Autor Wątek: Mój mod gry Pacland  (Przeczytany 15274 razy)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Mój mod gry Pacland
« dnia: 2014.02.16, 11:47:58 »
Gdyby ktoś był zainteresowany to popełniłem coś takiego:

Jest sobie taka gra Pacland, któraś z kolei o Pacmanie:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0003577

Pacman w niej nie zbiera kropek w labiryncie tylko ma nogi i idzie sobie przez jakąś bajkową krainę. W oryginale kraina była cukierkowo-kolorowa natomiast na Spectrum stało się coś złego i gra powiedzmy szczerze wygląda nieciekawie - monochrom i brzydka grafika konwertowana z automatu.

Ponieważ czasem lubię sobie pogrzebać w kodzie starych gier to przyjrzałem się temu Paclandowi i okazało się że był on początkowo planowany jako kolorowy, ma nawet kolory zapisane w swoich danych ale w ostatniej chwili ktoś zrezygnował i nie są one kopiowane na ekran.

Po wielu bojach przywróciłem te kolory a także poprawiłem grafikę.

Wygląda to teraz tak:


Pliki do ściągnięcia i pogrania:
http://www.sendspace.com/file/32xna2

Jakby ktoś chciał to daję też link do wątku po angielsku gdzie jest cała historia stworzenia tego moda:
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=46130

edit tygrys: Pozwoliłem sobie na dodanie gry jako załącznik.
« Ostatnia zmiana: 2014.02.17, 08:40:13 wysłana przez Tygrys »

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 839
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #1 dnia: 2014.02.16, 12:14:16 »
Dobra robota. Widać, że Rafał lubi kolorowe gry na Spectrum :)
Ja też jestem zdania, że jeśli na Speccy można zrobić daną grę w kolorze, to powinno się tak zrobić.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #2 dnia: 2014.02.16, 12:30:37 »
Coś niesamowitego! Ogromne brawa za ilość energii wpakowanej w taką przeróbkę. Naprawdę podziwiam...
PS. przy okazji wątku na WOS, jak przeczytałem o kolorowym Rodland, to aż serducho szybciej zabiło. Rewelacja!
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #3 dnia: 2014.02.17, 02:33:27 »
Powie mi ktoś dlaczego nie mogę nic ściągnąć z sendspace? Jestem tam zalogowany.
Poprzednio, gdy Ralf przerobił Arkanoid 2 też nie mogłem go stamtąd pobrać.   >:(
AY Music, ULA plus.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4549
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #4 dnia: 2014.02.17, 08:41:38 »
Cuda, cuda ;) Świetna robota!

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 581
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #5 dnia: 2014.02.17, 09:15:24 »
Rafał: czy nie mógłbyś dołączyć gry do postu na tym forum ? Ja też nie mogę ściągnąć z podanego linku.
pozdr.
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #6 dnia: 2014.02.17, 11:17:20 »
Dzięki za miłe słowa.

Swoją drogą pytanie do Tygrysa - czy mógłbym tu na Speccy.pl gdzieś trzymać i udostępniać światu te moje przeróbki? Widzę też że nie wszyscy wiedzą o wszystkich więc może by je tak zbiorczo ogłosić w jakimś artykule?

Na WOS mi ich nie wezmą bo są to bądź co bądź hacki/cracki, a takich WOS nie przechowuje ;)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4549
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #7 dnia: 2014.02.17, 11:37:32 »
Swoją drogą pytanie do Tygrysa - czy mógłbym tu na Speccy.pl gdzieś trzymać i udostępniać światu te moje przeróbki? Widzę też że nie wszyscy wiedzą o wszystkich więc może by je tak zbiorczo ogłosić w jakimś artykule?

Z chęcią służę pomocą. Można to zrobić na wiele sposobów - na przykład w archiwum plików - tak jak na przykład plik z archiwum dla AYGOR.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #8 dnia: 2014.02.17, 11:54:49 »
Cytuj
Z chęcią służę pomocą. Można to zrobić na wiele sposobów - na przykład w archiwum plików - tak jak na przykład plik z archiwum dla AYGOR.

W takim razie może po prostu podeślę ci te przeróbki i dodaj je do archiwum tak jak każdy inny tytuł.
A ja postaram się też napisać jakiś artykuł o nich.

Rogal

  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #9 dnia: 2014.02.18, 18:58:22 »
Zacnie!!  :D

Kiv_Master

  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #10 dnia: 2014.02.18, 21:44:30 »
Rewelacja, tak ta gra powinna wyglądać od początku.
Timex 2048 + mp3player :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4549
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #11 dnia: 2014.02.24, 17:35:38 »
Z dużym poślizgiem czasowym, ale jest news (każdy chętny może podsyłać newsy) http://speccy.pl/news.php?readmore=91

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #12 dnia: 2014.02.24, 19:18:43 »
Dzięki za newsa.

Jak się zbiorę to podeślę moje pozostałe przeróbki.

Wiem, zbieram się i zbieram :)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #13 dnia: 2014.02.26, 04:06:20 »
Rafal, Masz te gry jako tap/tzx?
Arkanoid 2 już gdzieś podesłałem, ale tylko dla 128k, dla 48k ma pokopany loader.
AY Music, ULA plus.

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Mój mod gry Pacland
« Odpowiedź #14 dnia: 2014.02.26, 12:44:17 »
Rafał, gratuluję i dziękuję za dobrą robotę.
Dziękuję również za całą dobra robotę jaką robisz NAM na WOS - jesteś tam aktywny jako TWÓRCA, masz wyważone poglądy i opinie.
Nie wdajesz się w przepychanki i używasz ładnego języka Angielskiego.
Ludzie Cię szanują, a Ty przez to wszystko budujesz, w międzynarodowym środowisku WOS, bardzo pozytywny wizerunek
Polaka. 
Z wyrazami szacunku chylę przed Tobą czoła !

Wracając do gry PACLAND - wziąłem się za konwersję na ZX Spectrum 128+3 czyli do obrazu dyskietki +3DOS.

Dostarczyłeś wersję 48K w pliku SNA .
Wersja 48K może być przekonwertowana w ciągu jednej  chwili na obraz dykietki +3DOS przy pomocy programu
SNA2DSK z pakietu TapTools Johna Elliota  - http://www.seasip.info/ZX/unix.html

Oczywiście posiadając 128k+3 byłem bardziej zainteresowany konwersją  wersji 128K na moją PlusTrójkę.

Niestety program SNA2DSK obsługuje tylko pliki SNA 48Kb

I tu zaczynają się schody: Snapshot Z80 128K otwiera się pod każdym emulatorem w trybie ZX Spectrum model 128K zatem najpierw skonwertowałem
plik Z80 na plik TZX przy pomocy programu Z802TZX ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/tools/pc/Z802TZXv12.zip
(Ten program obsługuje również snapshoty Z80 w wersji 128K więc jest GIT !)
 
Kiedy już miałem plik TZX - wczytałem go do  Spectrum 128+3 i na szczęście udało się - gra zadziałała (niestety nie w każdym
przypadku się to udaje).
Mając w grę pamięci PlusTrójki zrobiłem  snapshot tym razem przy pomocy Multiface III (3)  a następnie zapisałem
grę na dyskietce (MF 3 po jego aktywacji pyta czy zapisać na taśmie czy na dyskietce).

Tutaj niestety nie skończyła się dość długa droga ponieważ po zapisaniu na dyskietce gry przez MF 3  mamy na dyskietce dwa pliki,
w tym przypadku były to pliki:
PACLAND
PACLANDC

Taka dyskietka działa wyłącznie wtedy kiedy mamy podpięte MF 3 do naszego Spectrusia.

Uruchomiłem więc program "łamiący" zabezpieczenia MF 3
Jest to program M3 Unlock któy na WOS jest niedostępny (MiA) http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0023824
Ale można go pobrać z mojego serwera :-)  http://www.marcin-marcin-marcin.com/m3unlock.zip

Tym programem odblokowałem grę zrzuconą poprzez MultiFace 3 , następnie drobne poprawki kosmetyczne, między innymi
dorzuciłem oryginalny LOADING SCREEN   i w załączniku jest PACLAND pokolorowany przez Rafała w postaci pliku DSK (+3DOS)




 
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF