Próbuję napisać coś bardziej ambitnego, opartego na pikselach, a nie tylko atrybutach. No i już na początku epic fail. Mój generator liczb losowych. Założenie było takie, aby na podstawie rejestru R i wartości w ROM pod adresem - no na razie powiedzmy (R) - wyliczyć B i z-AND-ować z
31 63, oraz na podstawie znowu R wyliczyć C. Otrzymam w BC względnie losową wartość w teorii, podkreślam w teorii, z zakresu 0 (khe khe) i ~7000. 16384 + (BC) i mam losowe miejsce na ekranie. Póki co nie działa. Jeszcze nie wiem czy to kwestia implementacji czy założeń. Zrobiłem sobie skrypt w Basicu, żeby podejrzeć jak te wartości wyglądają. Powtarzają się niestety. Obrazek z pikselami, oczywiście pokazuje POKE [pseudo-losowa], 1 - bo jeszcze nie zaimplementowałem, który bit losowo zapalić - dlatego tak "równo" wygląda.
Nie poddaję się, będę walczył

EDIT: Ależ się miotam, miałem napisać AND 31 i nie potrzebnie zmieniłem na 63, moje skrypty mi się mylą. Kawy!