Autor Wątek: Gierka w 256 bajtach...  (Przeczytany 18509 razy)

selur

  • *
  • Wiadomości: 10
  • Miejsce pobytu:
    Poznań
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #15 dnia: 2016.05.14, 15:05:46 »
"Poza tym, czym jest "większa" gra? Popierdziawką z rozbudowaną grafiką i dźwiękiem"

pffff....

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1842
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #16 dnia: 2016.05.14, 21:11:43 »
Kolejne prace się pojawiają na FB:

https://www.facebook.com/polomint77/videos/10208564759808828/
https://www.facebook.com/Baggers69/videos/10153458505710703/

Małe gry mają jeszcze jedną zaletę, łatwość ogarnięcia kodu podczas debuggowania, na przykład w celach edukacyjnych.

ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1842
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

rafamiga

  • ***
  • Wiadomości: 217
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #18 dnia: 2016.05.15, 11:20:10 »
Wytwór od MetcalfJohn to rewelacja, spokojnie można z tego zrobić gierkę na 16K. Rewelacyjnie się rusza!
--
rafamiga

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4584
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #19 dnia: 2016.05.17, 08:31:30 »
Kolejna propozycja, tym razem od Mike Daley - póki do 189 bajtów



ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1842
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #20 dnia: 2016.05.17, 19:35:23 »
Tetris w 254 bajtach  :o

https://www.facebook.com/adrian.brown.9822/videos/10153663252192404/

Ja miałem (i nadal mam) zamiar napisać coś ala Space Invaders, ciekawe czy mi się uda. Poprzeczkę ustawiono wysoko. Ale został jeszcze miesiąc.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

anton

  • ****
  • Wiadomości: 351
  • Miejsce pobytu:
    Nowa Sól
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #21 dnia: 2016.05.18, 21:02:30 »
RafałM jakiego kompilatora używałeś przy swoich gierkach?
lista moich komputerów nie mieści się tutaj.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #22 dnia: 2016.05.18, 21:29:31 »
> RafałM jakiego kompilatora używałeś przy swoich gierkach?

Sjasm
http://xl2s.eu.pn/sjasm.html

Jakbyś sam chciał coś skompilować to u mnie  podstawowym plikiem jest zwykle start.asm czyli używasz polecenia typu "sjasm.exe start.asm". W tym pliku są odwołania do wszystkich pozostałych plików z kodem.

Gdybyś potrzebował to mógłbym tutaj ten kompilator wrzucić do załącznika - dokładną wersję której używam.

anton

  • ****
  • Wiadomości: 351
  • Miejsce pobytu:
    Nowa Sól
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #23 dnia: 2016.05.18, 21:31:54 »
ok dzięki już znalazłem  SjASMPlus :)
lista moich komputerów nie mieści się tutaj.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1842
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #24 dnia: 2016.05.19, 14:25:36 »
Co raz ciekawiej, 213 bajtów i wstęp do Pac-Mana (autor Mike Daley)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/456083/Maze.gif
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 442
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #25 dnia: 2025.04.20, 18:23:25 »
Odkopuje martwy wątek od 120 dni ale nie ma sensu tworzyć nowego jak nazwa jest jak najbardziej pasująca ;)

Na ostatnim LoveByte wystawiłem w kategorii 256b intro gierkę która jest klonem Bombera:



https://www.pouet.net/prod.php?which=103629

Gierka posiada grafikę (he, he) odgłosy dźwiękowe oraz nawet 'efekt' jak się uda wylądować. Niestety.nie udało się zrobić licznika lądowań, chociaż kod jest pod to przygotowany. Niemniej 256 bajtów nie jest z gumy ;)

Zx81 | Zx Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | Zx Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX Fenner SPC-800 | MSX2 Philips VG-8235 | Tatung Einstein | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 7102
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #26 dnia: 2025.04.22, 06:17:08 »
@Dalthon: super. W Twoim przypadku 256 bajtów jest z gumy ;)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 442
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Gierka w 256 bajtach...
« Odpowiedź #27 dnia: 2025.04.23, 00:04:52 »
To chyba nie będzie moja ostatnia gierka w 256b bo koncept mi się bardzo spodobał. Kto wie, może 128b? :D
Zx81 | Zx Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | Zx Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX Fenner SPC-800 | MSX2 Philips VG-8235 | Tatung Einstein | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200