Autor Wątek: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)  (Przeczytany 9980 razy)

moroz1999

  • *
  • Wiadomości: 44
  • Miejsce pobytu:
    Tallinn, Estonia
Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« dnia: 2017.04.16, 01:07:56 »
It's an official 30 years anniversary of Dizzy games! We are glad to present a new long-awaited remake of Crystal Kingdom Dizzy, being developed during several past years.



  • New original 50 FPS engine, written from scratch
  • New original graphics, inspired by Amiga version
  • Unbelievable loading screen
  • Colourful and detailed illustrations between levels
  • 136 totally reworked locations
  • 6 beautiful AY-melodies
  • Detailed uncut scenery texts from Amiga.

Game functions only on ZX Spectrum 128/+2/+2A - unfortunately, this is the price to pay for all technical and graphical advances.



Main credits:
  • Programmed by Evgeniy Barskiy
  • In-game graphics by Dmitri Ponomarjov
  • GUI design & menu pictures by Oleg Origin
  • Music covered by Sergey Kosov
  • Title picture by Marco Antonio del Campo

Additional graphics:
  • Sprite of well by diver4d
  • Animation of dizzy character, water and star by original games authors

Playtesting:
  • Andrey Polihanenko
  • Andrey Titov

Special thanks:
  • Aleksandr Semyonov
  • Yuri Potapov

Additional thanks:
  • diver4d
  • TSL

Download version for tape:
http://zxart.ee/eng/software/game/arcade/adventure/dizzy-vii-crystal-kingdom-dizzy-2017/
TR-DOS version will be released later.



WITH THANKS TO THE OLIVER TWINS AND CODEMASTERS
DIZZY IS A TRADEMARK OF CODEMASTERS 1986 - 2017

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2709
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #1 dnia: 2017.04.16, 01:37:37 »
Śliczne te obrazki. :)
TREK is better than WARS.. ;)

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 1764
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #2 dnia: 2017.04.16, 10:51:11 »
Piękne, świetna robota.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 947
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #3 dnia: 2017.04.17, 00:00:12 »
A remake of a 1992 game. The music and graphics are different. Is the story the same?

AY Music, ULA plus.

moroz1999

  • *
  • Wiadomości: 44
  • Miejsce pobytu:
    Tallinn, Estonia
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #4 dnia: 2017.04.17, 11:34:34 »
Dziękuję!

The story is really similar. It's more inspired by uncut Amiga version, than original version on Speccy. The main difference are dialogues - they are now much more extended.
Items logic should be about 95% the same :)

pabloz

  • Gość
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #5 dnia: 2017.04.18, 15:53:03 »
Piękne, świetna robota.

eeeetam

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1662
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #6 dnia: 2017.04.18, 20:01:01 »
Wow, Graphics are stunning! Incredible job to all devs.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040 Printer|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4007
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #7 dnia: 2017.04.20, 11:33:46 »
Great work!

Damianx

  • *****
  • Wiadomości: 592
  • Miejsce pobytu:
    Pruszków
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #8 dnia: 2017.04.20, 14:02:56 »
Until today I thought that part of dizzy is a worst one,but now i must change my opionon.

But, there is a bug ,i cant use whip or i just dont know how.
« Ostatnia zmiana: 2017.04.20, 15:19:32 wysłana przez Damianx »
Spectrum512k - Spectrum+128k - +2A - +3 Pear Ay - TC2048 S-VIDEO - Didaktik Gama80k\192k- A4000\060 - A1200\030 - A600\9tails - CD32 - A500 GVP Impact II - C64\SD2IEC\DualSID - Atari130XE\SIO2SD\Stereo - CA2001 - CPC6128\HXC - Atari Mega Ste UltraSatan.

moroz1999

  • *
  • Wiadomości: 44
  • Miejsce pobytu:
    Tallinn, Estonia
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #9 dnia: 2017.04.21, 21:31:33 »
But, there is a bug ,i cant use whip or i just dont know how.
Try to hold "up" (jump) to climb up. Sometimes moving left-right can block moving up, I'm not sure if it's a speccy keyboard problem or a game bug (I'll check it later).
A new version has been released with workaround for Fuse's fastloading bug, which also exists in Vega+.

JacekPodolski_jack

  • *****
  • Wiadomości: 1318
  • Miejsce pobytu:
    Świdnik / Lublin
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #10 dnia: 2017.04.26, 20:49:52 »
ale czadowa muzyczka w tym Dizzym :D
wczytałem sobie właśnie z zx dunio do chroma i gram
extra!

kiedy Dizzy IV Magicland ???? :D
moje marzenie: Timex 2048 128K

moroz1999

  • *
  • Wiadomości: 44
  • Miejsce pobytu:
    Tallinn, Estonia
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #11 dnia: 2017.09.19, 20:27:21 »
Dizzy Wonderland is coming in the first half of the next year, along with Spectrum Next. Work is actively progressing :)
There will be classic 128 version as well.

Remi

  • *
  • Wiadomości: 16
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #12 dnia: 2019.02.22, 20:48:53 »
Czy gra Crystal Kingdom Dizzy (2017) to szczyt możliwości graficznych ZX Spectrum 128/+2/+2A ? Czy są jeszcze jakieś tricki, sztuczki programistyczne które jeszcze nie odkryto w tym komputerze lub za rzadko się je stosuje i nie ma dostępu do literatury na ich temat ?
« Ostatnia zmiana: 2019.02.22, 20:55:11 wysłana przez Remi »

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #13 dnia: 2019.02.23, 08:26:43 »
Szczyt możliwości graficznych to "silniki" Bifrost i Nirvana, które w tej grze nie są użyte. Silniki te działają na każdym ZX Spectrum.

Czy są jeszcze jakieś tricki, sztuczki programistyczne które jeszcze nie odkryto
O tym przekonamy się, jak zostaną odkryte  :)
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Remi

  • *
  • Wiadomości: 16
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #14 dnia: 2019.02.23, 10:00:39 »
Drodzy Spektrumowicze,

a co zastosowano w tej grze, że jest taka ładna kolorystycznie, muzycznie i przede wszystkim bardzo płynna. Przydałoby się, aby ktoś odświeżył w podobny sposób THREE WEEKS IN PARADISE. Jakimi narzędziami idzie przygotowywać taką grafike jak w Crystal ? Zręczny dobór kolorów jest mocno zauważalny.

REMI