forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: RafalM w 2013.03.10, 19:20:41
-
No i wrzeszcie się wydało po co tak dłubałem w tym Renegade :)
May przyjemność zapowiedzieć mój mod do tej gry. Gdyby ktoś nie wiedział to mod jest przeróbką gry - ale nie zwykłym dodaniem nieśmiertelności, tylko dodaniem nowych poziomów, grafiki czy też zmianą niektórych zasad gry.
(http://i47.tinypic.com/spxfes.png)
(http://i50.tinypic.com/o7sm8o.png)
Jak ktoś zna Renegade, to z pewnością zauważy zmiany :)
Link do pliku:
http://www.sendspace.com/file/hikp2a
Edit: pozwoliłem sobie dodać plik z grą jako załącznik
-
Wow ! KOLOR ! :D
-
biore sie do grania !
co konkretnie zostalo zmienione z zasad gry?
-
co konkretnie zostalo zmienione z zasad gry?
Aż tak dużo to nie, myślałem że da się więcej ale by pewne rzeczy zmienić trzeba by pół gry napisać od nowo.
Tak więc:
- początkowe proporcje przeciwników - np. na pierwszym poziomie w oryginale było dwóch
Murzynów z pałami, teraz jest czterech :)
- niektórzy przeciwnicy są teraz odporni na kopniak z wyskoku (naprawdę sporo zmienia w sposobie gry)
- na poziomie 2 więcej przeciwników na motocyklach
- na poziomie 3 do pań z pejczami dochodzą również "źli bliźniacy" Rene (użyłem sprajta gracza jako sprajta wroga :) )
- na poziomie 4 walczymy z większą ilością wrogów (tłum wrogów z nożami, zabijających jednym ciosem)
-
Dzięki za mod - Renegade to moja ulubiona gra wśród mordobić na 8bitowe platformy i nadawała się do gry tylko na Spectrusiu - pozostałe wersję odstraszaly mnie wodogłowiem i dość marnym poziomem grafiki w porównaniu do tego, co powstało na ZX.
Znalazłem "chyba" buga, wystarczy tradycyjnie zrzucić jednego przeciwnika z dachu, a reszta "chłopaków" przyklękła oddając cześć mojemu bohaterowi (Spectaculator, tryb 128, kempston)
(http://www.t2e.pl/www/photo/201303/o_1362950867.jpg)
BTW Swego czasu, na którymś z rosyjskich serwisów był wątek o ukrytej muzyce w Ren., co prawda nic ciekawego, ale może by ją jakoś wykorzystać w modzie?
A tak przy okazji, czym różniła się wersja 128 od 48? Grałem na 48 i na pierwsze pytanie do wujka googla niewidzę żadnej sensownej wyliczanki różnic.
-
Przypominają mi się stare czasu, kiedy grałem w to godzinami!
Dzięki za tą modyfikację! Będzie w co grac na zbliżającym się spotkaniu ;)
-
Dzięki za mod - Renegade to moja ulubiona gra wśród mordobić na 8bitowe platformy i nadawała się do gry tylko na Spectrusiu - pozostałe wersję odstraszaly mnie wodogłowiem i dość marnym poziomem grafiki w porównaniu do tego, co powstało na ZX.
Znalazłem "chyba" buga, wystarczy tradycyjnie zrzucić jednego przeciwnika z dachu, a reszta "chłopaków" przyklękła oddając cześć mojemu bohaterowi (Spectaculator, tryb 128, kempston)
Wow :o :o :o Wżyciu bym się tego nie spodziewał :)
-
Mi nie udało się takiego zachowania odtworzyć. 4 pałkarzy wysłałem do dołu i nikt mi się nie kłaniał ;)
-
Wiecej pań please ! Niekoniecznie z pejczami ;-)
-
W sumie przydało by się z tego zrobić jakiegoś newsa. Nie sądzicie ?
-
sądzimy
-
Niestety, samo się nie zrobi, a ja sam nie mogę wszystkiego obrabiać, a chętnych do redagowania portalu nie ma od roku ;)
News tu: http://www.speccy.pl/news.php?readmore=57
-
Niezłe cacko;)
-
a jest kod tej gry w asemblerze? ... mozna by bylo ... na atari przeniesc :D
-
Jak sobie wejdziesz w debugger to będziesz miał kod ;)
Poważnie mówiąc to aby zrobić moda coś tam oczywiście musiałem disasemblować (tak to się po polsku mówi ? ) ale daleko nie zaszedłem i rozgryzłem tak naprawdę może 10 % kodu gry.
Sam chciałbym zobaczyć pełny, udokumentowany kod Renegade :) Lubię bijatyki a Renegade to chyba szczytowe osiągnięcie tego gatunku na Spectrum
EDIT: Coś kojarzę że na polskiej scenie atarowej jest człowiek który robi przeróbki gier ze Spectrum - chyba Knight Lore, Death Chase, Cybernoid. Spróbuj go namówić do Renegade :)
-
do lustra bede gadal...
-
Szuwarek: To pogadaj, może ustalicie, że kolejne 5 gier, które istnieją na Atari a nie na ZX, zostanie napisane przez was na Speccy? ;)
Rafał, pracujesz nadal nad modyfikacją czy to już koniec?
-
Ta kula w rogu pierwszego screena to księżyc? Bo jeśli słońce, to światłocień jest zbędny...
-
EDIT: Coś kojarzę że na polskiej scenie atarowej jest człowiek który robi przeróbki gier ze Spectrum - chyba Knight Lore, Death Chase, Cybernoid. Spróbuj go namówić do Renegade :)
Żeś trafił kulą w płot ;P Szuwarek tutaj = XXL na Atari, to jedna i ta sama osoba ;P
-
Heh, dobre. Też chciałem odpisać o XXL-u do Szuwarka :D
-
To się trochę wygłupiłem ;D Dobrze chociaż że nie poguglałem i nie napisałem do Szuwarka by pisał do Xxla :)
Swoją drogą gratuluję projektów i chciałbym przy okazji spytać jaki jest ich status. Jest już coś całkowicie ukończone czy nie?
Rafał, pracujesz nadal nad modyfikacją czy to już koniec?
Będę robił wersję 128 kB (muszę narysować dodatkową lokację)
Ta kula w rogu pierwszego screena to księżyc? Bo jeśli słońce, to światłocień jest zbędny...
Oj tam, są przecież plamy na słońcu ;)
-
> chciałbym przy okazji spytać jaki jest ich status. Jest już coś całkowicie ukończone czy nie?
wszystkie w zakladce "gry" sa skonczone: xxl.atari.pl
DeathChase zostanie opublikowany w tym roku (jak dodam muze i czolowke podczas ladowania)
tu jest stary filmik (obecnie wyglad lepiej) - http://www.youtube.com/watch?v=FziB0FKf2uY
kolene najblizsze ukonczenia sa Cybernoid i Hobgoblin2
-
Renegade:
Trudna jak diabli, nie mogłem przejść 1 levelu (to dobrze!!!).
Jeśli możesz, zrób przeróbkę versji dla ZX 128, jakoś już od dawna przyzwyczaiłem się do tego boogie podczas gry. Tutaj brakuje mi tych melodii.
Czy masz może grę w tap lub tzx?
W sumie to wyprzedziłeś mnie z pewnym pomysłem, chciałem przerobić jakiś shooter, aby był możliwy wybór statku.
Ty nie zmieniałeś spritów, choć inaczej wyglądający niż w oryginale boss w każdym poziomie byłby atrakcją.
Deathchase dla Atari:
Widziałem film i wyginające się drzewa dużo dodają dynamiki. Super pomysł.
Natomiast jeśli chodzi o kolory i muzykę, to ciekawie by było gdybyś bazował na mojej przeróbce dla ULA+, Atari ma podobną paletę kolorów, więc na pewno jakieś dobierzesz. Nie orientuję się tylko ile kolorów można użyć jednocześnie w tym trybie graficznym.
http://www.youtube.com/watch?v=uiqrVOPx440 (http://www.youtube.com/watch?v=uiqrVOPx440)
-
Rafale,
Ostatnio bylem w rozjazdach i nie mialem mozliwosci zagladac na forum a tu taka mila niespodzianka.
Gratuluje wspaniale wykonanej pracy i przy najblizszej okazji zabieram sie do grania :)
-
Zrobiłem wersję pod 128 kB. Różni się tym czym oryginalna wersja 128kB od oryginalnej 48 kB czyli jedna dodatkowa plansza, muzyka i dodatkowy cios - przerzut przez ramię
(http://i48.tinypic.com/2rvzwc9.png)
Plik do ściągnięcia
http://www.sendspace.com/file/ywu5al
-
Coś chyba jest nie tak przy sterowaniu Kempston'em. W zwykłym Renegade, gdy koleś złapie z tyłu, to wystarczy zakręcić joystickiem dookoła i puszcza, a tutaj nie puszcza, aż wyssa całą energię i giniesz po pierwszym ciosie.
-
Dobra robota., ale coś mam problem ze ściągnięciem. ::) Nie mógłbyś załączyć pliku do postu ?
-
Dziękuję, fajnie się gra ;)
Wydaje mi się że ta wersja jest trudniejsza niż 48-kowa. Poległem już 2 etapie.
Pozwoliłem sobie dodać grę również jako załącznik.
-
Jako ciekawostka wersja z dzwiękiem na GS http://www.youtube.com/watch?v=tmm6Tt3eY6E
-
Ta muzyka wybitnie nie pasuje do gry i do spectrumowej grafiki. W Target trochę się opamiętali. Już wolę rosyjskie techno na AY.
-
Pamiętam tą gre.. Prawdziwa rewelacja:)