W czasach Magazynu Amiga promowano język E, ale dziś o nim głucho. Ale podobno kilka udanych gier powstało w Blitz Basic, a jest szybszy i mniej obciachowy niż Amos, który jest na bakier z pisaniem pod system.
na czymś to obierasz czy tak strzeliłeś? Generalnie - z Blitza to chyba Worms'y są najbardziej znaną grą, ale znając życie to obstawiam - logika/szkielet w wyższym poziomie, reszta zastąpiona kodem asm co i w Amosie raczej można. Samego BASICa to może być tam mało.
Amos czy Blitz - kwestia myślę co kto woli. smok.wawelski pytał z punktu BASICa. C zdecydowanie bardziej modułowe etc. co dobrze opisał rookol. A i tak na końcu "speedup i optymalizacja" to do asm.
Jest jeszcze GFA BASIC (chociaż lepsza wersja jest chyba oryginalna czyli na Atari ST) - udało mi się kiedyś w końcu kupić ostatnią wersję kompilatora i nie w wersji niemieckiej - ale sumując - Amos podoba mi się bardziej, gdybym planował jakiekolwiek portowanie tego to zdecydowanie C.
smok.wawelski - jeżeli tylko dla przyjemności temat - to zrób w czym wygodniej. Masz na miejscu Mandiego w Wawie jakbyś czegoś potrzebował w Amosie. Ja odbiłem się od błędnej instalacji 2 lata temu, przez którą się nie przebiłem - tzn. kompilator mi źle działał. Dopiero tydzień temu Mandi przy okazji warsztatów w hackroomie przygotował gotowca z którego skorzystałem i pięknie to bangla. Nie wiem na ile "dynamiczne" ma być to co robisz, ale może styknie AMOS+AMAL.
Chyba, że znasz C i chcesz w tym rzeźbić - bo to najbardziej chyba uniwersalna opcja.