forum speccy.pl

ZX Spectrum => HARDWARE => NAPRAWY => Wątek zaczęty przez: amiga4ever w 2019.08.30, 18:54:52

Tytuł: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: amiga4ever w 2019.08.30, 18:54:52
Witam,
I doszedłem do momentu gdzie nowo nabyty kabel daje tzw efekt ghostingu. Znalazlem poradniki w sieci, ale czy ktos to robił i potrafi wytłumaczyć językiem zrozumiałym :) Nie chciałbym płyty zwalić. Z góry dzięki.

P. S
Mam model 2B, ale i grey będę naprawiać na dniach. Więc zależy mi na obu wersjach bo wiem, że się różnią.
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2019.08.30, 18:58:56
Napięcia sterujące, 1-3V na pinie 16 i 9-12V na pinie 8 złącza SCART.
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: amiga4ever w 2019.08.30, 19:04:15
Prosiłem o ludzki język :) chociaż w grach tego efektu nie widać.. i teraz pytanie czy warto się tym bawić??
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2019.08.30, 19:08:32
Bo w grach zwykle nie ma jednolitego, białego tła.
Jak Ci nie przeszkadza, to zostaw, albo spróbuj z innym monitorem. Nie wszystkie są takie czułe na tym punkcie :)
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: amiga4ever w 2019.08.30, 19:11:11
Ok źle nie jest. Widziałem gorsze ghostingi w necie. Zobaczymy jak będzie na greyu.
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: Klaud w 2019.08.30, 19:40:04
Wymień R44 na 680R lub na 1k które tam jest nalutuj drugi taki sam: https://spectrumforeveryone.com/technical/making-your-12822a3-rgb-socket-scart-compliant/
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: amiga4ever w 2019.08.30, 19:58:21
O i to już bardziej do mnie przemawia. Dzięki
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: amiga4ever w 2019.09.05, 20:17:09
I zrobione :)
R44, 1k wymieniony na 680


(http://marcinkrupinski.pl/Atari/cap.jpg)
(http://marcinkrupinski.pl/Atari/img.jpg)


Odnośnie wersji 'grey'
"Remove the LK4 jumper and replace in the LK2 position, and replace R9 (1K) with a 680 ohm resistor."

Problem w tym,że na mojej płycie nie ma R9..puste miejsce. I co w tym wypadku? Tylko link zamienić?

(http://marcinkrupinski.pl/Atari/r9a.jpg)
Tytuł: Odp: ZX128 +2 grey/2B scart ghosting fix?
Wiadomość wysłana przez: amiga4ever w 2019.09.20, 15:04:42
Akurat moj szarak nie mial problemow z Ghosting effect wiec obeszlo sie be ingerencji w opornikach.