forum speccy.pl

Komputery z Z80 => SAM COUPE => Wątek zaczęty przez: Tygrys w 2016.03.20, 20:26:03

Tytuł: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.03.20, 20:26:03
(http://content.pouet.net/files/screenshots/00067/00067069.png)
http://www.pouet.net/prod.php?which=67069

Demo wypuszczone na Forever 2016.

YT: https://www.youtube.com/watch?v=_m3HfdodKIY

Plik z załączniku.

Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2016.03.21, 12:04:45
Wygląda, jakby po dwóch częściach Slow Motion zaczęło już im brakować pomysłów. Czekałem na Forever niecierpliwie i liczyłem na nieco więcej.
Z vortexem mnie uprzedzili... Na SAMie jest prosty do zrobienia, a fajnie wygląda. Szkoda, że ich jest wyjęty życem z Backtro na CPC.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.03.21, 12:31:44
Masz na myśli wormhole?
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2016.03.21, 13:39:36
Dokładnie to mam na myśli. Pewnie i tak to kiedyś zrobię, bo mam trochę inny pomysł. Ciekawszy. Tylko technika będzie podobna.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Ziutek w 2016.03.22, 00:24:20
No pomysł na warmholla na samie to taka sama mechanika co stare Surprise ;)
Z tego demka to poligony mi się najbardziej podobają.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2016.03.22, 08:21:41
Z tego demka to poligony mi się najbardziej podobają.

Owszem niebrzydkie, ale  akurat poligony to prawie na pewno przeliczona animka - jakaś kompresja w stylu tego, co Kaz robił (kręcąca się kostka, gwiazda itp.). Nie widzę możliwości, żeby takie coś się liczyło na Samie w realtime'ie.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2016.03.22, 09:19:42
Zależy co uważasz za animkę. Jedna klatka jest rysowana dobrych kilka ramek, typową animkę dałoby się zrobić szybszą. Moim zdaniem przeliczone mogą być najwyżej wierzchołki, ale i one nie muszą. Załóżmy, że obliczenie wierzchołków itp. trwałoby ze dwie - trzy ramki, a potem narysowanie wszystkiego drugie tyle. Czy to takie nieprawdopodobne na SAMie? A właśnie na taką prędkość to wygląda. Takie wektory zrobili już w Slow Motion, które po podłączeniu akceleratora Mayhem zaczyna działać płynnie, ale w tym samym tempie. Czyli oblicza więecj pośrednich klatek.  Kiedyś podejrzałem je sobie debuggerem i wydawało mi się, że to realtime.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2016.03.22, 09:27:38
Może i masz rację... Wolne jest... i nie zwróciłem uwagi, że po drodze zmienia kolory więc może i faktycznie coś tam odrysowuje z wstępnie przeliczonych danych. Sto lat nic nie robiłem na Samie więc wszystko co nie wyrabia w jednej ramce wydaje mi się być wolne i takie sobie... Ale może faktycznie się nie znam ;)
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2016.04.12, 01:51:09
Szukam pierwszego utworu (intro). To nie jest ETracker. Czy może ma ktoś źródła?
W pamięci dane muzyki znajdują się pod koniec strony 0, około 65000, ale playera za nic nie mogę znaleźć.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Antony/DTA w 2016.05.23, 16:11:41
All in demo is real time except for E-Tracker player which is adapted for playing with use data buffers.
Intro music is converted .ym data file from Atari ST to raw SAA data.
Tytuł: Odp: demo Defender of the 8-bits by D.T.A. Software Studio`
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2016.05.24, 01:15:14
Thanks for the .ym file, I located the music data in the memory, but I could not find the player.
Being the developer and the only worker of AYGOR (http://aygor.abrimaal.pro-e.pl/) music archive, I am grateful for any music included in the source files or sent by the Author. It saves a lot of time.
Although the original music for AY is by David Whittaker, the SAA version is yours and could be added to the soundtrack.

A collab with the developer of MODo (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.illogical.modo) player for Android made all E-Tracker music playable in the .ay format. I am still looking for custom music players to improve the SAM and SAA emulation.

The attached .ay file will not be played by other music players that don't support the SAA chip emulation.