Lepiej wyglądały na Amstradzie porty gier z PC CGA praktycznie tak samo, albo z C64 z tego kolorowego trybu to tylko nieco paletę zmodyfikować i już, albo z ST wystarczyło zmniejszyć rozdziałkę o połowę by szerokie piksele zrobić w tym 16to-kolorowym trybie i już jest pięknie. Dla przykładu wspomnę Prince of Persia, czy North & South.
Co do portowania gier z ZX na CPC, to Spectrum miał gierki w rozdziałce 256x192 w 8 lub 15 kolorach a Amstrad miał do wyboru 4kolorowy tryb 320x200 na który łatwo było przenieść tła i sprajty bo piksele też są kwadratowe ale niestety rozdzielczość zostawała jak na Speccy z szerokaśną ramką a w zaledwie 4 kolorach gra wyglądała smutniej i ubogo w porównaniu do kolorowszej w ZX. Jak np SimCity albo Starquake. Nawet nie wykorzystują tego że każdy piksel sprajta w CPC może mieć kolor niezależnie od sąsiednich jak na ZX a tymczasem cały sprajt jest w jednym kolorze plus czarne tło.
A przecież można było użyć trybu 16kolorowego z szerokimi pikselami w rozdziałce 160x200. By wspomnieć takie kolorowe i napakowane sprajtami platformówki jak Titus The Fox, czy Prehistoric 2. Albo starą prostą Barbarian najładniejsza w wersji na CPC.
Prawda że ładne, nie tak jak Gerfield zrobiony w 2kolorach mimo użycia 4kolorowego trybu. Albo Nigel Mansel w 4 odcieniach niebieskiego, Bosze co za smutek a do tego zero płynności. Podobnie Lotus, a przecież mógł wyglądać jak CrazyCars2 lub HQ Chase w 16kol zamiast 4ech.

A te 2MHz zamiast 4MHz to było w C128 a nie na CPC.

A sprzętowy scrolling był dopiero w modelu Amstrad PLUS z 1990 roku i zaledwie kilkanaście gierek to wykorzystywało z blisko 2 tys jakie na CPC powstały.