Te dyski od ZUP'a są na pewno bez pliku DISK w obrazie dysku, zatem nie uruchamiają się
same.
Jak już pobierzesz jakiś spakowany obraz dyskietki to zobaczysz że w każdej paczce jest plik tekstowy TXT
z opisem ładowania każdej gry.
Dla przykładu:
COLECCIÓN YIE AR KUNG FU:
-------------------------
Este disco contiene los juegos de la serie Yie Ar Kung Fu.
Para jugar, ejecutar:
LOAD "YAKF.BAS" Yie Ar Kung Fu (128k)
LOAD "YAKF48.BAS" Yie Ar Kung Fu (48k)
LOAD "YAKF2.BAS" Yie Ar Kung Fu 2
Este disco tiene la versiones de 48k y 128k de Yie Ar Kung Fu, con los
parches necesarios para que funcione en un +2A/+3.Zatem jak widzisz - masz wszystko opisane, Oczywiście możesz przy pomocy ZX-Blockeditora
powyciągać z tych obrazów pojedyncze gierki i stworzyć swoje własne kompilacje.
Takie rzeczy się pod tym programem robi dosłownie na zasadzie WYTNIJ-WKLEJ
więc jest prosto i jest zabawa.
Ale żeby to jeszcze miało lepszy smaczek - stwórz swoje kompilacje w ten sposób aby były
auto-boot'ujące czyli jeśli dyskietka jest w kieszeni i klikniesz, będąc w głównym menu systemu
(piszę o realnym ZX Spectrum 128+3) klawisz ENTER - wtedy się wczytuje plik DISK w którym jest
krótki programik w BASIC-u z listą gier i opcjami wyboru gry, którą chcesz wczytać.
W załączniku masz plik Dizzy.zip ze spakowanymi w nim trzema obrazami DSK na których
są chyba wszystkie najważniejsze części DIZZY.
Te dyskietki są auto-boot - wkładasz do stacji dysków, stukasz ENTER i widzisz:

To fajnie wygląda i możesz to sobie dostosować do swoich gierek.
Edytuj (w ZX-Blockeditor) na przykład obraz pierwszej dyskietki czyli KolekcjaDizzy01.dsk
W obrazie dysku na samym dole zobaczysz plik DISK (nagłówek bez żadnego rozszerzenia).
Przy pomocy ZX-EDITORA edytuj blok
Program data który jest pod tym nagłówkiem.
(klikasz prawym przyciskiem myszki i wybierasz
Edit datablock with ZX-Editor.
Zobaczysz listing BASIC który możesz edytować:
4 CLS : INK 1: BORDER 6: PAPER 6: CLEAR 65535
5 LET x$="Dizzy": LET a$="dizzy1.bas"
6 LET y$="Treasure Island Dizzy": LET b$="dizzy2.bas"
7 LET z$="Crystal Kingdom Dizzy": LET c$="dizzy7.bas"
8 POKE 23675,124: POKE 23676,91
9 PRINT AT 1,0 ; BRIGHT 1; PAPER 7; INK 0 ;"ZX Spectrum +3 Game Pack "; INK 2;"\a"; PAPER 6;"\b"; INK 4;"\a"; PAPER 5;"\b"; INK 7;"\a\::"
10 PRINT AT 6,2; "1) ";x$
20 PRINT AT 9,2; "2) ";y$
30 PRINT AT 12,2; "3) ";z$
50 GO TO 151
58 BEEP 0.2,0: BEEP 0.5,-5: BEEP 0.8,0: CLS : INK 0: BORDER 0 : PAPER 0: LOAD a$
59 BEEP 0.2,-5: BEEP 0.2,1: BEEP 0.8,0: CLS : INK 0: BORDER 0 : PAPER 0: LOAD b$
60 BEEP 0.3,-3: BEEP 0.2,1: BEEP 0.8,0: CLS : INK 0: BORDER 0 : PAPER 0: LOAD c$
151 IF INKEY$= "1" THEN GO TO 58
152 IF INKEY$= "2" THEN GO TO 59
153 IF INKEY$= "3" THEN GO TO 60
170 GO TO 151
Jak widać po wczytaniu tego pliku i kliknięciu klawisza wyboru 1,2 lub 3 zostaje odegrana
trzy-nutowa melodyjka i komputer przystępuje do ładowania właściwej gierki.
Dobrej zabawy życzę!