forum speccy.pl
ZX Spectrum => RÓŻNOŚCI => Wątek zaczęty przez: Gelip w 2012.12.21, 10:55:08
-
Ostatnio kontaktowałem się z autorem i napisał iż w tym tygodniu wyjdzie nowa wersja Spectaculator i właśnie wyszła. Zmieniła się też strona internetowa.
-
Czy on się jakoś sam aktualizuje? Sprawdziłem właśnie wersję swojej kopii i jest to rzeczone: 7.51.2419.
-
Ja używałem do tej pory wersji 7.51.1761. Pobrałem tę nową wersję ale nie widzę żadnych nowości :-(. Na początku roku kontaktowałem się z Johnem i pisałem jakie usprawnienia mógłby dodać w kolejnej wersji Spectaculator'a. Wspomniałem o DivIDE, dźwięk przy poleceniu SAVE itp. Odpisał iż ujmie to na listę zadań :-). Ostatnio otrzymałem e-maila z informacją iż DivIDE będzie dopiero pod koniec przyszłego roku :-( a teraz zajmuje się innymi usprawnieniami. Niestety nie widzę, żadnych usprawnień w wersji 2419 :-(
-
Pojawiła się wersja 8.0.0.3092 Spectaculator ale nic ciekawego nie wnosi :-(
-
A co w ogole wnosi ?
Od pewnego czasu mam ochote napisac wlasny emulator. Raczej nie od zera, tylko na bazie czegos co jest. Niestety, mimo wielu prob, nie udalo mi sie zdobyc zrodel do EmuZwina, a to bylaby najciekawsza opcja dla mnie. Szkoda tez emulatora, bo naprawde jest niezly.
-
Panowie, Spectaculator 8 wyszedł - kto kupił przy promocji może się cieszyć - nowa wersja korzysta ze starej licencji.
What's new in version 8.0
Minimum requirements are now Windows XP /w SP3 and hardware-accelerated Direct3D 9 graphics. It will no longer install on older versions of Windows.
Added Dynamite Dan and Dynamite Dan 2 to the Game Pack courtesy of Rod Bowkett.
Added support for Overlay filters (RGB Triads).
Added support for Kega Fusion Render plugins. Any RPI scaler that supports 2x scaling can now be used with Spectaculator.
Added manual controls for the TV simulation (brightness, contrast, colour bleed, sharpness etc.)
The Escape key can now be configured to exit Spectaculator rather than sending CAPS+SPACE to the virtual Spectrum.
Fixed various problems with Quick Save/Quick Load:
The file name format has changed to make it easier to see which snapshots are for which games.
Choosing a snapshot to load now loads the correct snapshot.
Quick-loaded snapshots now move to the top of the list.
Deleted snapshots are automatically removed from the list.
F2 now loads the last quick-saved snapshot. Ctrl+F2 now shows the list of quick-saved snapshots.
Added support for modern game controllers such as the Xbox 360 controller.
Enter key can now be mapped to one of the joystick/game pad buttons.
Fixed AY noise generation (although you probably won't be able to tell any difference). With thanks to Patrik Rak.
Fixed crash when clicking to the right of Custom ROMs on the Advanced tab.
Fixed RZX finalisation crashing in some rare situations (thanks Pavel Plíva).
Fixed errors when writing to TRD/SCL disk images under certain situations (thanks Shadow Maker)
Fixed recording of SpecDrum output to AVI and audio files.
Fixed recording of Covox output to AVI and audio files.
Added progress indicator for RZX playback.
Added option to pause Spectaculator when the main window is minimised. This is off by default.
All binaries and the installer are now digitally signed.
Fixed selection of COM ports used by the ZX Interface 1 serial port emulation.
Various changes to resolve minor issues with Windows 8.
-
A co w ogole wnosi ?
Od pewnego czasu mam ochote napisac wlasny emulator. Raczej nie od zera, tylko na bazie czegos co jest. Niestety, mimo wielu prob, nie udalo mi sie zdobyc zrodel do EmuZwina, a to bylaby najciekawsza opcja dla mnie. Szkoda tez emulatora, bo naprawde jest niezly.
Hmmm... a na bebechach ZXMaka (zwłaszcza na możliwość rozszerzania go przez pisanie wtyczek) albo rosyjski multi emu1?
-
EmuZWin jest dobry faktycznie. W Spectaculator jak dla mnie brakuje tylko funkcji DivIDE i generowania dźwięku podczas zapisu - polecenie SAVE. To by było chyba wszystko czego oczekiwałbym od emulatora ZX Spectrum dla Windows :-). Spectaculator używam już długi czas i mogę powiedzieć iż jest stabilny, ładnie wygląda, dobrze generuje dźwięk.
P.S. Z tymi wymaganiami wersji 8 odnośnie WinXP SP3 to ściema oczywiście i polega to tylko na uniemożliwieniu instalacji w starszych wersjach Windows. Jeśli chodzi o wymagania programowe to jak najbardziej działa na wersji SP2. Wystarczy w rejestrze zmienić wartość CSDVersion na 300 HEX i zrestartować komputer :-)
Do faustxxx: skąd wziąłeś opis co nowego w wersji 8. Jakoś nie mogę nigdzie tego znaleźć na stronie Spectaculator?
-
Do faustxxx: skąd wziąłeś opis co nowego w wersji 8. Jakoś nie mogę nigdzie tego znaleźć na stronie Spectaculator?
WOS, zapomniałem wrzucić odnośnika - http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=41975&goto=newpost#t2e.pl
-
Zmiany istotnie są dość drobne ale należy się cieszyć że autor wciąż kontynuuje prace nad emulatorem.
Co do EmuZWin to zgodzę się przydałby się taki emulator, tylko stabilny ;) Co do źródeł, to możesz się próbować skontaktować z autorem, Vladimirem Kladovem, ale z tego co pamiętam, to już dość dawno praktycznie zniknął on z sieci (to znaczy stare maile i konta na forach są ale nikt ich nie sprawdza).
Jeśli chodzi o aktualnie dostępne źródła emulatora Spectrum to jest Fuse :
http://fuse-emulator.sourceforge.net/#Source
-
W sprawie EmuzWina pisalem wielokrotnie, niestety zero odpowiedzi. Gosc zniknal zaraz po wypuszczeniu wersji GL, choc wydaje mi sie, ze mialem w miare aktualny email.
ZXMaka nigdy nie sprawdzalem, widze ze teraz jest zxMak2, spojrze, ale nie przepadam za NETem ani Java. Jakos sa sprzeczne z idea ZXa - ma byc prosto i skutecznie :D
Co do Spectaculator to sie nie dziwie - jest rozwijany, bo daje kase. Gdyby byl slaby, nikt by go nie uzywal.
Niestety zrobienie solidnego emulatora wcale nie jest takie trywialne, dlatego praca od zera jest bez sensu. A wlasna wersje warto miec, aby np. dorabiac to co sie chce. Takiego TOSa np. nikt z UK ani Rosji nie zrobi.
-
Próbowałeś na te e-maile: [email protected], [email protected]
Może próbuj na tych (http://bonanzas.rinet.ru/zx/emuz.htm) źródłach. Jak wynika z WOS (http://www.worldofspectrum.org/emulators.html#pcwin) jest to wersja DOS.
EmuZWin version 2.7 release 2.8 by Vladimir Kladov (1,124,942 bytes).
Should work in all versions of Windows, up to and including XP.
An addition add-on package is available as well, containing plugin sources, documentation on plugins creation etc. (80,311 bytes)
There also is a DOS version, EMUZ.
Tutaj masz źródła (http://kolmck.net/zx/EmuZWin_Addons.zip) pluginów do EmuZWin
P.S. Szukam i szukam tych źródeł i trafiłem na świetny serwer FTP (http://ftp://62.181.56.254/Game.All/Emulators) z zasobami ZX Spectrum i nie tylko :-)
-
Gelip, zapewniam Cie, ze sprawdzilem dokladnie. Chodzi o to, ze Vladim zniknal i nikt od dawna nie nawiazal z nim kontaktu. Gdyby mial cos jeszcze do powiedzenia w sprawie ZXa na pewno by to zrobil np. na zx.pk.ru. Szkoda tylko emulatora. Wersja DOS, to nie ta bajka.
-
Mam konto na zx-pk.ru. Napisałem do niego priva. Może się odezwie :-). Ostatnio odzywał się na forum 9.11.2009
-
Nie lepiej dopracować Spin 0.7, np. aby działał w trybie 48k, z darmowych emu to on jest najbardziej rozbudowany.
Nie wspominam o Unreal, bo on służy doskonale do emulacji rosyjskich modeli i niech taki zostanie.
-
A nie dziala w trybie 48k?
-
Panowie, Spectaculator 8 wyszedł - kto kupił przy promocji może się cieszyć - nowa wersja korzysta ze starej licencji.
What's new in version 8.0
Minimum requirements are now Windows XP /w SP3 and hardware-accelerated Direct3D 9 graphics. It will no longer install on older versions of Windows.
[...]
No własnie. Nie zainstaluję sobie.... :/
p<R