Tutaj masz fajnie opisane jak wygląda "
bankowanie" na 128:
https://neuro.me.uk/projects/wos/sinclairfaq.dev/dev/reference/128kreference.htmFFFFh +--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
| Bank 0 | Bank 1 | Bank 2 | Bank 3 | Bank 4 | Bank 5 | Bank 6 | Bank 7 |
| | |(also at| | |(also at| | |
| | | 8000h) | | | 4000h) | | |
| | | | | | screen | | screen |
C000h +--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+--------+
| Bank 2 | Any one of these pages may be switched in.
| |
| |
| |
8000h +--------+
| Bank 5 |
| |
| |
| screen |
4000h +--------+--------+
| ROM 0 | ROM 1 | Either ROM may be switched in.
| | |
| | |
| | |
0000h +--------+--------+A co do samych wartości to zapomnij o POKE 23388 - to działa tylko w BASIC'u. W kodzie procka przełączanie banków jest prosta:
ld a,x
ld bc,32765
out (c),a
gdzie za x podajesz:
16 - bank 0 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
17 - bank 1 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
18 - bank 2 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
19 - bank 3 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
20 - bank 4 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
21 - bank 5 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
22 - bank 6 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
23 - bank 7 i wyświetla grafikę z 16384 (bank 5)
24 - bank 0 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
25 - bank 1 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
26 - bank 2 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
27 - bank 3 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
28 - bank 4 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
29 - bank 5 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
30 - bank 6 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)
31 - bank 7 i wyświetla grafikę z 49152 (bank 7)