ZX Spectrum > SAM COUPE

Moje core SAMa do MISTa

(1/2) > >>

Sir David:
Postanowiłem podzielić się z wami swoją modyfikacją core SAMa do MISTa, może ktoś będzie chciał się pobawić. Przede wszystkim dodałem tam dwie dodatkowe "karty dźwiękowe", czyli AY i Quazar. Parę słów o nich:
AY - w latach 90-tych więcej czasu na SAMie poświęcałem na gry i dema z ZX Spectrum, niż na programy dedykowane dla SAMa. Dlatego dość szybko podłączyłem sobie AY oraz zmodyfikowałem emulator ZX Spectrum o nazwie SAM Tape 3. AY musiał być podłączony pod inne porty niż w ZX Spectrum, więc modyfikacje emulatora dotyczyły głównie jego obsługi (dodałem kod automatycznie modyfikujący odwołania do AY). Ponadto zmieniłem trochę interfejs, bo oryginalny był jak dla mnie irytujący.
Quazar - 4 kanałowy, kwadrofoniczny przetwornik D/A (a dokładniej 4x8-bit kwadro lub 2x16-bit stereo) + sampler stereo, wykorzystywany w MOD Playerze, paru demach, kilku grach i kilkudziesięciu numerach magazynu dyskowego "Sound Byte". U mnie jest oczywiście tylko stereo (w trybie 4x8-bit łączę po 2 kanały w jeden) i bez samplera.

Udostępniam paczkę z core + 3 dyskietki z demami i grami na ZX Spectrum + AY:
https://www.dropbox.com/s/u6d7q0ursie4lv9/SAM%20Coupe%20AY%20Quazar%20MIST%20core.zip?dl=0

Tak przy okazji, zmodyfikowałem też core ZX Spectrum - rozbudowałem o Turbo Sound - 2xAY + SAA :)

Maryjan:
Kawał solidnej roboty.
Podziękowania :)

Jaro:
Człowieku, jesteś wielki!
Wielkie dzięki :)

tooloud:
jak się ma to vs prawdziwy SAM?

Sir David:
Zgodność emulatorów SAMa z oryginałem jest bardzo wysoka (a mówię to jako koder dużo korzystający z debuggera). Zarówno SimCoupe, jak i core do MISTa są nawet bardziej zgodne niż oryginał ;) A dokładniej, oryginał w teorii powinien działać tak, jak działają te emulatory. Oryginał ma jedną dziwną przypadłość z przerwaniami, której być nie powinno i nie występuje w emulatorach. Powoduje to, że testując swój program na emulatorach jest wszystko ok, a na oryginale muzyka może grać 2x szybciej. Na szczęście występuje to bardzo rzadko i jest łatwe do poprawienia. Mi trafiło się dopiero raz, po wielu latach kodowania, przy okazji jednego z efektów ostatniego dema High Color. Grupa DTA też musiała po party wydać fixa do swojego dema Slow Motion 2. Oprócz tego żadnych różnic nie zauważyłem. Tzn. może takie, że MIST chyba nie radzi sobie z niektórymi zabezpieczeniami dyskietek przed kopiowaniem, ale też zawsze można znaleźć wersję niezabezpieczoną. A dla 100% zgodności dźwięku, MIST wymaga wylutowania jednego rezystorka, który zmniejsza separację stereo. Na szczęście nie jest potrzebny, bo jego jedynym zadaniem jest lekkie zmiksowanie kanałów dla Amigi (co tak nawiasem mówiąc sprawia, że symulowana Amiga nie ma dźwięku zgodnego z oryginałem ;) ). Niestety na SAMie ten rezystorek potrafi zniekształcać niektóre dźwięki generowane z użyciem obwiedni.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej