Autor Wątek: Timex i obsługa grafiki - obsługa programowa.  (Przeczytany 3903 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Timex i obsługa grafiki - obsługa programowa.
« Odpowiedź #15 dnia: 2019.06.12, 12:50:13 »
Tak się zastanawiam jak to jest z tymi kolorami w Hiresie. W emulcu jaki mam, niby jest a jednak nie ma Timexa.

tzn wiem jakie są kombinacje, ale czy to są te jaśniejsze czy ciemniejsze wersje tych kolorów, czy można to gdzieś ustawić?
TREK is better than WARS.. ;)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 2517
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Timex i obsługa grafiki - obsługa programowa.
« Odpowiedź #16 dnia: 2019.06.13, 18:32:17 »
A jaki masz emulec? bo bez tego zgadywanie zostaje :)
dużo sprzętu mało czasu.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Timex i obsługa grafiki - obsługa programowa.
« Odpowiedź #17 dnia: 2019.06.13, 19:47:16 »
Speccy 1.9  Timexy są na liście maszyn do wyboru, ale jak je wybieram to nic się nie zmienia i nadal zostaje wcześniejszy wybór. Może nie mam ROMów czy coś.

Mniejsza o emulec, jestem ciekaw czy te kolorki w hiresie są tymi jasnymi czy ciemnymi, czy można to zmieniać?
TREK is better than WARS.. ;)

Klaud

  • *****
  • Wiadomości: 4168
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • Mordimer Madderdin
    • Insta
Odp: Timex i obsługa grafiki - obsługa programowa.
« Odpowiedź #18 dnia: 2019.06.14, 08:56:01 »
Wywołanie portu 255, znaczenie bitów dla hi-res:

Cytuj
Bits 3-5: Sets the screen colour in hi-res mode.
              000 - Black on White     100 - Green on Magenta
              001 - Blue on Yellow     101 - Cyan on Red
              010 - Red on Cyan        110 - Yellow on Blue
              011 - Magenta on Green   111 - White on Black

EDYTA: W sumie zapomnialem o najwazniejszym, w hi-res "bright" jest wlaczony a "flash" wylaczony. Oba te parametry sa niezmienne.

I o hi-colour

Cytuj
The hi-colour screen uses the data area of screen 0 and screen 1 to create a 512x192 pixel screen. Columns are taken alternately from screen 0 and screen 1. The attribute area is not used. In this mode all colurs, including the BORDER, are BRIGHT, and the BORDER colour is the same as the PAPER colour.
Źródło: https://www.worldofspectrum.org/faq/reference/tmxreference.htm
« Ostatnia zmiana: 2019.06.14, 10:25:47 wysłana przez Klaud »
KL
-----
R Tape loading error 0:1

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2643
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Timex i obsługa grafiki - obsługa programowa.
« Odpowiedź #19 dnia: 2019.06.14, 12:14:52 »
Dzięki za Edytę, właśnie to chciałem wiedzieć. :)
TREK is better than WARS.. ;)