Autor Wątek: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy  (Przeczytany 9683 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #30 dnia: 2014.08.28, 18:51:40 »
Ta i 16MB ramu które widzi C64 i to do niego się ładują te filmiki z SD, z tego co zrozumiałem. Zastanawiam się w jakim trybie graficznym są te filmiki. Ale widzę że mimo tylu bajerów to coś nie ma fajnego uruchamiadełka tylko trzeba RUN pisać na piechotę, no to trochę obciachowo. ;)
TREK is better than WARS.. ;)

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 3887
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #31 dnia: 2014.08.28, 19:07:32 »
Zbyniu, poczekaj az Kisiel skonczy swoje wgrywadelko do c64 ;) Zapowiada sie niezle ;)
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

wojtek9989

  • ***
  • Wiadomości: 114
  • Miejsce pobytu:
    Toruń
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #32 dnia: 2014.08.28, 19:10:01 »
Taa.... 1541U to niezły kombajn .Widać jeszcze można odkryć coś jeszcze w naszych 8bit-owych maszynkach.Jak już piszemy o C64 to tu jeszcze jeden ciekawy projekt http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2731546.html .Rozbudowa do 1MB , zacytuję autora projektu : " Cała pamięć 1024kB została podzielona na części po 64kB czyli tyle ile może zaadresować procesor 8 bitowy 6510 (w c64). Dodatkowo można ustawić tak że w tym samym czasie w jednym banku 64kB działa VIC (sterownik grafiki), a w innym CPU. Aby podczas zamiany banków pamięci procesor "nie trafił w próżnię " zastosowałem dodatkową pamięć w obszarze I/O która jest widoczna zawsze i tam właśnie musi znajdować się kod programu przełączającego banki.
W ten sposób urządzenie daje praktycznie 16 komputerów c64 w jednym, gdzie mogę mieć 16 programów z których każdy ma właściwie do dyspozycji pełen komputer, a wspólne są jedynie urządzenia I/O. "

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #33 dnia: 2014.08.29, 00:06:27 »
Pomysł ciekawy, ale myślę że skoro trzeba będzie coś lutować, a nie tylko wetknąć magazynek z tyłu to raczej się tak szybko nie upowszechni. Choć kto wie, w XE 1MB to dziś niemal standard. No a napisanie działającego softu trwa dłużej niż polutowanie stada kabelków. Więc bardziej zazdrość budzą we mnie te filmiki. :)
TREK is better than WARS.. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #34 dnia: 2014.09.11, 04:11:43 »
Ze dwie strony wstecz wklejałem tu kiedyś linka do stronki z fontami z 8bitowców. Nie wiem czemu nie znalazłem tego wcześniej ale są tam także z 16 bit:  http://damieng.com/blog/2011/03/27/typography-in-16-bits-system-fonts
Ciekawe że w paru z nich są znaki które mają jakby błędny piksel, albo znak który jest przesunięty w matrycy inaczej niż pozostałe. Większość z nich wpikselowałem sobie w CPC i niedługo zaprezentuję we wątku o czcionkach. Także ten Makówkowy przerobiony z matrycy 11x11 na 8x8. :)
TREK is better than WARS.. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #35 dnia: 2014.10.10, 01:12:32 »
Znałem tą stronkę od dawna, a nadaje się do tego wątku, bo porównuje palety kolorów z różnych 8bitowców. :)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_8-bit_computer_hardware_palettes
TREK is better than WARS.. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #36 dnia: 2014.10.20, 18:01:45 »
https://www.youtube.com/watch?v=uA5bO27D9KU
Porównanie  "spy hunter" na kilku kompach i konsolach 8bit. :)
Mój faworyt to NES.
TREK is better than WARS.. ;)

tdu

  • *****
  • Wiadomości: 842
  • Miejsce pobytu:
    Gdansk
    • Nasze Wędrowanie
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #37 dnia: 2015.03.02, 14:46:32 »
Ciekawy artykuł pasujący do tematu wątku

Spectrum vs Commodore

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-face-off-zx-spectrum-vs-commodore-64
ZX81/ZX 48k/Zx48k+/ZX +2/ZX +2A/+3/TC2048/FDD3000/FDD5000/3"/3,5'/5,25'/Beta 48k Apina/D+/GP50s/DIVIDE CF/Masterface/Polbasic SamCoupe QL CPC6128/N100 MSX-SVI738  MSX2-VG8235

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 939
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #38 dnia: 2015.03.02, 18:11:27 »
Jeśli ktoś jeszcze nie zna, porównania setek gier na prawie wszystkich platformach można oglądać na YouTube na kanale  Gaming History Source.
Gdybym miał czas, bawiłbym się teraz w porównanie muzyki - tych samych utworów na różnych chipach, ale tego jest za dużo.
Przykładowe: Hymn to Aurora - cover versions i Tim Follin - cover versions.
Myślę jednak o zestawieniu klasycznych gier na ZX i C64, które miały różną muzykę, tzn. całkiem inne utwory np. Cybernoid, Zynaps (C64/CPC/ZX), Savage, Arkanoid - Cobra ZX i Cobra C64, Netherworld, Turbo Boat, G.I. Hero. Trochę takich by się znalazło. Audio mógłbym zgrać, ale na video nie mam pomysłu ani softu.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #39 dnia: 2015.06.05, 11:08:56 »
Trafiłem na kolejną stronkę z porównaniami gier na wielu platformach.
Tytułów jest kilkadziesiąt i sporo obrazków do każdego.
http://frgcb.blogspot.com/p/blog-page.html
TREK is better than WARS.. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 939
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #40 dnia: 2015.06.05, 19:17:46 »
Alley Cat na Atari, zaraz włączam. Przypomniałeś mi super grę.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #41 dnia: 2015.11.29, 02:37:41 »
Porównanie prędkości Basica na CPC i C64. :)
https://www.youtube.com/watch?v=pxye-RbKFpY
TREK is better than WARS.. ;)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1672
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #42 dnia: 2015.11.30, 09:06:59 »
No to jakby patrzeć tylko na takie porównanie to Amstrad wypada słabawo ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2542
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #43 dnia: 2015.11.30, 12:25:37 »
No co ty powiesz? - po zoptymalizowaniu listingu uzyskałem czas o 8 sek krótszy a to już 2 razy szybciej niż wynik z C64. To o ile musi być szybszy by nie był słabawy?

Nie wiem czy klikaliście w linki w komentarzach pod filmikiem do filmików jak ten sam listing wykonuje BBC Micro 2MHz oraz BBC Master 4MHz. Oba na MOŚkach radzą sobie w 47 i 25 sekund. poczułem zazdrość. Ciekawe jak by wypadły inne 8bit. Może ktoś sprawdzi na ZX lub XE.

Czy ktoś się orientuje czy ten tryb graficzny w jakim jest C64 po resecie, to nie jest przypadkiem tryb tekstowy, w którym pamięć ekranu zajmuje tylko 2KB łącznie z kolorami i składa się tylko ze semigrafiki, czy to tryb grafiki 9KB w którym POKE-ami można modyfikować poszczególne piksele?

TREK is better than WARS.. ;)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1672
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Interpretery BASIC na różne platformy - test wydajnościowy
« Odpowiedź #44 dnia: 2015.11.30, 12:46:12 »
Cytuj
Wyznaję 8bitowy ekumenizm. ;)

Ale to tylko pod warunkiem, że dotyczy Amstradów w sposób pozytywny? ;)

Oczywiście ";)" na końcu mojej wypowiedzi ci umknęło? I fakt, że wątek nazywa się "Niepożądane porównania"? ;)

A ja miałem na myśli wyłącznie to, że Amstrad na procesorze z zegarem 4MHz wykonuje program w minutę dwadzieścia a C64 z zegarem 1MHz (cztery razy wolniejszym) w dwie minuty piętnaście. Jakby wprost przeliczyć z jednej częstotliwości na drugą to C64 z zegarem 4MHz powinien wykonywać kod w niecałe 34 sekundy. Stąd moje "słabawo" ;)

I oczywiście, że standardowy tryb BASICa C64 to tryb "tekstowy".

A na Spectrum (emulator Fuse):
- w trybie 128 wykonuje się w mniej więcej 4:50
- w trybie 48 wykonuje się w mniej więcej 4:08
« Ostatnia zmiana: 2015.11.30, 12:52:34 wysłana przez matofesi »