Oczywiscie byly i terminale, ktore obslugiwaly nie tylko grafike ale tez kolory

Mimo to jakos wyglada na to, ze czesc terminali potrafila a czesc nie.
Do tego dochodzi, ze nie bylo standardu co do kodow escape, takze cos co by dzialalo na jednym terminalu, na innym moze nie tylko nie dzialac ale i porobic cos nieciekawego.
Przyklad:
w Terminalach AN2000, AN2001 i ANG3001 -> <ESC> Y x y - ustaw kursor w linii x-20H oraz w kolumnie y-20H
w Teminalach VT52, VT100 i VT220 -> <ESC>[{ROW};{COLUMN}f Force Cursor Position
Ta sama komenda wykonywana zupelnie inaczej na roznych terminalach.
Mimo, ze byly mozliwosci graficzne to jednak programisci sprowadzali sie maksymalnie do rysowania ramek z prostokatow a i tak bezpiecziniej bylo to zrobuc na znakach, bo standardu ASCII jesdnak producenci terminali bardziej sie trzymali.
Po krotkiej zabawie z dokumentacja do terminali do Bosmana, moge powiedziec w dosc duzym prawdopodobienstwie, ze jesli nawet gdzies jest jakas gra w trybie graficznym napisana pod Bosmana, to bedzie dzialac raczej tylko z Bosmanem i tylko pod terminalem ANG Alfa-Numeryczno-Graficznym. AN2000 i AN2001 nie maja grafiki.
Mam dokumentacje / Instrukcje obslugi do obu typow terminali i samego bosmana, ale to so PDFy o rozmiarach miedzy 2 a 6 Mb i Speccy ma limit na wielkosc plikow, takze jesli ktos chce to poprosze maila i podesle.
Pozdro.