zaglądałem, bo nie miałem powodu. Powiem tak, mam kabelek od martina do +2 szarego. Jest grubszy.
-
Do JS128 mogę zrozumieć, że musi być trochę cieńszy, bo inaczej się do wtyczki miniDIN nie zmieści.
-
po trzeciej wiadomości na Ebayu...
The ghosting you are experiencing is the Spectrum 128 +2A / +3 not providing enough voltage to fully switch the TV into RGB mode. The power supply from the Spectrum RGB socket provides limited current which occasionally on some TVs results is not enough and results in the ghost shadow which you have on the screen. This can be resolved by connecting an external 3V power source to pin 16 on the scart plug - lithium battery or pack.
There is a link with information here: http://www.bytedelight.com/?page_id=1553
-
Innymi słowy: "sprzedaję bubla, ale możesz go sobie przecież naprawić" ;)
-
Przecież do Polski sprzedali, to o co chodzi ?
Polak zdolny, to sobie sam naprawi :)
-
Powinni wlutować do kabla opornik minus 400 ohm :o ;)
Ale się pewnie skończyły w sklepie...
-
Grubość kabla w tym przypadku ;D nie ma znaczenia.
Ważne aby był dobrze zrobiony ich koncepcja przełączania RGB jest słaba i tyle :(
chociaż często opisywana w sieci i to nie tylko do kabli spectrum ale i stajni amstrad/schneider CPC
Ciekawe czy komuś chodzi kabel z taką ideą przełączania RGB czyli połączony pin16 i 20 złącza scart. ,
kiedyś przy czasie sprawdzę jak to by było u mnie...
-
w temacie tego konwertera HDMI, może mało popisowe gameplay'e, ale nagrałem fragmencik Bombjack'a na 128k +2, Fuse screencapture i Amiga 600.
Scart -> HDMI Converter (z tego wątku) za 110 zł bodajże Aliexpress, -> Avermedia Game Capture HD II -> Eizo 24".
https://www.youtube.com/watch?v=FcTD6ygc-7U
nie do końca rozkminiłem jeszcze opcje przełączane przyciskiem 720p/1080p bo w jakiejś wersji pokazywał mi 800x600 i obraz trzymał proporcje, ale z kolei Avermedia głupiała i nie chciała nagrywać.
Opóźnień w grze/obrazie nie ma, muszę wyrobić lepsze wyniki :P :D
-
Opóźnień w grze/obrazie nie ma, muszę wyrobić lepsze wyniki :P :D
Oj tak ;) Na pierwszym screenie w BombJack robię 60k+ punktów ;D
Jakość nagrania ładna.
-
no głównie o to chodziło - połowę nagrań mam z overscreenem avermedii i tego konwertera bo przełączałem różne ustawienia :) co nie zmienia, że muszę pocisnąć pocisnąć :D
-
Może lekki offtop, ale czy ktoś próbował używać tego konwertera do Commodore 64 i czy ów konwerter ogarnia też sygnał S-Video?
-
przez Scart - tak. czyli kabel svideo<>Scart.
-
odgrzebuję, przyjechał do mnie jeden z czterech nowych konwerterów HDMI jakie się pojawiły na taśmach Shenzen.
(http://i.ebayimg.com/images/g/KR4AAOSw4shYAZ36/s-l300.jpg)
15 USD. lepiej umiejsciowione zasilanie niż ten z początku wątku.
http://www.ebay.com/itm/122217424374?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
-
To robi tylko z composite? Bo w opisie na stronie nie widzę, żeby z RGB też robiło konwersję?
-
W opisie aukcji pisze, że z RGB też:
Model: SCART RGB CVBS To HDMI AV Converter
-
robi ze wszystkiego co wpuścisz w SCART.
ja używam/używałem też do gumiaka przejściówki composite<>SCART (bodajże HAMY) i to wpuszczam w HDMI converter.
-
W opisie aukcji pisze, że z RGB też:
Pytam, ponieważ niżej jest napisane:
Features: Convert Scart composite analog signal to HDMI digital signal .
robi ze wszystkiego co wpuścisz w SCART.
Przepraszam, że może zbyt nachalnie się dopytuję, ale czy przetestowałeś w tym konkretnie modelu, czy z RGB też? Pytam, ponieważ cena dość atrakcyjna :)
-
Mój robił pełne RGB ale lag był taki, że ledwo do 1 bramy w Commando na Speccu dochodziłem, a International Karate na Atari, to mogłem spojrzeć na joya, wykonać ruch, spojrzeć na ekran i dopiero postać go wykonywała...
-
Mój robił pełne RGB ale lag był taki, że ledwo do 1 bramy w Commando na Speccu dochodziłem, a International Karate na Atari, to mogłem spojrzeć na joya, wykonać ruch, spojrzeć na ekran i dopiero postać go wykonywała...
Twój to który? bo mój z tego wątku - identyczny jak Zaxona nic nie lagował i nie laguje.
Na tym jeszcze nie grałem, odpaliłem gumiaka wczoraj bo nowy box dojechał. Zrobię dzisiaj test całościowy (gumiak szarak +3 a1200 65xe). zasilanie 1A z USB - dla mnie super.
-
Mam ten konwerter i on tylko composite konwertuje.Dlatego kupilem inny. Po wybebeszeniu okazalo sie ze rgb nawet nie jest podlaczone.
-
teraz kupowałeś czy wcześniej? bo wcześniej były podobne i one były bez RGB - ale to w prosty sposób jest do sprawdzenia - podłączę mu SCART gdzie nie ma composite i zobaczymy.
-
A kupowalem jakies pol roku temu i wlasnie poleglem na podlaczaniu JS128 via RGB. Mozliwe ze mam inny model.
-
no i czar prysł - JS128 po podłączeniu daje jakiś podwójny szary ciemny obraz.
-
Twój to który? bo mój z tego wątku - identyczny jak Zaxona nic nie lagował i nie laguje.
Ten to był:
https://pl.aliexpress.com/item/NI5L-Scart-HDMI-to-HDMI-720P-1080P-HD-Video-Converter-Box-for-HDTV-DVD-STB-Free/32615306395.html (https://pl.aliexpress.com/item/NI5L-Scart-HDMI-to-HDMI-720P-1080P-HD-Video-Converter-Box-for-HDTV-DVD-STB-Free/32615306395.html) Pozbyłem się tego chyba ze 3 dni po dostawie.
-
Pisalem juz ze te konwertery to chlam, w dodatku jak wyzej mozna sie naciac na wersje CVBS. Pudelek jest kilka, w srodku przewaznie to samo. Dopoki sa TV ze SCART nie widze potrzeby stosowania adapterow, wystarczajaco jest problemow z samym TV.
Jak znajde chwile to podlacze SPECTRA+ przez RGB, ale nie lubie takich ogonow.
-
Ten to był:
https://pl.aliexpress.com/item/NI5L-Scart-HDMI-to-HDMI-720P-1080P-HD-Video-Converter-Box-for-HDTV-DVD-STB-Free/32615306395.html (https://pl.aliexpress.com/item/NI5L-Scart-HDMI-to-HDMI-720P-1080P-HD-Video-Converter-Box-for-HDTV-DVD-STB-Free/32615306395.html) Pozbyłem się tego chyba ze 3 dni po dostawie.
mam ten i mi nic nie laguje. Tyle że ja go wpinam w Avermedia Game Capture HD II i dopiero to idzie w monitor.
-
No ja podłączałem bezpośrednio do LCD Samsunga no i po prostu nie dało się grać. Albo np jakiś Pinball Amigowy, to podobnie, ten czas od momentu naciśnięcia SHIFT do ruchu manetki na ekranie to chyba w ponad sekundzie się zamykał. Osoba, której to odsprzedałem nie narzeka, więc może od TV dużo zależy, ale znowuż przez SCART na tym moim LCD wszystko jest normalnie. Zresztą już i tak zapomniałem o tych problemach, wyleczyły mnie dwa TV CRT kupione gdzieś za grosze ;-]
-
obstawiam TV, bo nie możliwe, żeby u mnie nagle to działało bez lagów na dwóch monitorach i jednym TV plus Gamecapture. A pakuję w to i Amigę i Atari i Speccy.
-
Pisalem juz ze te konwertery to chlam, w dodatku jak wyzej mozna sie naciac na wersje CVBS. Pudelek jest kilka, w srodku przewaznie to samo. Dopoki sa TV ze SCART nie widze potrzeby stosowania adapterow, wystarczajaco jest problemow z samym TV.
Jak znajde chwile to podlacze SPECTRA+ przez RGB, ale nie lubie takich ogonow.
Dokładnie się zgadzam - po co jakieś konwertery, lepiej zwykły stary TV CRT lub nawet LCD ze złączem SCART i jest OK ;)