forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Tfardy/RKLE Team w 2013.04.06, 13:07:30

Tytuł: Nowa Gra: Funky Fungus 128
Wiadomość wysłana przez: Tfardy/RKLE Team w 2013.04.06, 13:07:30
Ze screenów wygląda sympatycznie, ciekawe jak w praktyce ? Jest aż 5 wersji językowych :)

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0028160 (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0028160)

(http://www.worldofspectrum.org/showscreen.cgi?screen=screens/in-game/f/FunkyFungus.gif)
Tytuł: Odp: Nowa Gra: Funky Fungus 128
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2013.04.06, 13:20:28
Bardzo ładna ale trudna. Polecam grę ze snapshotami.
Tytuł: Odp: Nowa Gra: Funky Fungus 128
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.04.10, 18:24:19
Tak jak spodziewałem się widząc użycie FLASH, że gra jest na ULA plus.
Choć wygląda na to, że paleta nie zmienia się w poziomach, a włączana jest dopiero podczas startu gry.
O ile pierwszy prezentuje się bardzo przyjemnie, to drugi wygląda koszmarnie.
Mistrzowie od debuggerów, poszukajcie jakichś ułatwień, przydałoby się zobaczyć dalsze levele, a niestety zdycham w drugim.
Kolorów w palecie jest dość dużo, więc następne poziomy mogą być ciekawsze.

Gra w formacie .trd u mnie startuje tylko w Spectaculator, w Spin 0.666 wyświetla pierwszą planszę, ale nie idzie sterować. W Unreal wiesza się podczas startu.

Wygląda to na niedokończoną robotę, Continue nie działa - startuje od pierwszego poziomu, a dla TR-DOS nie powinien używać ULA plus, być może następuje jakiś konflikt portów, Unreal wywala się właśnie w momencie włączenia palety.

Inne gry tego autora (http://www.worldofspectrum.org/infoseekpub.cgi?regexp=^Alessandro+Grussu$&loadpics=1) (Apulija 13 i Lost in My Spectrum) też używają kolorów ULA plus.

P.S. zalecam pisownię ULA plus lub ULAplus, nie ULA+, bo wyszukiwarki traktują "+" jako operator.