Autor Wątek: ZX Quake Demo  (Przeczytany 8035 razy)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1841
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
ZX Quake Demo
« dnia: 2022.10.25, 10:15:11 »
Miałem napisać w wątku o nowych grach w 2022, ale ten tytuł zasługuje na osobny wątek. Quake grywalne demo na ZX, nawet na 3.5Mhz daje radę! Na grupach FB już o tym piszą, a tutaj jeszcze nie? :)

https://mechanism.fr/getRecord.php?id=1144

W linku jest odnośnik do portalu i filmiku, a na YT link do ściągnięcia plików SCL i TAP.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1841
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #1 dnia: 2022.10.25, 10:23:33 »
a tak wygląda na ATMie.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2518
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #2 dnia: 2022.10.25, 13:08:03 »
Fajne i ciekawe, ale pewnie odbiega nieco układem lokacji od wersji z PC  ;D
Wszystkiego po trochu: Schwarz, mydło i powidło... konsole, stare i nieco nowsze komputery oraz akcesoria i duperele.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3198
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #3 dnia: 2022.10.25, 16:42:35 »
Doom na kalkulatorze (z prockiem z80) tak, ale toto przy całym szacunku do wysiłku i umiejętności koderskich... chyba oślepłem, ale gdzie tam jest Quake?
dużo sprzętu mało czasu.

tomi

  • GTS
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Miejsce pobytu:
    Poznań
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #4 dnia: 2022.10.25, 21:48:02 »
Użyj wyobraźni  ;D :P

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1841
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #5 dnia: 2022.10.26, 13:56:00 »
Koledzy, a uruchomiliście u siebie w ogóle? Owszem mapka jest Doomopodobna, ale czy w Doom można było patrzeć w górę i dół? Tu można, tak jak w Quake (klawisze Q i E). ;P
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2073
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #6 dnia: 2022.10.26, 14:05:45 »
Poza faktem, że - z filmiku sądząc - prędkość jest ciut większa oraz pojawiają się ruchome "sprite'y 3D" wygląda to trochę jak stare gry Incentive'a... No chyba, że ja czegoś nie rozumiem i faktycznie jest tu jakiś przełom technologiczny, którego nie zauważam ;)

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 844
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #7 dnia: 2022.10.28, 10:44:02 »
Nie ma tekstur, więc gdzie ten Quake? Póki co bardziej właściwa jest nazwa Freescape NG.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4568
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #8 dnia: 2022.10.30, 09:23:57 »
Ja bym jednak docenił to co jest zamiast szukać dziury w całym.

To na prawdę świetne osiągnięcie, które kosztowało setki godzin poświęconych na optymalizacje.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2073
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #9 dnia: 2022.10.31, 12:47:36 »
@Tygrys ale my doceniamy. Tylko nazywanie Freescape'a na sterydach Quake'iem jest moim zdaniem drobnym nadużyciem ;)

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2143
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #10 dnia: 2023.03.09, 09:49:29 »
Wersja alpha 0.5 silnika dla ZX Spectrum 128 i NEXT (28MHz)

https://www.youtube.com/watch?v=rOQbdaqIYH8

https://youtu.be/nVFUl0gfH0w


matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2073
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #11 dnia: 2023.03.09, 10:19:06 »
No tak... Freescape na sterydach a teraz jeszcze z dopalaniem ;)

Ciekawe swoją drogą, czy ktoś próbował odpalać gry zrobione w oryginalnym Freescape na maszynie dopalonej do 28 MHz?...

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6818
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Quake Demo
« Odpowiedź #12 dnia: 2023.03.09, 12:47:13 »
Powstawanie takich produkcji pozwala stwierdzić, że są ludzie, którym się chce.
Albo jest to jakimś rodzajem wyzwania programistycznego dla nich.

Ciekawy jestem, jaki algorytm odpowiada za synchronizację z ramką.
Jak i też przygotowanie miejsca w pamięci na grafikę.
Bo raczej na 3,5Mhz to w czasie rzeczywistym  się nie generuje.

Choć być może ... ?
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma