Autor Wątek: Dema na Jupitera  (Przeczytany 4720 razy)

Klaud

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5346
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • KL
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #15 dnia: 2020.02.18, 17:43:46 »
Jest jeszcze po-potopowy zasm ;)

Z emulatorow Jupitera uzywam zxsp i od wielkiego dzwonu EO.
KL
-----
R Tape loading error 0:1

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1814
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #16 dnia: 2020.02.19, 08:47:21 »
Jak powiedział tak zrobił ;)

W załączniku patch do pasmo - rozszerza działanie typu --jace - teraz jeśli w kodzie damy etykietę "end adres" to kompilator automatycznie doda na początku generowanego TAPa krótki loader. Zakładając, że kompilujemy

pasmo --jace scroller.asm scroll.tap

wynikowy plik w emulatorze ładujemy przez

0 0 bload scroll

W praktyce wygląda to tak jak w drugim załączniku.

Wiem, że pewnie nikt z tego nie będzie korzystał, ale jak już zrobiłem dla siebie to się podzielę - może jednak ;)

Klaud

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5346
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • KL
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #17 dnia: 2020.02.19, 09:04:58 »
Mat, puść dalej swojego patcha. Niemiecki ZX-Team dosc prężnie działa na poletku Jupitera.
KL
-----
R Tape loading error 0:1

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 396
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #18 dnia: 2020.02.19, 10:19:51 »
No bomba! Może za jakiś czas się słuszne cos małego na ten sprzęt zrobić? ;

Ps. A fix do pasmo by od razu .p generował do zx81? ;)
ZX Spectrum +2 Grey | ZX Spectrum Next | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1814
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #19 dnia: 2020.02.19, 10:32:05 »
@Dalthon A to bym nawet specjalnie nie wiedział jak ugryźć, żeby było sensownie. Jupiter ma normalne bloki binarne na taśmie więc dodanie ich obsługi to prosta sprawa. ZX81 ma tylko jeden rodzaj zapisu i kompilator musiałby mieć zaszyty jakiś szablon. A szablon zaszyty w środku powoduje, że elastyczność rozwiązania spada, bo jak chcesz coś przestawić we własnym szablonie to po prostu go modyfikujesz a w zaszytym... musisz cały kod przenosić z powrotem do zewnętrznego szablonu.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4212
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #20 dnia: 2020.02.19, 10:34:23 »
Panowie, jest wiele szablonów do .p dla ZX81, nawet nieprzerobione pasmo to kompiluje ;-)

Klaud

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5346
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • KL
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #21 dnia: 2020.02.19, 12:54:55 »
@matofesi: zestaw znakow Jupitera http://k1.spdns.de/Develop/Projects/zasm/Examples/jupiter_ace_character_ram.s. Standardowo tylko znak (C) jest opisany na 8 bitach. Co jest opisane w deasemblacji ROMu:

Cytuj
; -------------------
; THE 'CHARACTER SET'
; -------------------
; The 96 ASCII character bitmaps are copied to RAM during initialization and
; the 8x8 characters can afterwards be redefined by the user.
; Some ROM space is saved by supplying the blank top line of most characters
; and in case of the middle range (capitals with no descenders) the bottom
; line as well. Only the final copyright symbol is held in ROM as an 8x8
; character.
KL
-----
R Tape loading error 0:1

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1814
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #22 dnia: 2020.02.19, 13:13:33 »
A już sobie znalazłem - aktualna wersja scrollera rozpakowuje Jupiterowy font z ROMu :)

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 396
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #23 dnia: 2020.02.19, 13:16:43 »
Panowie, jest wiele szablonów do .p dla ZX81, nawet nieprzerobione pasmo to kompiluje ;-)
No jest - nawet działający ale wygoda takiego rozwiązania przy odpaleniu 100 poprawki kodu jest średnia.
ZX Spectrum +2 Grey | ZX Spectrum Next | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1814
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #24 dnia: 2020.02.20, 12:58:21 »
Oczywiście jak to zwykle bywa w praniu się okazuje, że coś jest nie tak ;) W załączniku poprawiony patch jakby ktoś bardzo pragnął - poprzednia wersja jak nazwa wyjściowego pliku była krótsza niż 5 znaków to przycinała adres startu do takiej samej liczby znaków.

azesmbog

  • *
  • Wiadomości: 25
  • Miejsce pobytu:
    proszę uzupełnić/please update
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #25 dnia: 2020.02.21, 07:28:52 »
For Jupiter, it’s quite good to write programs in SjASm — moreover, it compiles with the header :)
By the way, the title is at least two types, not counting BASIC
Last year, two new programs for Jupiter were written, they worked normally in emulators and in FPGA.

Klaud

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5346
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • KL
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #26 dnia: 2020.02.21, 08:07:44 »
Cytat: azesmbog
Last year, two new programs for Jupiter were written, they worked normally in emulators and in FPGA.

We would appreciate if you could share these programs names and information where we could find them.
KL
-----
R Tape loading error 0:1

azesmbog

  • *
  • Wiadomości: 25
  • Miejsce pobytu:
    proszę uzupełnić/please update
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #27 dnia: 2020.02.21, 17:34:44 »
We would appreciate if you could share these programs names and information where we could find them.
programm
http://www.zxuno.com/forum/download/file.php?id=2261
Assembler
https://github.com/z00m128/sjasmplus/releases
but you can also use the TASM assembler

Klaud

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5346
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • KL
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #28 dnia: 2020.02.23, 08:25:01 »
Thanks a lot.
KL
-----
R Tape loading error 0:1

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1814
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Dema na Jupitera
« Odpowiedź #29 dnia: 2020.03.20, 11:30:28 »
Piszę sobie różne drobiazgi i testuję co Jupiter potrafi i naszła mnie koncepcja... Wielokrotnie widziałem/robiłem na Spectrum scrollery na atrybutach z fontem 8x8 i "kratką" pod spodem dającą całkiem ładny efekt, ale z tekstem przesuwającym się - oczywiście - co 8 pikseli. Bez problemu można coś takiego zrobić na Jupitera. Ale po chwili pomyślałem czy da się zrobić taki sam scroll (duże znaki 8x8 charów czyli de facto 64x64 piksele) ale scrollujący się powoli co piksel - coś, co na Spectrum jest prawdopodobnie wykonalne, ale zje większość czasu ramki.
Po chwili walki wyszło mi takie coś jak w załączniku. Ładujemy przez

0 0 bload b

Okazuje się, że mimo braku "prawdziwego" trybu graficznego można tu uzyskać całkiem ciekawe efekty. Oczywiście większości bardziej zaawansowanych efektów ze Spectrum przenieść się nie da, ale działa to również w drugą stronę - dobrze przemyślane i wykonane efekty na Jupitera będą często niewykonalne na Spectrum ;)