Może to Cię natchnie: http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_slope_delta_modulation
To wygląda na zadanie dla astrofizyka

Nie chcę rezygnować z gotowego sampla, tylko myślę o skróceniu go o połowę częściowo uśredniając dane.
Ustawienie opóźnienia w playerze, czy dwukrotne wywołanie to już będzie wizja artystyczna.
Tutaj i tak będzie potrzebny podwójny licznik i analiza statystyczna.
Mniej więcej to by wyglądało tak:
- pobranie bajtu z adresu licznika do A, sprawdzenie każdego bitu i zapisanie ich wartości w tymczasowej pamięci
- to samo dla drugiego bajtu
- operacje porównania 4 pierwszych wartości, czyli bitów 0-3 pierwszego bajtu i decyzje zależnie od zawartości (tu djaboł siedzi)
- zapisanie wyniku do pamięci
- powtórzenie czynności dla zapisanych wcześniej wartości bitów 4-7
- powtórzenie dla drugiego bajtu, co w efekcie da 8 zapisanych komórek pamięci
- rekonstrukcja bajtu z pamięci
- zapisanie go pod adres licznika
- zwiększenie licznika odczytu o 2, a zapisu o 1 bajt
- da capo al fine
Znacznie prościej będzie przerobić procedurę rejestrowania dźwięku, żeby działała wolniej i zapisywała mniej danych.
Spróbuję tego i jeszcze raz poproszę o wgranie sampli.