Autor Wątek: Gry dla których warto mieć 128kb ?  (Przeczytany 6913 razy)

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Gry dla których warto mieć 128kb ?
« dnia: 2013.05.21, 08:20:13 »
No właśnie, człowiek całe życie miał 48kb. Jakie gry mnie ominęły które działają tylko na 128kb speccy ?
Ewentualnie 128kb wersje gier które są bardziej rozbudowane od 48kb
Teraz jako posiadacz +2, chciałbym zobaczyć co mnie omineło w dawnych czasach  ;)

Coś mi tam świta żę North&South na 128kb oferowało chyba coś więcej, ale nic innego nie kojarze.
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 581
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.05.21, 08:58:15 »
Ależ przecież całe setki takich gier było !. Na początek polecam:
gry 48/128k:
Puffy's Saga
Chase HQ
Robocop
Guerrilla War
Hero Quest
Scramble Spirits

gry 128k:
Pang
Navy Seals
Narc
Robocop 2
Space Crusade

pewnie coś mi się jeszcze przypomni.
pozdr.
pewnie
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2085
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.05.21, 11:20:47 »
Pamiętam, że w pewnym momencie zagrywaliśmy się w Exterminatora. A ja bawiłem się przez jakiś czas 3D Construction Kitem, który w wersji 128 miał o ile pamiętam wszystkie moduły na raz w pamięci (w 48 trzeba było doładowywać).

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2080
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.05.21, 11:36:57 »
Mozna wejsc na WoS i zrobic search na 128K. Chyba nie zawsze dane sa prawidlowe, ale jakas lista jest.
Wiekszosc gier na 128K i tak chodzila na 48K, co najwyzej dochodzil AY. Pamietam, ze ktos w Polsce przerabial
gry 128K na wersje Spectrum z 80K. W ktoryms Bajtku byla nawet taka lista.
Czego to ludzie nie robili...

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4585
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.05.21, 11:55:47 »
Ja przerabiałem takie gry na przykład, wiele osób również.
To było proste, choć działało tylko dla gier korzystających z jednego banku dla muzyki.

Przy szukaniu gier warto zwracać uwagę na ratingi.

Grałem w mało gier wymagających 128K więc nic nie polecę.

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 852
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.05.21, 16:08:33 »
Ze starszych (tylko dla 128k): RoboCop 3, Addams Family, Chase HQ 2, Rodland, Double Dragon 3.

Z nowszych: Retroinvaders (osobne wersje dla 48 i 128), Genesis (tylko dla 128), Invasion of the Zombie Monsters (na 48 nie ma dźwięku), Supaplex (128), Abe's Mission: Escape (128), Cannon Bubble (128).
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.05.24, 12:28:52 »
Z nowych Survivisection. Właśnie gram , jedna z fajniej zrobionych gier z tych nowszych.
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 581
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.05.24, 15:27:34 »
przypomniało mi się jeszcze (tylko 128k):
SWIV
Saint Dragon
...oczywiście jeśli ktoś lubi strzelanki. ;D
pozdr.
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 587
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Gry dla których warto mieć 128kb ?
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.05.26, 11:41:46 »
Dodam jeszcze Total Recall, Adidas Championship Football.
Niektóre gry dostają fajnego kopa po przesiadce z 48 na 128. Najlepszym przykładem są tu Chase HQ i Robocop. Animacje, sample etc.
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...