forum speccy.pl
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strona główna
Pomoc
Regulamin
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Archiwum ZX
WIKI
PORTAL
forum speccy.pl
»
ZX Spectrum
»
PROGRAMOWANIE
»
Gierka w 256 bajtach...
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Autor
Wątek: Gierka w 256 bajtach... (Przeczytany 18509 razy)
selur
Wiadomości: 10
Miejsce pobytu:
Poznań
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #15 dnia:
2016.05.14, 15:05:46 »
"
Poza tym, czym jest "większa" gra? Popierdziawką z rozbudowaną grafiką i dźwiękiem
"
pffff....
Zapisane
ZX Freeq
Wiadomości: 1842
Miejsce pobytu:
Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #16 dnia:
2016.05.14, 21:11:43 »
Kolejne prace się pojawiają na FB:
https://www.facebook.com/polomint77/videos/10208564759808828/
https://www.facebook.com/Baggers69/videos/10153458505710703/
Małe gry mają jeszcze jedną zaletę, łatwość ogarnięcia kodu podczas debuggowania, na przykład w celach edukacyjnych.
Zapisane
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128
ZX Freeq
Wiadomości: 1842
Miejsce pobytu:
Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #17 dnia:
2016.05.15, 00:09:14 »
I jeszcze:
https://www.facebook.com/MetcalfJohn/videos/10208203927112691/
https://www.facebook.com/adrian.brown.9822/videos/10153658616582404/
Zapisane
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128
rafamiga
Wiadomości: 217
Miejsce pobytu:
Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #18 dnia:
2016.05.15, 11:20:10 »
Wytwór od MetcalfJohn to rewelacja, spokojnie można z tego zrobić gierkę na 16K. Rewelacyjnie się rusza!
Zapisane
--
rafamiga
Tygrys
Administrator
Wiadomości: 4584
Miejsce pobytu:
Warszawa
mistrz ceremonii
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #19 dnia:
2016.05.17, 08:31:30 »
Kolejna propozycja, tym razem od Mike Daley - póki do 189 bajtów
Zapisane
ZX Freeq
Wiadomości: 1842
Miejsce pobytu:
Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #20 dnia:
2016.05.17, 19:35:23 »
Tetris w 254 bajtach
https://www.facebook.com/adrian.brown.9822/videos/10153663252192404/
Ja miałem (i nadal mam) zamiar napisać coś ala Space Invaders, ciekawe czy mi się uda. Poprzeczkę ustawiono wysoko. Ale został jeszcze miesiąc.
Zapisane
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128
anton
Wiadomości: 351
Miejsce pobytu:
Nowa Sól
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #21 dnia:
2016.05.18, 21:02:30 »
RafałM jakiego kompilatora używałeś przy swoich gierkach?
Zapisane
lista moich komputerów nie mieści się tutaj.
RafalM
Wiadomości: 1133
Miejsce pobytu:
Sulejówek
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #22 dnia:
2016.05.18, 21:29:31 »
> RafałM jakiego kompilatora używałeś przy swoich gierkach?
Sjasm
http://xl2s.eu.pn/sjasm.html
Jakbyś sam chciał coś skompilować to u mnie podstawowym plikiem jest zwykle start.asm czyli używasz polecenia typu "sjasm.exe start.asm". W tym pliku są odwołania do wszystkich pozostałych plików z kodem.
Gdybyś potrzebował to mógłbym tutaj ten kompilator wrzucić do załącznika - dokładną wersję której używam.
Zapisane
anton
Wiadomości: 351
Miejsce pobytu:
Nowa Sól
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #23 dnia:
2016.05.18, 21:31:54 »
ok dzięki już znalazłem SjASMPlus
Zapisane
lista moich komputerów nie mieści się tutaj.
ZX Freeq
Wiadomości: 1842
Miejsce pobytu:
Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #24 dnia:
2016.05.19, 14:25:36 »
Co raz ciekawiej, 213 bajtów i wstęp do Pac-Mana (autor Mike Daley)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/456083/Maze.gif
Zapisane
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128
Dalthon
Wiadomości: 442
Miejsce pobytu:
TriCity
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #25 dnia:
2025.04.20, 18:23:25 »
Odkopuje martwy wątek od 120 dni ale nie ma sensu tworzyć nowego jak nazwa jest jak najbardziej pasująca
Na ostatnim LoveByte wystawiłem w kategorii 256b intro gierkę która jest klonem Bombera:
https://www.pouet.net/prod.php?which=103629
Gierka posiada grafikę (he, he) odgłosy dźwiękowe oraz nawet 'efekt' jak się uda wylądować. Niestety.nie udało się zrobić licznika lądowań, chociaż kod jest pod to przygotowany. Niemniej 256 bajtów nie jest z gumy
Zapisane
Zx81 | Zx Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | Zx Spectrum Next | ZX-Uno 2MB | Murmulator | Amstrad 6128 | MSX Fenner SPC-800 | MSX2 Philips VG-8235 | Tatung Einstein | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200
KWF
Wiadomości: 7102
Miejsce pobytu:
trzecia planeta od Słońca
"I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #26 dnia:
2025.04.22, 06:17:08 »
@Dalthon: super. W Twoim przypadku 256 bajtów jest z gumy
Zapisane
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Dalthon
Wiadomości: 442
Miejsce pobytu:
TriCity
Odp: Gierka w 256 bajtach...
«
Odpowiedź #27 dnia:
2025.04.23, 00:04:52 »
To chyba nie będzie moja ostatnia gierka w 256b bo koncept mi się bardzo spodobał. Kto wie, może 128b?
Zapisane
Zx81 | Zx Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | Zx Spectrum Next | ZX-Uno 2MB | Murmulator | Amstrad 6128 | MSX Fenner SPC-800 | MSX2 Philips VG-8235 | Tatung Einstein | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200
Drukuj
Strony:
1
[
2
]
Do góry
« poprzedni
następny »
forum speccy.pl
»
ZX Spectrum
»
PROGRAMOWANIE
»
Gierka w 256 bajtach...