Autor Wątek: Kopiowanie programów  (Przeczytany 7667 razy)

dick202

  • *
  • Wiadomości: 24
  • Miejsce pobytu:
    Wrocław
Kopiowanie programów
« dnia: 2012.11.05, 22:51:04 »
Witam.
Moje pytanie może być dla niektórych dziwne - jestem nowicjuszem w sprawach ZX Spectrum.
A brzmi następująco: czy można skopiować np. grę z jednej kasety na drugą bez kopiera?
Wychowałem się na C64 - i tam, po wgraniu programu z kasety trzeba było wpisać RUN, żeby uruchomić program.
Zamiast wpisać RUN wystarczyło wpisać SAVE - i nagrywało na inną kasetę.
A w ZX program odpala się samodzielnie.
Jak to rozwiązać? Da się zrobić bez kopiera?
Chcę sobie zrobić kopie zapasowe takich rzeczy, jak "Bruce Lee" czy "REVERSI"
Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: Kopiowanie programów
« Odpowiedź #1 dnia: 2012.11.05, 23:33:17 »
Jeśli są 2 przyzwoite magnetofony to można przegrać, ale lepiej użyć Compress copy czy New format copy. Po latach kaseta traci niestety na sygnale (warto kasety raz na rok przewijać). Znając długość bloku można zrobić SAVE"blok"CODE adr, len, ale to trochę zabawy....Screena też trzeba oszukać nieco. Z loaderem SAVE"gra"LINE n. Przede wszystkim kopier daje porządny sygnał. Ostatecznie jeśli się kaseta pewnie wgrywa to nagrać na PC do WAV.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Kopiowanie programów
« Odpowiedź #2 dnia: 2012.11.05, 23:34:50 »