forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Tfardy/RKLE Team w 2015.05.04, 14:04:57
-
Ktoś ? Coś ? :)
Rulezy:
RETROKOMP GAMEDEV COMPETITION
W tym roku, podobnie jak dwa lata temu ponownie organizujemy konkurs na napisanie gry na retro-platformy.
ZASADY KONKURSU
1) Lista platform sprzętowych, na które przyjmujemy zgłoszenia do konkursu:
a) Atari XL/XE;
b) Atari ST / Atari Falcon;
c) Amstrad / Schneider CPC;
d) Commodore 64;
e) Commodore 128;
f) Commodore C16/C116/+4;
g) Commodore VC/VIC-20;
h) Commodore Amiga OCS/ECS (500/500+/600/1000/2000/3000);
i) Commodore Amiga AGA (CD32/1200/4000);
j) ZX Spectrum 48kB + AY, ZX Spectrum 128.
2) W przypadku retro-platform nie wymienionych wyżej (a także retro-konsol) prosimy autorów o możliwie jak najwcześniejszy kontakt w celu zapewnienia odpowiedniego sprzętu dla ich produkcji.
3) Ze względu na charakter imprezy, w konkursie nie uwzględniamy nowoczesnych konsol oraz komputerów klasy PC.
4) Zastrzegamy sobie możliwość skorzystania z emulatorów do testowania gier oraz wykonania czynności przygotowawczych wyłącznie w sytuacji braku dostępu do prawdziwego sprzętu.
5) Część właściwa konkursu odbędzie się w trakcie trwania imprezy RETROKOMP. Każda produkcja zostanie zaprezentowana na głównym ekranie.
6) Prezentacja gry zostanie przeprowadzona przez autora gry osobiście lub w przypadku gier nadesłanych za pośrednictwem Internetu lub pocztą przez kompetentną osobę z zespołu organizatorów w pełnej zgodzie ze wskazówkami autora gry.
7) Czas prezentacji poszczególnych gier zostanie określony w zależności od ilości zgłoszonych prac.
8) Głosowanie nad wyborem najlepszej gry odbędzie się po zakończeniu prezentacji wszystkich gier.
9) W głosowaniu weźmie udział wyłącznie publiczność zgromadzona na imprezie RETROKOMP.
10) Ostateczny termin na zgłaszanie gier do konkursu upłynie 30 września 2015, a więc niecałe 3 tygodnie przed rozpoczęciem imprezy. Ma to na celu przetestowanie gier oraz przygotowanie prezentacji.
11) Produkcje można zgłaszać kontaktując się z organizatorami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dane kontaktowe są dostępne w sekcji KONTAKT na naszej stronie internetowej.
12) Biorący udział w konkursie powinien dostarczyć organizatorom:
a) swoją produkcję w formacie umożliwiającym uruchomienie na danej platformie jak i obsługiwanym przez emulatory;
b) dokumentację zawierającą informacje o autorze (autorach) gry, instrukcję obsługi oraz wymagania sprzętowe;
c) kilka zrzutów ekranu z gry (minimum 2);
d) film prezentujący grę, nie krótszy niż 3 i nie dłuższy niż 5 minut; powinien pokazywać zarówno rozgrywkę jak i opcje menu.
13) W konkursie moga wziąć udział zarówno ukończone produkcje, jak i grywalne wersje demo.
14) Dopuszczalne są porty z innych platform, o ile wcześniej gra nie była dostępna na platformie docelowej oraz jest wiernym odwzorowaniem gry z jednej platformy na drugą.
15) Autor jest zobowiązany poinformować organizatorów, że jego gra jest portem.
16) Niedopuszczalne są porty gier na Amigę z wykorzystaniem biblikoteki SDL.
17) Kod lub jego fragmenty oraz oprawa graficzno-muzyczna każdej gry biorącej udział w compo muszą być oryginalne; nie mogą to być materiały wykorzystane wcześniej w żadnych innych produkcjach, ani tym bardziej użyte bez zgody ich autorów. Nie dotyczy oprawy graficzno-wizualnej przenoszonej podczas tworzenia portów gier.
18) Niedopuszczalne są produkcje, stworzone za pomocą narzędzi do tworzenia gier, tzw. „gamemakerów” takich jak:
a) SEUCK / Sideways SEUCK (Commodore 64);
b) Arcade Game Designer / SEUD (ZX Spectrum);
c) SEUCK (Atari ST/Amiga);
d) Backbone (Amiga);
e) Reality Game Creator (Amiga);
f) innych działających na podobnej zasadzie co wyżej wymienione.
19) Uczestnicy konkursu automatycznie zgadzają się na publikację dostarczonych prac na zasadach public domain.
-
Ktoś, coś ;-)