Autor Wątek: Moje STARTy / menu dyskowe.  (Przeczytany 44455 razy)

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #30 dnia: 2018.11.09, 10:10:05 »
13. Gry s8  

5 gier. 493 bajty.
Jak stodwudziestkaósemka! Czy też mówiąc elegancko - skoordynowany graficznie z menu ZX Spectrum 128 ;)
Standardowy moduł klawiszy/paska, tu w kolorze cyan i rozszerzony o przewijanie w kółko.

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1064
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #31 dnia: 2018.11.12, 19:26:23 »
Dobre. Kiedyś to jeszcze były wyścigi na rameczki do loadera :)
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #32 dnia: 2018.11.12, 21:37:45 »
Eeee tam, wyścigi. Były tylko moje ramki i... kopie moich ramek ::)
Pierwszą zrobiłem do Artista II. Kopie za to były bardziej rozpowszechnione.
A kto wymyślił w loaderach tytuł podwójną czcionką niestety nie pamiętam...

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #33 dnia: 2018.11.16, 09:59:22 »
14. rafamiga 2   

4 gry. 843 bajty
NIE MOJE! Rafamiga po raz drugi.
Rasowe efekty: multicolor plus kapitalny ruchomy efekt na borderze. Zawsze chciałem napisać taką "kurtynę" - równocześnie ekran z borderem - jak tylko zobaczyłem taki efekt w Rocky Horror Show ;) Ale jakoś nigdy się nie zebrałem. Mógłbym zajrzeć do tego starta, ale nie - jeszcze kiedyś spróbuję :P
Gry wpisane są w ostatniej linii po REM. I tu też cały start jest w asemblerze, w BASICu poza LOAD są tylko tytuły i przekazywanie wybranej gry. Efekt jest dopasowany do Spectrum 48, na 128 jest lekko przesunięty. I wreszcie jest start używający przerwań w trybie IM2!
Nie ma obsługi joysticka. Do zatwierdzania wyboru służy tylko "0", ENTER nie działa.
Można wpisać do 11 gier, przed listą jest ilość, można wpisywać znaki które są po cyfrach.
Znowu emulator ZX Spin 0.666 nie spisał się - zła szybkość, musiałem użyć ZX Spin 0.7, którego nie lubię, bo zawiesza się (np. po zapisaniu animowanego gifa).
« Ostatnia zmiana: 2018.11.16, 10:13:51 wysłana przez Phonex »

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #34 dnia: 2018.11.23, 10:40:30 »
15. Gry s12  

5 gier. 762 bajty.
Mój najfajniejszy start!
Pierwszą atrakcją jest pasek z biegnącymi kolorami. I nie spodziewamy się nic więcej. Ale jest coś więcej, o czym można się przekonać jak się chce go przesunąć. Niespodzianka! Zamiast przesuwać pasek w okienku - program przesuwa całe okienko :D
To chyba moja pierwsza poważniejsza procedura graficzna w asemblerze! I również pierwsze użycie przerwań - na biegnące kolory paska. Przerwania są użyte tak, jak to się wtedy robiło: z tablicą w ROM, co ponoć grozi złym działaniem na Spectrum 128 i/lub z interfejsami. Ale na emulatorze działa OK. Wyświetlanie nazw i ramka uparcie wciąż są w BASICu. W przypadku ramki można wyciągnąć argument, że mniej miejsca zajmuje rysowanie z BASICa ;)
Niedrukowalne znaki w pierwszej linii są zneutralizowane wpisaniem kodu ENTER za napisem, i właśnie ten ENTER powoduje, że procedura wyszukiwania linii DATA gubi się i konieczne jest zastosowanie RESTORE nr_linii. Trochę to pomaga na ZX 128, ale niewiele - i tak edytować nie można. Na dodatek kosztuje to dodatkowe bajty. Ale wygląda porządniej, więc warto. A DATA można umieścić w lini 255 - co można zapisać jako PEEK PI - więc tylko 4 bajty.
Nie da się zwiększyć ilości gier, bo okienko śmiga po całym ekranie. No chyba że zagęszczając - wtedy wejdzie 10.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6814
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #35 dnia: 2018.11.23, 12:01:58 »
Bardzo ladne i z pomyslem.  :)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #36 dnia: 2018.11.30, 11:46:45 »
16. GRY ZERO

4 gry. 679 bajty.
Start oparty na demie ZERO MUSIC, w zasadzie na samym loaderze. 
Ramka z biegnącymi kolorami plus fonty 3D z których byłem dumny - sprawiające wrażenie wypukłości 8) Są konstruowane "w biegu" ze standardowych, procedura wyświetlania ma tylko kilka bajtów więcej niż dla zwykłych pogrubionych 2x1! Użyte były tylko w taśmowym loaderze do ZERO MUSIC i w loaderze dyskowym (na Opusa), który odliczał na ekranie pozostałe do załadowania sektory :D Niestety ta wersja odjechała razem z Opusem...
Krok dalej na drodze przenoszenia do asemblera - nie tylko podwójny PRINT jest w końcu całkowicie w asemblerze, a także początkowe ustalanie kolorów. Tym razem start nie używa przerwań, a też działa płynnie.
A na liście gry "podręczne", które przetrwały na dyskietce 3", czyli gry w które ostatnio grywałem, lub słuchałem muzyki (Ramparts).
Można zwiększać ilość gier, ale trzeba to robić co 2, żeby ilość kwadracików obwodu była podzielna przez 8, czyli praktycznie +2 lub +4. Przy +4 trzeba będzie kombinować bo, choć tego nie widać, jednak jest rysowana ramka, a wyjdzie na dwie dolne linie.
Maksymalnie (co 1 wiersz) wejdzie 16 gier.
« Ostatnia zmiana: 2018.11.30, 12:12:06 wysłana przez Phonex »

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #37 dnia: 2018.12.15, 12:29:35 »
17. Gry 09 

5 gier. 759 bajtów.
A dlaczego efekty mają być ograniczone tylko do okienka? Tym razem kolorowy efekt na skalę globalną ;) I nowe fonty.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #38 dnia: 2018.12.22, 12:11:10 »
18. Gry 16 

5 gier. 713 bajtów.
Efekt na cały ekran, tym razem czarno-biały. I nie jest tylko na atrybutach!
Dużo ruchu, nazwałem go "wiatr", chociaż pod koniec bardziej przypomina zamieć ;) Na obrazku tylko 10 sekund, całość trwa ponad półtorej minuty.
Udało mi się też zrobić kursywę "w biegu" ze standardowych znaków. Wygląda nieźle, co prawda np. ogonek "y" nie łączy się z resztą, ale komu to przeszkadza?
Nie wiadomo czemu są te same tytuły co w poprzednim. Może nigdy nie był użyty? Z drugiej strony wygląd efektu zależy też od zawartości okienka, więc możliwe że z tym zestawem wygląda najciekawiej.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #39 dnia: 2018.12.22, 18:50:06 »
Robi się coraz ciekawiej, to jest już prawie jak cracktro :)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6814
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #40 dnia: 2018.12.22, 19:25:36 »
A można prosić o zielone literki w tle z efektem jak z Matrixa? ;)
« Ostatnia zmiana: 2018.12.22, 19:36:34 wysłana przez Klaud »
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1259
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #41 dnia: 2018.12.23, 15:07:02 »
Dzięki. Czyli to dobra pora, żeby zakończyć temat? Bo tuzy Hollywood mówią, żeby kończyć będąc na fali ;)
A tak na serio - nie ma więcej. To jest ostatni start z efektem. Mam jeszcze kilka zwyczajnych...
A jeśli chodzi o "wiatr" - efekt jest baaardzo prosty. Jak już się wygadałem w rozmowie na speccy.party część bajerów powstaje przypadkiem, zaczynając jako coś innego. Z drugiej strony - jeżeli z fałszywego założenia wynika prawdziwa teza to implikacja jest prawdziwa, więc jeżeli z kiepskiego pomysłu wychodzi świetny program to jestem mistrzem! 8)

@Klaud literki z Matrixa już napisali http://www.pouet.net/prod.php?which=60853

tdu

  • *****
  • Wiadomości: 926
  • Miejsce pobytu:
    Gdansk
    • Nasze Wędrowanie
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #42 dnia: 2018.12.23, 15:14:30 »
A może te zwyczajne będą ciekawsze, a chociaż bardziej funkcjonalne. Tak naprawdę to liczyłem na taki start co sam odczyta listę plików z dyskietki  i wyświetli na ekranie.
ZX81/ZX 48k/Zx48k+/ZX +2/ZX +2A/+3/TC2048/FDD3000/FDD5000/3"/3,5'/5,25'/Beta 48k Apina/D+/GP50s/DIVIDE CF/Masterface/Polbasic SamCoupe QL CPC6128/N100 MSX-SVI738  MSX2-VG8235

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6828
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #43 dnia: 2018.12.23, 15:20:12 »
Niby tak by było najfajniej, ale ponieważ jedna gra to zazwyczaj* kilka plików, to tedy się niezły śmietnik robi na ekranie...
Oczywiście można zrobić filtrowanie, by wyświetlały się tylko programy w basicu. Z reguły po prostu CAT*"+" wystarcza do tego celu.

* - to nie do końca prawda, bo cała gra może być w jednym pliku. I nie musi to być zrzut całych 48KB pamięci, ba, może być część w basicu i część binarna, nadal w jednym pliku. Już nie pamiętam, kto to wymyślił - chyba Wojtek Jabłoński. Muszę przy okazji zajrzeć do takiego pliku i zobaczyć, jak to jest zrobione.

tdu

  • *****
  • Wiadomości: 926
  • Miejsce pobytu:
    Gdansk
    • Nasze Wędrowanie
Odp: Moje STARTy / menu dyskowe.
« Odpowiedź #44 dnia: 2018.12.23, 15:45:02 »
Wystarczyłoby atrybutami ukryc pliki które nie muszą być wyświetlane i zrobić porządek na dyskietce.
Jeden klawisz do ukrywania plików i po kłopocie.

Brakuje takiego Norton Commandera, który by wyświetlil w dwóch kolumnach zawartość dyskietek w dwóch napędach. Z opcjami kopiowania, ukrywania, tworzenia katalogów itp.
ZX81/ZX 48k/Zx48k+/ZX +2/ZX +2A/+3/TC2048/FDD3000/FDD5000/3"/3,5'/5,25'/Beta 48k Apina/D+/GP50s/DIVIDE CF/Masterface/Polbasic SamCoupe QL CPC6128/N100 MSX-SVI738  MSX2-VG8235